joostvangestel schreef:Hengstenadvies: Kai Midas heeft bewezen goed te fokken bij Flevozicht's Kitty (zie Dream Team's Kadance). Wat dat betreft kom je dan ook meer in de Twyford hoek uit. Als je de Twyford kant uitwilt, kijk dan goed uit dat je vooruit gaat in massa, ipv. achteruit. Je zou dan eerder bij wat Coed Coch/Rhyd-y-Felin uit kunnen komen.
Persoonlijk zie ik de combinatie met Knodishall Geraint minder zitten. Als je dan toch naar HZ toe gaat, denk dan eens eerder aan Special Edition, Hywel of zelfs Kilkenny.
Geraint zou ik enkel gebruiken als je merrie een mega achterbeen gebruik heeft. Qua type en exterieur is hij super, maar voor de beweging moet je het niet doen.
Kilkenny geeft zeer slechte ruggen door. Te lang en te gezonken.
Hywel staat al sinds de Royal Welsh show vorig jaar in Engeland, dus dat wordt lastig.
Voor massa en Twyford bloed, heb je bv. Rondeels Carino. Al zal het lastig worden om daar nog mee te dekken ,aangezien zijn fokster liever niet meer zoveel dekt met deze hengst (hij is 30 of zo dacht ik). Er zijn meen ik wel 2 zonen van hem nog ter dekking ergens. Misschien weet Joost welke dat zijn.
Aangezien er ook SYnod bloed in jouw pony zit, is Synod Prophet ook een optie.
Wil je echt voor massa gaan, dan is er Baledon Hy Society (Hisland Hiderus x Revel Janus). En anders Rondeels Fawn (Bengad Damask Oak x Rondeels Carino). Deze hengst staat bij mij op stal ter dekking dit jaar. (sorry, maak even reclame). HIj geeft veel massa en zeer stevig beenwerk).