Wie zijn merrie(s) is/zijn ook niet bijster dik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wie zijn merrie(s) is/zijn ook niet bijster dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:15

Hon moet nu nog ca 3 weken (4 mei) ze lijkt zich nu dus aan de datum te houden (vorige keer was ze nl 5 weken te vroeg. Aangezien er toen ineens een veulen was weet ik ook niet echt meer hoe ze toen was. Als ik naar de drachtige paarden van stalgenoten kijk vind ik Honey echt niet dik.
De foto is ca 2 weken terug genomen, dus daar moest ze nog 5 weken.

Afbeelding
De banden zijn nog knoerhard, wel een heeeeeel klein beetje uier (maar dat was de vorige keer ook niet veel)

Meer mensen met niet dikke merries?

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:43

Jep June... twijfel zelfs of het er nog inzit, maar ze is ook gescanned nog niet hengstig gezien.
Maarja wie weet is ze het in het najaar kwijtgeraakt, hoop het niet want dan is ze voor haar doen wel wat vet....
Afbeelding

Jessica24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:35

Mijn merrie is ook niet super zwaar.
Je kan wel zien dat ze drachtig is en gister heb ik het veulen zien bewegen.
Maar ze heeft nog echt een mooi lijntje.

delerium

Re: Wie zijn merrie(s) is/zijn ook niet bijster dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 03:07

Soraya was ook niet echt dik, niet zo dik als je haar zou mogen verwachten in ieder geval. Afgelopen week heeft ze echter ineens een enorme spurt gemaakt en het is net of ze *ineens* helemaal buik is. Maar daarvoor

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:09

Mijn merrie is wel heel dik!

Afbeelding

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:20

Toen mijn zus haar paard naar de paardenkraamkliniek bracht was het eerste wat ze vroegen: Is ze echt wel drachtig??
Ze moest toen nog 4 weken! Het veulen is 7 dagen na de uitgetelde datum geboren, super gezond donker merrieveulen.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:16

paardenkraamkliniek? Nog nooit van gehoord, wat is dat voor iets?

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:25

Ik heb hier ook een merrie staan die nog een week of 3 moet (3 mei uitgerekend).
De merrie is van zichzelf erg zwaar en breed gebouwd en heeft ook redelijk wat lengte. De eerste 10,5 maand lijkt ze absoluut niet drachtig.
Ieder jaar twijfel ik weer of er nog wel wat in zit maar dan groeit ze in de laatste paar weken weer erg hard.
Ze geeft altijd grote veulens en het is dan niet voor te stellen waar ze dat veulen al die tijd heeft verstopt...

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:56

Hoi hoi,

Ik heb ook een shetje...en die moet in mei ongeveer ook dr veulen krijgen...maar die is ook absoluut niet zo dik! Sommige mensen geloven niet eens dat er wat inzit....maar dr uiers beginnen al een beetje te groeien!

Groetjes,

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:30

MarijeR schreef:
Ik heb hier ook een merrie staan die nog een week of 3 moet (3 mei uitgerekend).
De merrie is van zichzelf erg zwaar en breed gebouwd en heeft ook redelijk wat lengte. De eerste 10,5 maand lijkt ze absoluut niet drachtig.
Ieder jaar twijfel ik weer of er nog wel wat in zit maar dan groeit ze in de laatste paar weken weer erg hard.
Ze geeft altijd grote veulens en het is dan niet voor te stellen waar ze dat veulen al die tijd heeft verstopt...

Krijgt weer wat hoop!
Heb in elk geval vandaag even hengstje erbij gehad en die moest maken dat ie wegkwam.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:54

mijn merrie begon de laatste 2 weken pas echt te groeien. toen kreeg ze ook een puntbuik en gingen de banden verslappen. de dag nadat ze ineens uir had en ietsje dikke kleiren lag er een veulen naast

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:01

Waldfee heeft ook niet veel hoor als je niet weet dat ze drachtig is zie je ook niets. Nou moet zij nog 8 weken

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:52

Meavey schreef:
MarijeR schreef:

Krijgt weer wat hoop!
Heb in elk geval vandaag even hengstje erbij gehad en die moest maken dat ie wegkwam.

Copper heeft tot een week of 3 geleden bij de hengst in de wei gelopen en die heeft nooit interesse getoond. Hengstig is ze dus niet geweest, dat merk ik altijd gelijk aan de hengst.
Toch begin ik het spannend te vinden, normaal zou ze om deze tijd al aardig moeten uieren maar dat lijkt nog niet echt zo.
Waarschijnlijk gaat ze weer een paar weken overtijd ofzo

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:05

Gezellig Marije

Bij Viërra is het echt duidelijk te zien, die begint ook wel wat uier te krijgen, ik verwacht wel dat ze iets overtijd gaat eigenlijk, maargoed het is haar eerste veulen dus het is gewoon afwachten.

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:44

Nou helaas mijn merrie is vandaag gedekt...
Dus geen veulen hier dit jaar... was er al bang voor eigenlijk...