Wij hebben een leuke zwarte Shetlander die geen papieren heeft. Nu wil ik haar evt. laten dekken, maar wil wel kijken of er een papier bij het veulen kan komen... Wie heeft tips voor mij? Katinka is al 19 en we weten niet of ze al eerder een veulen heeft gehad, maar ze is wel vaak hengstig en nooit ziek. Volgens de veearts kunnen paarden gedekt worden zolang ze drachtig willen worden. Ik zal er een fotootje bij plakken die ik vandaag heb gemaakt. Ik vind haar zelf natuurlijk heel mooi gebouwd, maar is dat ook volgens de richtlijnen van het stamboek zo? We weten over haar afstamming helemaal niks... En wie kan mij vertellen waar een leuke keuring is (als dat dus kan zonder papier) en wat/wie/waar een passende hengst voor haar is? Ze is zelf 95 cm, dus een middenmaat pony.
Groetjes van Heleen.
) en daarbij vergt de zwangerschap en het veulen zelf ook aardig wat van een merrie, maar als ze in een super conditie is dan kan je dat ook weer afwegen. Het voordeel van een zwangere pony is minder kans op hoefbevangenheid.