Trento-B en Uptown mensen..Valdez dit jaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Trento-B en Uptown mensen..Valdez dit jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:40

Ik ben er gewoon benieuwd naar, aangezien ik zelf een Trento-B en Uptown mens ben en nu naar Valdez kijk.

wilanta

Re: Trento-B en Uptown mensen..Valdez dit jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:42

Mijn Farrington-merrie heeft nu een veulen van Uptown. Hier ben ik heel tevreden over, ik zou zo nog een keer bij hem dekken. Maar om te zien hoe de merrie fokt wil ik nu wat anders, het is nml. haar eerste veulen. Ik heb nu voor Valeron gekozen omdat hij qua afstamming goed past, niet zo groot is (de merrie is 1.74), een superchique modelletje heeft en heel elastisch en lichtvoetig beweegt. Vrijdag hoor ik of ze drachtig is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:31

Hoe verschillend kunnen 3 paarden zijn?
Jee als je 1 dezelfde merrie laat dekken met deze 3 hengsten? Waar zit dan de fokoverweging?

Trento: Geldersachtig tuigachtig voorbeen. Uptown bloederig, veel expressie en schwung. Valdez groot, ruim, zwaar, bot, weinig uit de schouder.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:49

Trento heb ik toen als advies gekregen van iemand die in ermelo veel met de jonge hengsten bezig is.
(moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn trento veulen 1000 % procent meevalt, want ik was bang toen ze er net uitkwam dat ik haar voor de kar kon zetten )

Uptown is mijn eigen keuze omdat mijn merrie behoorlijk ouderwets is en wel wat bloed kan gebruiken.
Daar verwacht ik deze maand een veulen van.

Valdez heb ik weer als tip gekregen, maar ik weet het nog niet.
Jouw argumenten zijn ook mijn argumenten bij deze hengst, maar ik waai em niet gelijk in de wind.

Ik heb dit jaar erg veel moeite met mijn keuze.
Ik kan er allemaal niet echt warm voor lopen.
Uptown vind ik nog steeds geweldig.

En verschillende hengsten, ja dat klopt.
Ik hoef aan mijn merrie qua bouw karakter en beweging niet echt veel te verbeteren. Het enige wat ik bij haar er in wil brengen is harder op dr benen, souplesse en hoger op dr benen.
Dit word pas haar tweede veulen en ik moet toch kijken wat past.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:12

Hoe groot is ze? Heb je een hengst nodig met maat?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:16

Ze is 1.68 m , ze is groot ramig en heeft veel front daardoor toont ze groter.
Ik heb niet perse een hengst met veel maat nodig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:22

Wat vind je van Tuschinski?
Of Florencio?

wilanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:25

Een kennis van mij wilde dekken bij Valdez maar hij kon de bewuste dag geen sperma krijgen. Hij kan niet teveel merries per dag bedienen en zou waarschijnlijk op bedrijfs KI komen. Is dit voor jouw een optie?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:28

florencio, vind ik een waanzinnige hengst, maar ben ik bang dat ik een dikke duitse trap zak fok met mijn merrie.
Ik vind dat HP em altijd flink moet knijpen om hem aan het lopen te houden.
(correct me if I'm wrong, maar dat idee heb ik)

Tuschinski heb ik nooit serieus over wogen, omdat die me juist werd afgeraden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:06

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:51

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:05

[/quote]

Er met een takel 'in laten klimmen'...[/quote]

Leg eens uit?

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:39

Nee volgend jaar Whatever Krack c x Ulft

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:47

Saartje1 schreef:
Nee volgend jaar Whatever Krack c x Ulft

O jee de volgende modehengst waar blind achteraan gelopen wordt.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:59

Wil je niet iedereen over een kam scheren!vond dit in de 2de bezichtiging aan de hand! al een natuurtalent al hadden ze hem niet genomen.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:08

Saartje1 schreef:
Wil je niet iedereen over een kam scheren!vond dit in de 2de bezichtiging aan de hand! al een natuurtalent al hadden ze hem niet genomen.

Ok waar is dan jouw weloverwogen keuze op gebaseerd? Waarom eerste Trento B/Uptown en nu deze? Omdat het een groot talent is??? Daarom doe je hem maar op je merrie? Wat voor fokkerijcriteria en inzichten heb je er op los gelaten? Moederlijn met nakomelingen? Of omdat het gewoon zo´n leuk paardje is?

