Wie heeft er een FjordXFries en kan er wat info over geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetlarixbos

Wie heeft er een FjordXFries en kan er wat info over geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 23:01

Ik heb zelf een fjorden merrie en wil haar waarschijnlijk laten dekken door een friese hengst. Nu zou ik graag wat meer informatie krijgen van mensen die ervaringen hebben met dit soort kruizingen. En vooral wat over het karakter en een foto is natuulijk helemaal top.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:15

Ik heb er een, het is een 4 jarige merrie. Ze is valk (of is dat nou grullo) kleurig . Vorig jaar om deze tijd is ze beleerd en het is echt een geweldig paard. Ze is ongeveer 1.50 hoog en super verkeersmak, ik kan gewoon door rijden als er een vrachtwagen of trekker aan komt en ze is nergens bang voor . Een foto van haar staat in mijn profiel en op horses @work. Ik ben dat topic gestart op 24 maart dus daar moet je dan zoeken, ik weet niet hoe je een topic kunt linken.

sara0

Re: Wie heeft er een FjordXFries en kan er wat info over gev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:22

heb er zelf geen..
maar ken wel mensen die dat ook hadden laten doen.. een heel mooi paard (heb er geen foto van..) ook een beetje die valk kleur maar dan met zwarte manen, wat wel zo was is dat de merrie heel erg dik was en de bevalling niet zo makkerlijk ging.. de merrie heeft het wel gehaald maar het was echt heel zwaar voor haar.. (gelukkig was de DA er bij.. ) maar dat geldt natuurlijk niet voor alle paarden gelijk..
maar ik vind het een onwijs mooi paard!..

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:06

lijken me hele mie paarden!!

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:52

Bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwt als er nog meer mensen zijn met wat info.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:42

Ik heb er wel eens een gezien. Die was wel aardig, maar je loopt natuurlijk ook het risico op een mislukt mengelmoesje (met twee van die verschillende rassen)
Zou het zelf nooit doen... >;)

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 22:53

Izabella als je gaat vermeerderen denk ik ook dat de kans hier op erg groot is. Daarom wil ik dus gaan fokken en niet alleen kijken naar het kleurtje maar ook op exterieur en zoveel mogelijk informatie proberen te krijgen. En ook goed fokken is toch ook nog voor een groot gedeel gokken.

Wiske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:25

Bij ons op de manege staat een FjordxFries super leuk beessie ook erg lief, 1.50 hoog schat ik. Afentoe wel wat eigenwijs.. als je foto's wil of wat anders moet maar even PBen, groetjes

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:34

Bij ons in de opfok staat zo'n kruising. Deze mensen hebben echt met zorg gekeken naar de juiste combinatie.
Deze hengst is ook echt een geweldig dier. Super karakter en nu al een schoonheid.

Even kijken of ik een foto heb.

Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:51

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:43

Ik zag pas op marktplaats ook zo'n kruising staan. heb even voor je gezocht, maar de advertentie is inmiddels verwijderd.
Was een leuk beestje om te zien. Een beetje valkkleurig met een aalstreep en een wat luxere bouw dan een echte fjord en flink wat sok.
Ik vind dat er vaak hele leuke kruisingen uit dit soort combi's komen!