Dreamcatcher ter dekking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keukenkast

Dreamcatcher ter dekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 07:28

In de Strengen van deze week staat het verslag van Dreamcatcher. Er staat ook bij dat hij model en beweging kan verbeteren bij je merrie Alleen dient je merrie dan wel correct gestelde benen en goed ontwikkelde voeten te hebben (heeft ze!) Vind het niet een heel erg mooi paard, maar heb hem wel zien bewegen etc. en de cijfers liegen er niet echt om. Misschien wil ik wel met hem dekken!

Maar nu de hamvraag; waar staat Dreamcatcher ter dekking? Kan het niet vinden op het internet, en is er misschien een hengstenshow waar hij loopt?

Alvast bedankt!

noellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 07:37

Wij hebben 'm vorige week bij Van Bommel zien lopen , dus ik denk dat je daar terecht kunt .
www.vbommel.com

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 07:41

Oké dank je. Inderdaad! Maar er komt geen hengstenshow meer bij van Bommel. Wat vond jij ervan?

Keukenkast

Re: Dreamcatcher ter dekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:30

Verder nog iemand??

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:34

Ik zou er zelf niet zo snel mee dekken.
Ik vind dat hij iets te veel bemerkingen heeft op het beenwerk. En dat beenwerk moet toch je paard tillen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:16

peanutbutter schreef:
Ik vind dat hij iets te veel bemerkingen heeft op het beenwerk. En dat beenwerk moet toch je paard tillen.

Datzelfde beenwerk tilt Dreamcatcher zélf van overwinning naar overwinning.......

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 06:36

Ik heb vorige week mijn merrie geinsemineerd met Dreamcatcher. Een paard dat echt van ZICHZELF zo'n talent laat zien is voor mij pas een paard. Met druk kun je een paard veel met zijn benen laten zwaaien, maar Dreamcatcher loopt idd van overwinning naar overwinning omdat dit paard het vanuit de ontspannenheid en tevredenheid doet. Dat is AANLEG. Natuurlijk moet nog blijken dat hij dit meegeeft aan zijn kinderen, maar als je naar zijn lijntje achter hem kijkt komt dit wel goed.
En over zijn voorvoeten, tja ken je merrie zou ik zeggen. Als die al een afwijking daarin heeft, niet gebruiken. Maar in mijn geval weet ik dat er al 3 generaties "goede" correcte voeten zijn, dus ik denk Dreamcatcher verantwoord te hebben kunnen gebruiken.

Gr. Marco

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 07:15

Hier heb ik wat aan. Dank je!

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 07:32

peanutbutter schreef:

gelukkig werkt zijn karakter erg mee dat scheelt
bij zijn moeder is deze bemerking trouwens niet vastgesteld
integendeel.. het moeder rapport is zelfs uitstekend

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:31

CGJ12 schreef:
peanutbutter schreef:

Datzelfde beenwerk tilt Dreamcatcher zélf van overwinning naar overwinning.......

Dat wil niet zeggen dat dat dan ook direct terecht is...

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:35

Daarom, en het kan ook wel een super sportpaard zijn. Maar persoonlijk zou ik nooit een hengst gebruiken die een afwijkende beenstand heeft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:52

Zijn beenstand is niet afwijkend genoeg om het hem af te keuren voor de dekdienst. Het gemiddelde Nederlandse paard is wel frans of toontredend en dat is ook een afwijking maar hoor er niemand over.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:27

Ik heb ze liever frans dan toontredend. Er lopen zo veel toontredende paarden rond.
Maar of Dreamcatcher dat toontredende doorgeeft moet nog blijken. Zo ja, dan zou ik er niet zo snel mee fokken. Zo nee, dan zou ik er best mee durven fokken. Kortom: persoonlijk zou ik een jaartje wachten en kijken hoe de nakomelingen op de benen staan.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:03

Ik begrijp nog steeds niet hoe Dreamcatcher aan die hoge cijfers is gekomen. We waren in ermelo erbij met de goedkeuring.
Ik heb m nog nooit vlot naar voren zien lopen wel traag en een beetje met de benen omhoog, heet dat grand prix aanleg?

Tja en dat voorbeen en die voeten....er is al over verteld.