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:20

Waar heb jij gelezen dat ik daar mee gedekt heb??en buiten dat kan ik bij de merrie die ik nu heb whatever niet gebruiken ivm de bloedlijn.Ik geloof niet dat ik jou verantwoordig schuldig ben over wat ik wel en niet bekijk,gaf alleen aan in dit rijtje dat dat de volgende is.
Maar als je benieuwd bent heb wel bij uptown gefokt en daar nu een mooi merrie veulen van die ik ook weer ga gebruiken om de lijn van mijn elite merrie mee voort te zetten.En ik vind (Persoonlijk) moet ik eerst iets zien in een hengst kijk dan naar het bloed en dan naar wat hij toe kan voegen en of mijn merrie zijn eventuele tekortkomingen kan compenseren.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:25

Saartje1 schreef:
Waar heb jij gelezen dat ik daar mee gedekt heb??en buiten dat kan ik bij de merrie die ik nu heb whatever niet gebruiken ivm de bloedlijn.Ik geloof niet dat ik jou verantwoordig schuldig ben over wat ik wel en niet bekijk,gaf alleen aan in dit rijtje dat dat de volgende is.
Maar als je benieuwd bent heb wel bij uptown gefokt en daar nu een mooi merrie veulen van die ik ook weer ga gebruiken om de lijn van mijn elite merrie mee voort te zetten.En ik vind (Persoonlijk) moet ik eerst iets zien in een hengst kijk dan naar het bloed en dan naar wat hij toe kan voegen en of mijn merrie zijn eventuele tekortkomingen kan compenseren.

Kijk dat is al heel anders. Dit topic ging over mensen die met bovenstaande hengsten gedekt hadden en naar welke hengst ze dit jaar gingen. Jij kiest dus niet op diezelfde merrie voor Whatever maar voor een andere merrie, daar gaat dit topic dus ook niet over.

Ik dacht al, wat is in godsnaam de overeenkomst tussen Trento, Uptown en Whatever maar nu snap ik het.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:29

O nou hihi sorry hoor had niet begrepen dat het echt ging over meerdere mensen die met deze zelfde hengsten gingen dekken,dus ik dacht Whatever is de volgende .

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:35

Saartje1 schreef:
O nou hihi sorry hoor had niet begrepen dat het echt ging over meerdere mensen die met deze zelfde hengsten gingen dekken,dus ik dacht Whatever is de volgende .

Kleine misunderstanding dus...

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:40

Ja zeker ,maar je bent wel met me eens toch dat hij een volgende mode hengst wordt,buiten het feit dat het gewoon een goed paard is en naar mijn menig interresant gefokt is.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:33

Ben dus ook erg benieuwd wat de nieuwe mode hengst word?
Ook een klein beetje de opzet van dit topic, hoewel ik zelf nu een trento jaarling en een bijna uptown veulen.

Valt me erg op dat hier door de "trento/ uptown"mensen erg weinig word gereageerd....

Ik ben er nog niet overuit. Valdez in iedergeval niet. Past niet bij mijn merrie.

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:59

mistral schreef:
:D Ben dus ook erg benieuwd wat de nieuwe mode hengst word?
Ook een klein beetje de opzet van dit topic, hoewel ik zelf nu een trento jaarling en een bijna uptown veulen.

Valt me erg op dat hier door de "trento/ uptown"mensen erg weinig word gereageerd....

Ik ben er nog niet overuit. Valdez in iedergeval niet. Past niet bij mijn merrie.

Nou voor mij in ieder geval dit jaar niks. Mijn jaarling hengst van Trento staat sinds zaterdag in de opfok. Het Uptown veulen verwacht ik in juni. Wanneer de jaarling van de winter terug zou komen en het uptown veulen afgespeend moet worden; staan mijn stallen vol!!! En helaas ga niet de trento verkopen om een lege stal te krijgen!!!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 09:24

Zou ik ook zeker niet doen!!
Eerst maar eens afwachten hoe jouw trento jaarling opdroogt.

Ribay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:31

Juist, dat bedoel ik!! Wil nu veel te graag zelf met hem aan de slag als hij 3 jaar is!!
(Heb hem zaterdag naar de opfok gebracht; hij was trouwens de enige jaarling hengst (eigenlijk is hij nog maar 10 maanden!) die vast stond in de trailer; die netjes achteruit de trailer uitliep; en die ik aan het touwtje de wei in kon geleiden.)