bonte hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindsay1984

bonte hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:30

hoi,

ik heb een vraagje.
Ik heb een welsh k merrie van 1.42.
Ik wil haar graag laten dekken door een mooie bonte hengst.
Graag eentje die wat groter fokt.
kunnen jullie mij helpen, graag met foto's reageren...
dank je wel

groetjes lindsay

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:39

welkom hier op bokt,
kijk eens bij de nieuwe heuvel, daar zijn 2 bonte hengsten, wil je er papier bij of geen papier, dan hebben wij de hengst king nog.

lindsay1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:14

hoi
dank je wel voor je reactie.
ik ga gelijk even kijken naar de hengsten.
ik wil er wel papier bij want mijn pony staat ook bij het stamboek.
maar binnenkort laat ik zo'n uitgebreid onderzoek doen en laat ik haar scannen om te kijken of ze wel zeker weten een veulen mag krijgen.
maar de bedoeling is om haar volgend jaar te laten dekken dus dan kan ik nog lang kijken voor een leuke passende hengst voor haar.
bedankt!

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:22

Ed King Hill was een super mooie hengst, helaas dood, hij stond bij de nieuwe heuvel, misschien nog diepvriessperma

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:23

petersburg; ze heeft een welsh-je van 1.43 en tevens hebben ze haico bij de nieuweheuvel als opvolger

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:26

sorry, verkeerd gelezen

lindsay1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:33

die neron is wel helemaal geweldig zeg!
alleen jammer dat de dekkosten er niet bij staan, maar goed daar zal ik dan wel even over mailen.
maar als jullie er nog meer hebben graag....!
ik kijk me ogen uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:41

hey lindsay

vwb de dekkosten, ooit mijn vorige knol laten dekken door Prins Abdullah van De Nieuwe Heuvel, en het kostte toen fl 400,-.
Dus denk dat je nu rond de € 350 zit... ( 't benne nu natuurlijk (pl-)euro's...)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:53

Neron is € 200,-

lindsay1984

Re: bonte hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 06:52

inderdaad, guldens zijn nu euro's geworden....
maar het valt me dan wel mee, had de dekkosten duurder verwacht.
en wat is eigenlijk ong. de beste tijd om je pony naar de hengst te brengen?
ik dacht zelf aan april/mei want dan word het veulen in het voorjaar geboren , toch?
want zou fijn zijn als het veulen dan de zomer nog bij de moeder loopt en na de zomer laten afspenen, of zie ik dat verkeerd, maar goed alle tips zijn welkom, en binnenkort ga ik allemaal boeken kopen en informatie ook bij de dierenarts halen.

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:00

Hallo,

Wat vind je deze hengst hier ? Hij is halfarabisch, zijn vader is een arabisch volbloed en zijn moeder is een mix van Anglo-Arabier, selle français en trotter. Hij is goedgekeurd voor de openbare dekdienst, hij dekt met of zonder papier.
Het is zijn eerste dekjaar.

Hij is 1.60m hoog, nog niet ingereden daar hij nog 3j moet worden, verder heeft hij een superlief karakter, soms vergeet ik dat hij hengst is ...
Afbeelding

Een foto van zijn andere kant
Afbeelding

Hij doet regelmatig mee aan schoonheidswedstrijden, op deze foto was hij 2de op de Belgische Kampioenschappen.
Afbeelding

Hij staat ter dekking in Belgie, aan voordelig tarief met levend veulen garantie, alle merries zijn welkom !!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:55

pipeloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:58

Petersburg schreef:
Ed King Hill was een super mooie hengst, helaas dood, hij stond bij de nieuwe heuvel, misschien nog diepvriessperma

Of je neemt de zoon er van Ulion
foto's staan wel in me pro

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:11

Is ook wel mooi ja!!

Vond Ed king hill echt super!! jammer dat hij dood is!!!

pipeloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:30

dat is het idd Petersburg .....daarom hebben wij Ulion laten keuren en is het nu een goed gekeurde hengst
Aankomend jaar gaat die de dekkerij in

lindsay1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:50

wat een mooie hengst is dat zeg!!!!
alleen belgie is wel ver weg, mijn merrie kan namelijk niet alleen in de trailer vervoert worden dus zal mijn andere pony ruin ook mee moeten nemen.
wat zijn de dek kosten voor deze hengst?
ben wel echt op zoek naar bruin bont, voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit.
belangrijkste vind ik wel dat het veulen dan een papier krijgt, zou het anders zo zonde vinden.
Ik heb wel een vos merrie, dus hoop daarom ook op een bont veulen, maar hoorde wel dat het met een vosje erg moeilijk zal worden, maar het proberen vind ik zeker waard.
Word er ook met de hengst gereisd of dat niet?
Mocht ik uit zijn op me keuzes laat ik het jullie weten, maar zolang kunnen jullie nog blijven sturen, vind het echt heel erg leuk, en wat een mooie hengsten, word straks wel erg moeilijk voor mij om een keuze te maken hahha.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:00