Goedkeuren moesten ze 'm wel na die "overwinningen" in de competities.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:02

Ik heb op de hengstenshow bij zijn box gestaan en eigenlijk niks van afwijkende beenstand gezien. Zeer zachtaardige hengst vond ik het, mocht vanachter misschien een tikkeltje sneller zijn maar het been kwam er wel goed en ruim onder.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:34

petraaken schreef:
Ik heb op de hengstenshow bij zijn box gestaan en eigenlijk niks van afwijkende beenstand gezien. Zeer zachtaardige hengst vond ik het, mocht vanachter misschien een tikkeltje sneller zijn maar het been kwam er wel goed en ruim onder.

op stand is het ook eigenlijk niet te zien
wel in beweging, maar ik vind dat het erg overdreven wordt
en die kleine voeten hoeven ook geen probleem te zijn, wel een aandachtspunt
mijn merrie heeft (te) grote voeten en te weinig verzenen
dus zoek ik juist een hengst met zulke voeten

het lijkt wel of sommige mensen blij zijn dat ze wat te zeuren hebben
hoe zou dat toch komen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:45

unamie schreef:
petraaken schreef:

op stand is het ook eigenlijk niet te zien
wel in beweging, maar ik vind dat het erg overdreven wordt
en die kleine voeten hoeven ook geen probleem te zijn, wel een aandachtspunt
mijn merrie heeft (te) grote voeten en te weinig verzenen
dus zoek ik juist een hengst met zulke voeten

het lijkt wel of sommige mensen blij zijn dat ze wat te zeuren hebben
hoe zou dat toch komen

Velen zijn hier hyper van Trento B maar ik hem hem en zijn nafok gezien bij vanbommel en eerlijk gezegd vond ik hem echt niet zo bijzonder en zeker zijn nakomelingen die ze toonden konden me niet bekoren. Het enige redelijk mooie en goed bewegende jaarling was dat merrietje dat ze toonden die anderen waren echt niet veel soeps.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:49

petraaken schreef:
Velen zijn hier hyper van Trento B maar ik hem hem en zijn nafok gezien bij vanbommel en eerlijk gezegd vond ik hem echt niet zo bijzonder en zeker zijn nakomelingen die ze toonden konden me niet bekoren.

De meesten hier zijn niet zo hyper van Trento hoor.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:51

Het KWPN is hyper van Trento..........
De rest van NEderland denkt daar anders over...

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:04

janderegelaa schreef:
Zijn beenstand is niet afwijkend genoeg om het hem af te keuren voor de dekdienst. Het gemiddelde Nederlandse paard is wel frans of toontredend en dat is ook een afwijking maar hoor er niemand over.

Ik kan me vergissen maar volgens mij kwam hij de eerste keer niet verder dan het straatje en dat had grotendeels te maken met zijn beenstand!
Naar mijn mening kon het KWPN niet om hem heen na de prestatie's die hij geleverd heeft.
Begrijp me niet verkeerd ik heb hem 2x live gezien en vind het een buitegewoon mooi en goed sportpaard!
Maar of ik mijn merrie zou laten dekken door hem?
Daar zou ik toch een paar nachten over moeten slapen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:35

Suzanne F. schreef:
petraaken schreef:
Velen zijn hier hyper van Trento B maar ik hem hem en zijn nafok gezien bij vanbommel en eerlijk gezegd vond ik hem echt niet zo bijzonder en zeker zijn nakomelingen die ze toonden konden me niet bekoren.

De meesten hier zijn niet zo hyper van Trento hoor.

Sorry, het KWPN dan. Ze moeten echt niet hyper over hem zijn hoor. Nouja misschien dat de recreatie ruiter er wel een goed paard aan heeft.

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:14

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd ik heb hem 2x live gezien en vind het een buitegewoon mooi en goed sportpaard!

En dat is nu precies wat ik wil fokken, een MOOI en BRUIKBAAR SPORTPAARD. Vandaar dat mijn merrie door hem gedekt is.

gr. Marco

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:06

Ik heb ook naar Dreamcatcher gekeken op de show van van Bommel. een paard met veel expressie. Ik heb gelet op de beweging van de voorvoeten en hij draait in de draf het rechter voorvoetje idd. naar buiten. Hij maait echter niet erger dan andere hengsten die veel worden gebruikt in de KWPN-fokkerij. Tot zover niets nieuws onder de zon. Ik was alleen niet zo overtuigd van de kracht in de achterhand. Ik zie graag meer buiging in de gewrichten. De hengst Royal Dancer sprak me in dat opzicht meer aan. Het was wel de eerste keer dat ik Dream Catcher in levende lijve zag, dus het kan ook een momentopname zijn geweest.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:55

huh, als ie zijn voorvoet naar buien draait dan staat hij toch frans en niet toontredend?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:23

Partjesfokkerij. Misschien 1 voet frans en de ander toontredig.
Men maakt ook onderscheid in het voor -en achterbeengebruik in de draf. Binnenkort zal dit unieke nederlandse beoordelingsfenomeen nog worden uitgebreid met:
Over de linker diagonaal veel takt , over de rechter diagonaal weinig taktgebruik.