peninna schreef:Ik wil niet vervelend klinken, maar waarom wil je eigenlijk een veulen fokken. Je weet niet of je het veulen wilt houden.
Dan moet je dus al een veulen fokken dat je makkelijk kan verkopen
Is je merrie rontgenologisch goed gekeurd? Lijkt me toch wel belangrijk als je wil fokken. Als je serieus fokt is het niet zo belangrijk of er een vos veulen uitkomt, als het maar een kwaliteitsvol veulen is.
Ik denk dat je eerst goed na moet denken over wat je nu precies wilt en of jou merrie uberhaupt wel geschikt is om mee te fokken. Zomaar een veulen fokken is makkelijker dan een (misschien) niet zo'n goed veulen te verkopen en waar komt het dan terecht?
Oke,ik snap je punt wel.. Mijn merrie is wel rontgenologisch goedgekeurd en ze komt uit een supermoederlijn, er komen heel veel kampioensveulens uit(haar fokker:W. Abbring) en haar veulen van Hinault was ook heel goed, (weet niet hoe die nu is). Dus ze is wel geschikt om mee te fokken..(maar je weet natuurlijk nooit wat er uit komt,maar ook niet bij een topmerrie) Het fokken heeft ook helemaal geen haast en misschien fok ik wel nooit een veulen met haar.. Ze is nu 9 dus ik was van plan om over een paar jaar een veulen bij haar te fokken voor mezelf, voor als zij met pensioen is. De punten die ik noem bijv:liever geen vos,dat is puur mijn eigen voorkeur,dat mag toch wel? En misschien als er kopers voor het veulen zijn dat ik het dan wel verkoop..Snap je het nog? Beetje moeilijk uitgelegd,sorry,haha!