Neron is wellicht ook een optie, hij is overigens € 225 dekgeld en dan als je contant betaald betaal je € 221,80 en op rekening € 238,50 beide incl 6% btw

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:31

haha rubs, pietje precies

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:32

dacht ik wel...

om t dekgeld hoeft ze het dan niet te laten...

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:35

Petersburg schreef:
Is ook wel mooi ja!!

Vond Ed king hill echt super!! jammer dat hij dood is!!!

Dan neem je toch zijn halfbroer cool cracker S? Volgens mij is de site www.coolcrackers.nl

Super mooi paardje en heel lief in de omgang!

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:09

lindsay1984 schreef:
wat een mooie hengst is dat zeg!!!!
alleen belgie is wel ver weg, mijn merrie kan namelijk niet alleen in de trailer vervoert worden dus zal mijn andere pony ruin ook mee moeten nemen.
wat zijn de dek kosten voor deze hengst?
ben wel echt op zoek naar bruin bont, voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit.
belangrijkste vind ik wel dat het veulen dan een papier krijgt, zou het anders zo zonde vinden.
Ik heb wel een vos merrie, dus hoop daarom ook op een bont veulen, maar hoorde wel dat het met een vosje erg moeilijk zal worden, maar het proberen vind ik zeker waard.
Word er ook met de hengst gereisd of dat niet?
Mocht ik uit zijn op me keuzes laat ik het jullie weten, maar zolang kunnen jullie nog blijven sturen, vind het echt heel erg leuk, en wat een mooie hengsten, word straks wel erg moeilijk voor mij om een keuze te maken hahha.

Met Ulion wordt absoluut niet gereist ,aangezien we hem ook in de sport doen willen we niet reizen met hem als je daar eenmaal aan begint is het hek van de dam en kunnen we naar geen enkel concour meer gaan
Qua dekgeld denk ik dat het rond de 200 euro wordt .Ulion is dit jaar gekeurd en ik wil eerst dat die de sport in gaat voor dat die gaat dekken dus zijn eerste dekkingen zullen volgend jaar worden

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:09

dat is niet veel geld, voor zon mooie hengst (ulion dus)

pipeloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:41

@liannes ..... dank je wat ben je toch een lieverd

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:15

Ik ken nog een leuke half-arabische goedgekeurde dekhengst, een zoon van Neron, vos-bont van +/- 1m55. Fokt met papier!

Ik weet ook nog een andere bonte dekhengst staan, van 1m60, half-arabier, half-saddlebred, bruin-bont, echt een leuk ding! Fokt met papier!

Wel beiden in België (provincie Antwerpen) en verplaatsing is met de hengst niet mogelijk voor zover ik weet.

Qua dekgeld denk ik dat bovenstaande hengsten rond de 500 Euro liggen, kan meer zijn... Deze hengsten zijn dan ook meer show-gefokt en hebben een hele reeks overwinningen op hun naam staan.

En ik ken meerdere vosse merries die gedekt werden door een bonte hengst en dat gaf een bont veulen, fokken is gokken hè!

roompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:02

magic84331 schreef:
Hallo,

Wat vind je deze hengst hier ? Hij is halfarabisch, zijn vader is een arabisch volbloed en zijn moeder is een mix van Anglo-Arabier, selle français en trotter. Hij is goedgekeurd voor de openbare dekdienst, hij dekt met of zonder papier.
Het is zijn eerste dekjaar.

Hij is 1.60m hoog, nog niet ingereden daar hij nog 3j moet worden, verder heeft hij een superlief karakter, soms vergeet ik dat hij hengst is ...
Afbeelding

Een foto van zijn andere kant
Afbeelding

Hij doet regelmatig mee aan schoonheidswedstrijden, op deze foto was hij 2de op de Belgische Kampioenschappen.
Afbeelding

Hij staat ter dekking in Belgie, aan voordelig tarief met levend veulen garantie, alle merries zijn welkom !!

Wat een schoonheid,
het is dat ik er toch van af zie te dekken maar anders ..