KWPN hengst Emillion... Wie kent zijn karakter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vientijntje

KWPN hengst Emillion... Wie kent zijn karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:48

Hallo!

Ik heb een heel leuk paard op het oog, een 3-jarige ruin van Emillion. Nu kan ik niet veel over Emillion vinden behalve een foto en het dekstation waar hij ter dekking staat.... O ja, en dat hij volgens informatie enorm goed kan springen...

Kent iemand deze hengst en vooral weet iemand wat voor een soort karakter hij heeft??

Ik kan natuurlijk de hengstenhouderij waar hij staat wel bellen, maar het lijkt me dat zij alleen maar positieve dingen zullen zeggen over de hengst die zij aanbieden, logisch eigenlijk..

Bedankt voor een reactie!!!

Groetjes, Anke

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:10

vaak zijn het mooie paarden,en goede paarden maar de karakters willen nog wel wat verschillen, hele brave maar ook hele lastige en rille. Maar vaak hebben paarden met kwaliteit wel een of ander karaktertrekje wat niet zo makkelijk is. Het is dus per paard verschillend en hij heeft ook nog een moeder....................

vientijntje

Re: KWPN hengst Emillion... Wie kent zijn karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:17

Zazou-Murier, bedankt voor je reactie! En ja, tuurlijk is er ook een mama in het spel , dat is een Kaiserstern. De moeder heeft een pittig, maar eerlijk karakter. Als Emilion (ik zie net dat ik in de titel de naam met 2 l-len heb geschreven ) nu ook een erg moeilijk karakter heeft, dan zou dat dubbelop zijn.....

Nog meer mensen die me iets over Emilion kunnen vertellen??

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:24

Ik ken Emilion persoonlijk, supr lieve hengst wanneer je langs zijn stal liep en je stak je hand door de traliers ging hij je hand altijd lekker staan afte lebberen, vind het een zeer fijne hengst, niet gemeen van karakter, goud eerlijk

Wij hebben zelf een Emilion x Matterhorn, dit is een jaarling hengst, was al veulen niet de mooiste maar nu is het al een mooie knul aan het worden, maar hij is wel wat schrikkig, heeft ie van de moeder, maar als je hem eemaal in de handen hebt is er niks aan de hand, echt een lievert. Super eerlijk, kan goed bewegen, kan later vast ook super springen

denk dat je een goede koop zult doen

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:30

Bij ons op de stalling staan er 2 (of 3?) paarden van Emilion. één ervan is een super springpaard, lief, maar wel schrikkerig soms. De andere is lief, maar véél te hevig om te springen, maar heeft wel een goed techniek, deze is niet schrikkerig ofzo. Meer kan ik je ook niet vertellen, paarden zijn niet van mij trouwens!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:02

Ik zou gewoon ruim de tijd nemen om die ruin te leren kennen voor je hem koopt.

Ouders bepalen slechts een deel van het karakter, hoe er mee omgegaan wordt is veel belangrijker.