Ik ben momenteel in het bezit van een 13 jarige ruin, en een eigen veulentje fokken zal ik de komende jaren dus nog wel kunnen vergeten.
Daarom overweeg ik dit jaar een veulen aan te kopen. Ik heb genoeg ervaring met de aankoop van volwassen dieren, maar wat betreft veulens resten mij nogal wat vragen... En omdat ik me graag zo breed en goed mogelijk oriënteren wil op deze markt, en geen fouten wil begaan... Hoop ik dat er hier wat mensen zijn die mij verder kunnen helpen.Zo zou ik graag willen weten of er specifieke dingen zijn waar ik op moet letten als ik een veulen ga bezichtigen, of er iets is waaraan je ongeveer kan afleiden wat voor bouw het dier later zal krijgen? Hoe krijg ik het beste beeld van zijn/haar karakter? Is het ook bij de aankoop van een veulen gangbaar het te laten keuren op gezondheid? Hoe word dit dan gedaan?
Is er misschien ook iemand die me iets meer kan vertellen over opfok, mbt voer, weidegang, soort genootjes?
Alle (extra) informatie is welkom. Voel me redelijk stom nu, maar ben als de dood straks iets verkeerds te doen, en aangezien ik het niet heb over een toekomstig recreatiepaard....
Bij voorbaat dank,
Kelly

(laat je dus niet blind leiden door een indrukwekkende bloedlijn)