Aga Khan (BWP)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Aga Khan (BWP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 14:46

In 2005 is ons eerste veulen geboren, Friuli van 's Muldershof, uit een Akzent 2 moeder. De vader was Aga Khan.
Mijn veulen valt reuze mee! Ik heb al aardige bedragen op haar geboden gekregen, zonder dat ze ook maar aan 1 veulen wedstrijd deel nam.
In 1 jaar is het dekgeld van deze hengst van 600 euro naar 850 euro gegaan, dus moet ie toch wel fijne veulens geven.
Zijn er nog mensen die een Aga Khan veulen hebben? Hoe is hun karakter en exterieur? Misschien een foto?

hier enkele fotos van Friuli:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Junooo

Re: Aga Khan (BWP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:45

Ik had eigenlijk nog geen Aga Khan's gezien, maar jouw veulen is echt wel mooi! Vooral op de eerste foto Op de laatste foto's heeft hij echt een typisch jaarlingenmodel.
Dekt Aga Khan eigenlijk veel? Heb niet direct die indruk, hoewel ik niet weet waaraan dat precies zou liggen.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:04

vind het nog altijd een mooie nakomeling van Aga Khan! Aga khan is zelf ook heel mooi vond ik vroeger al. Heb hem zelfs nog gepoetst Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar nog veulens van hem, maar ik vind niet zo veel op internet..

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:09

Is hij niet van Joris de Brabander?
Dit is de omschrijving uit het BWP blad, ten tijde van zijn goedkeuring:

10.06.2000 - donkerbruin - 1.69m
optie dressuur

vader: Ferro- WPN
moeder: Serena van Sombeke - BWP
MV: Remondo WSF
MMV: Goliath Z RHL

Aga Khan stamt af van de internationaal presterende dressuurhengst Ferro, die met een index van 159- betrouwbaarheid 89% goed genoteerd staat in de overzichtslijst van de KWPN dressurindexen 2002. Zijn moeder is een dochter van Remondo, die op zevenjarige leeftijd gekeurd werd voor het stamboek BWP. Remondo werd in Duitsland tot op 6-jarige leeftijd uitgebracht in de dressuursport en in België was hij actief in de internationale springsport onder Stefaan Corten. Aga-Khan's grootmoeder bracht Tabelle van Sombeke (v. Chin Chin) die op zesjarige leeftijd sterk scoorde in de klassieke cyclus.

Aga Khan heeft een imponerende blik. Het front is aansprekend, maar kon wat meer lengte hebben. Zijn bovenlijn is goed gesloten. Zijn beenwerk is sterk. Het pijpbeen kon langer zijn. De stap is voldoende. In de draf neemt hij voldoende ruimte en de plooiing in het achterbeen is goed. De galop is krachtig. Op de harde bodem stapte hij vooraan wat kort, de afdruk en de ruimte in draf is goed en hij beweegt goed opwaarts. Bij het vrijspringen drukt hij goed af op de sprong, maar landt wat te snel. Bij het rijden geeft hij de ruiters een aangenaam gevoel. De stap is vlot. In de draf is hij ruim en achteraan voldoende actief. De galop is soepel. Onder de man konden de bewegingen iets beter door de rug gaan. Bij het springen onder de man is hij attent. Hij houdt bij het springen het hoofd wat hoog, maar zwaait de achterhand goed uit. Hij blijkt over vermogen te beschikken.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:13

ik vind het een supergaaf beestje en leuk getekend op zn koppie, echt een mooi diertje!
daar zal je nog veel plezier van gaan krijgen
en ik heb een zwak voor BWP'ers dankzij mn eigen belgje, en een zwak voor zwart dankzij mn 3 jarige dus zit deze dubbel goed!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:41

Hij staat toch bij Berkenbroeck ter dekking ?

Heb hem vandaag op de hengstenshow gezien. was best indrukwekkend, hoewel dressuurhengsten niet mijn ding zijn

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:02

Inderdaad een mooi veulen zeg!! ik ben wel benieuwd naar foto's van pappie maar kan ze op internet niet vinden.. heb jij ze?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:17

antoinetje schreef:
Inderdaad een mooi veulen zeg!! ik ben wel benieuwd naar foto's van pappie maar kan ze op internet niet vinden.. heb jij ze?

http://www.berkenbroeck.com/

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:18

hij stond toen ik er kwam ter dekken bij joris de brabander ja.. Ik weet niet of hij er nu nog staat maar ik denk wel dat je je merrie door Aga Khan daar kan laten insemineren

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:02

Ik had niet zo veel reacties verwacht eigenlijk
@Junoo: idd ik denk niet dat ie zo veel merries dekt. In het jaar 2004 ,toen ik mijn merrie liet dekken zijn er maar 10 veulens van hem geboren. Ik weet wel dat zijn dekgeld inmiddels gestegen is, dus zal ie wel meer gevraagd worden.

