Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

LCharlotte schreef:Niemand?!?!?
50%. Hoe jij aan 25%- 30% kan komen is mij een raadsel.Citaat:De erfelijkheid van hoefkatrol is 25 - 30%. Over artrose is naar mijn weten nog geen onderzoek gedaan.
oll; Citaat:De erfelijkheid van hoefkatrol is 25 - 30%. Over artrose is naar mijn weten nog geen onderzoek gedaan.
TICKELS schreef:Kans op een HKOveulen uit een HKOmerrie/hengst is 50%, net zoals de kans op schimmel of bont. Die 25%-30% is volgens mij onmogelijk te achterhalen. En ik denk dat het eerder de populatie in het geheel is waarvan 25-30%aan hko lijdt.Er zijn al vaker topics geweest over koefkartrolontsteking en toen heb ik en heel artikel in het engels gelezen van een professor en die schreef dat het 25-30% kans is op hoefkatrolontsteking en mijn paardendierenarts heeft dit ook bevestigd.

Replay schreef:Waarom worden de meeste merries die goed gepresteerd hebben in de sport later maar gebruikt als fokmerrie? Omdat ze te kreupel zijn om nog te kunnen lopen en dikke HKO hebben. Dat kan dan wel????
Sammie schreef:Replay schreef:Waarom worden de meeste merries die goed gepresteerd hebben in de sport later maar gebruikt als fokmerrie? Omdat ze te kreupel zijn om nog te kunnen lopen en dikke HKO hebben. Dat kan dan wel????
Ik snap eerlijk gezegd dit hele bericht niet echt. Het lijkt mij zeer sterk dat er
hko merries die op hoog niveau hebben gepresteerd om vervolgens ingezet te worden als fokmerrie. Eerder uitzondering dan regel, hopelijk.
Replay schreef:In de topsport lopen héél veel paarden met HKO, die worden ingespoten en lopen vrolijk verder, doordat ze goed presteren kijkt niemand ernaar.