nakomelingen van Optimist

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramona22

nakomelingen van Optimist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 11:17

Hallo,

Wij hebben een 3 jarige kwpn merrie van Optimist, wordt deze zomer ingereden. Het is al een grote merrie van zo'n 1.70m en groeit nog steeds, super karkater, alleen erg nieuwschierig!
Aangezien optimist niet zo'n hele bekende hengst is, ben ik benieuwd wie er nog meer een optimist heeft, en hoe deze het doen qua karakter,rijden ed. Een foto zou ook leuk zijn.
Ik hoor het graag, ben benieuwd!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:23

Ik heb een 3 jarige zwarte hengst zadelmak gemaakt 2 jaar geleden,dat paard heeft nooit 1 stap verkeerd gezet. Hij was vrij langelijnd,had een vlug achterbeen maar wel een beetje een vlak voorbeen.Hij had helaas iets van 3ocd's maar het was echt een super paard!

paardKed

Re: nakomelingen van Optimist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:45

Ik hoop dat het de goede is

Optimist stamt uit een internationaal bewezen topprestatielijn.

Vaderszijde de Kojak-Pilotlijn, is een garantie voor hoogst getalenteerde springpaarden.

De moeder van Optimist, Amieka is een volle zuster van de wereldberoemde Calypso, het meest winnende springpaard van Amerika en o.a. Volvo-Cup Winnaar.

Optimist moeder Amieka heeft ook de goedgekeurde hengst Gentleman gebracht, tevens komt uit deze lijn de goedgekeurde hengst Paco.

Optimist heeft tijdens de hengstencompetitie 2002/2003 alle basisconcoursen foutloos gesprongen en werd vierde geplaatst.

Deze hengst is nu Z-springen met winstpunten. Optimist beweegt met veel tact en souplesse, heeft een goede balans en en beste galop met veel vermogen bij het springen.

Optimist zijn nakomelingen hebben ras, een ruime stap, een draf met veel ruimte en galop met veel afdruk. Ook beschikken zij allen over zeer veel springaanleg.

De eerste kinderen van Optimist zijn inmiddels op de wedstrijden en dat lijkt bijzonder goed. Verschillende zijn naar het buitenland verkocht.

Optimist zelf bukte op de sprong misschien niet zo goed, maar wel met vel vermogen en zijn kinderen bukken zeer goed!

Uit zo'n springstam kun je ook niet anders verwachten!
Optimist stamt uit een internationaal bewezen topprestatielijn.

Vaderszijde de Kojak-Pilotlijn, is een garantie voor hoogst getalenteerde springpaarden.

De moeder van Optimist, Amieka is een volle zuster van de wereldberoemde Calypso, het meest winnende springpaard van Amerika en o.a. Volvo-Cup Winnaar.

Optimist moeder Amieka heeft ook de goedgekeurde hengst Gentleman gebracht, tevens komt uit deze lijn de goedgekeurde hengst Paco.

Optimist heeft tijdens de hengstencompetitie 2002/2003 alle basisconcoursen foutloos gesprongen en werd vierde geplaatst.

Deze hengst is nu Z-springen met winstpunten. Optimist beweegt met veel tact en souplesse, heeft een goede balans en en beste galop met veel vermogen bij het springen.

Optimist zijn nakomelingen hebben ras, een ruime stap, een draf met veel ruimte en galop met veel afdruk. Ook beschikken zij allen over zeer veel springaanleg.

De eerste kinderen van Optimist zijn inmiddels op de wedstrijden en dat lijkt bijzonder goed. Verschillende zijn naar het buitenland verkocht.

Optimist zelf bukte op de sprong misschien niet zo goed, maar wel met vel vermogen en zijn kinderen bukken zeer goed!

Uit zo'n springstam kun je ook niet anders verwachten!

[url]voor foto;s :

http://www.horsenl.nu/klomphaar/optimist.htm

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:06

hoi,

ik heb een 4 jarige bonte merrie van optimist(xsamber xjoost xcenturio) ruim 1.70 super karakter, gaat voor je door het vuur en echte vechter.

als 1,5 jarige haar bekken gebroken en met veel vechtlust er weer helemaal boven op gekomen.

ik start haar nu in het l1 en doet het echt super, is in het bekken wel scheef maar dit doet niet onder aan haar prestaties.

heb haar dit jaar laten dekken dus hoop op een mooi veulentje, liefst bont Knipoog

foto's volgen

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:46

ga zaterdag mee rijden voor de pavo cup, zal ik al die dressuur paarden er eens uit rijden! Haha!
nee grapje hoor, mijn merrie heeft degelijke bewegingen maar is geen bewegings wonder, rij ook meer mee voor de ervaring.

zal wel laten weten hoe de schade is Pling