@Quirinake: ja ik vraag me ook af hoe Aga Khan s andere veulens zijn! maar ik vind er geen

@Chatal1: Idd hij staat ter dekking bij Joris de Brabander.
Deze info had ik al gelezen in de BWP toen nog, voor ik mijn merrie liet dekken. Aga Khan had iets dat me aantrok

@ Renske10: Hihi thanks
Ik heb het iets meer voor KWPN omdat daar meer dressuur wordt gefokt. Maar toch sprong Aga KHan eruit.
* gaat straks eens in je profiel kijken naar je paarden *

@katrienh: jeetje ik ben jaloers op je zeg! Het is inmiddels ook al meer dan 2 jaar geleden dat ik Aga Khan gezien heb en toen was ie nog een vrij fijne hengst. Nu ik de foto's van berckenbroek gezien heb, amai, wat is ie veranderd! Ik zou hem dol graag nog eens in actie willen zien

@antointje: Ik heb geen recente foto's en de andere fotos die ik trok waren niet met een digitalecamera, dus die staan niet op mijn PC. Maar op Berckenbroek staan er mooie fotos van hem.

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:07

Ik ga nog eens goed zoeken op internet en anders ga ik eens kijken naar hengstenshows waar Aga Khan gaat showen
Ik wil hem hartstikke graag nog een zien!
Friuli lijkt wel sterk op Aga Khan, ze is zo zot als een achterdeur, kan echt geen seconde stil staan! Ik heb Aga Khan eens op de wei zien staan bij Joris De Brabander en hij was echt van de ene kant naar de andere aan het crossen Het zit in de familie! Verder heeft Friuli de zelfde aftekeningen op het hoofd! ( trouwens ook bijna de zelfde als Ferro zelf )
Nu maar hopen dat ze er later een beetje gaat uitzien als haar papa

Foto's en info over andere veulens van Aga Khan, nog steeds hartstikke welkom!

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:53

Gisteren op de hengstenshow van Spaas (Berkenbroeck) liet hij zich echt mooi zien. Alleen vond ik dat hij geen wauw uitgestrekte draf heeft. Dit is mijn mening natuurlijk. Ook mocht het achterbeen soms wat sneller zijn. Het is wel een supermooie hengst. Ook de complimenten over jouw veulen, echt schiek! Als je de hengst wil zien, hoef je normaal gezien gewoon naar Michel Spaas bellen en dan kun je gaan zien naar hem.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:02

Wow!!!! wat een schoonheid zeg, echt een knapperd.
Ik heb gister nog even gezocht naar de site maar er stond dat deze onder constructie was.
Ik vindt Blue Boy ook wel erg mooi...

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:02

@velinda: wel ik had hem eigenlijk nog maar 1x gezien onder het zadel, met een niet zo top ruiterr erop. Bovendien was ie toen nog piepjong
Dan heb ik hem nog eens gezien in de wei, en dan vond ik toch dat ie nogal gangen had
Maar ik kan niet echt meer zeggen hoe ie liep, dat is veel te lang geleden. Misschien bel ik wel eens om hem eens te gaan bezichtigen? Maar ik zou hem graag eens onder het zadel zien.

@antoinetje: idd he
Blue boy ken ik niet eigenlijk, maar ik zal direct effe kijken

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:11

En?? wat vind je van hem?

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:14

Ja tis wel een lekker ding
Ik vind Tales ook wel lief.
* heel erg off topic *

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:17

Ooh ik heb een mail gestuurd naar berckenbroek, met de vraag waar Aga Khan nog eens op een hengstenshow loopt. Hem gaan bezoeken is nogal ver, en ik zou hem graag onder het zadel zien
Dus we zullen wel zien. Maar nu heb ik nog steeds geen half zusjes en broertjes van mijn Friuli gezien
Ik denk dat ze schaars zijn

BTW ik heb een nieuw topic op ITP van Friuli, allemaal daarheen en effe een complimentje geven
viewtopic.php?f=53&t=576588&hilit=

thx

pluchieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:58

Hallo,
ik heb een maand geleden ook een afstammeling van Aga Khan gekocht!
hij is momenteel 2 jaar en hij valt reuze mee!
echt een super lieveke! wel een beetje gek maar dat maakt het wel allemaal fijn!
als je een foto wil, vraag je het maar Knipoog
groetjes Sarah

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:01

Oud topic en daarom een slotje.