wat vinden jullie van de hengst Romantico?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

van_mees

wat vinden jullie van de hengst Romantico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 19:26

ik wil weten wat jullie van de hengst Romantico vinden(www.romantico.nl)
hebben jullie meer info over hem?
Afbeelding
Afbeelding

alvast bedankt.

gr. van_mees

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:56

Ik heb een merrie jaarling van Romantico, Ik beter karakter kan ik me niet wensen. Ze is ook heel correct gebouwd en als veulen zeldzaam mooi!!! Haar moeder is een bewegingskanon, en zij beweegt goed maar niet extra.

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:34

Ik vind hem niet zo super apart maar hij schijnt idd super karakters door te geven. Je hoort niet veel van nakomelingen in de sport ,helaas.
Maar ik vind die Romantic Popcorn en die andere valk nakomeling wel leuke beesten om te zien.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:34

Volgens mij heeft hij geen echte sportpaarden geleverd, ik ken er niet 1 die in het M/Z uitgebracht is. Maar het kan ook zijn dat de nakomelingen niet in de sport zijn uitgebracht. Ik rij zelf ook een rechtstreekse nakomeling van Romantico en deze merrie is nooit uitgebracht, maar kan ontzettend veel en loopt dressuurmatig goed. Deze merrie heeft echt de potentie wle voor de Z dressuur, maar is nu dus een fokmerrie.
Wel vind ik de nakomelingen allemaal zo'n dakvormig kruis hebben. Dit heeft Romantico zelf ook iets en hij geeft dit heel sterk door. Verder willen er nogal eens kleine paarden uitkomen. Degenen die ik ken en rechtstreeks van Romantico afstammen zijn allemaal E-pony's.
De maat is voor mij een reden om mijn paard niet direct bij hem te doen. Ik heb er wel sterk aan zitten denken omdat hij fijne karakters doorgeeft. Maar ik ben een beetje bang dat ik straks van mijn kwpn-er een ponynakomeling overhoudt. Verder zoek ik liever een kwpn-hengst, dus dit heeft ook meegespeeld.
Maar als jij denkt dat het een goede vader voor je veulen is, waarom zou je er dan niet mee dekken?

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:48

Volgens mij moeten er nog wel een aantal in Duitsland in de sport lopen, aangezien ze redelijk veel daarmee doen.

Maar ik persoonlijk vind het een erg leuke hengst, kijk het is geen Florencio o.i.d. maar in mijn ogen zeker geen verkeerd, hij voert ook ramzes bloed en dat schijnt ook een erg beste te zijn geweest.

Rukaro

Re: wat vinden jullie van de hengst Romantico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:04

Er lopen wel degelijk nakomelingen van hem in de sport, maar niet ontzettend veel en voornamelijk pony's. In Duitsland inderdaad wel meer maar weet ook niet precies hoeveel en welk niveau (buiten de paarden die op de site vermeld staan).
Ik heb zelf een e pony van Romantico en daar wil ik ooit wel eens Z mee gaan starten. Of het mij ooit lukt is nog te bezien maar mijn pony heeft de potentie zeker. Overigens is het karakter van mijn ponybeest een uitzondering qua 'geweldig karakter'. Ik kan niet zeggen dat hij nooit een stap verkeerd zet, want het 'gekke bokkesprongen knopje' zit er zeer zeker op. Verder is het een harder werker en erg overtuigd van zich zelf. Hij heeft veel plezier in het werken en pakt alles goed op. Ook op springgebied ontwikkeld hij zich steeds beter.

Wel is hij ontzettend laat rijp. Dat schijnt veel voor te komen bij Romantico's. Meneer is nu per 1 jan. 6 geworden maar is nog volop in ontwikkeling en nog niet geheel in model. Zijn rug is net weer flink in de lengte gegroeid, de benen moeten nu nog weer bijtrekken. Ook is het geen knuffelpony, maar dat kan hij ook van mams mee gekregen hebben.
Romantico geeft hele leuke pony's uit slanke, kikkerige merries. Hij zorgt voor het wat koelere, neutraliserend effect en geeft wat meer body mee.

En inderdaad, geen Florencio maar wel een erg bruikbare hengst die hele leuke paarden geeft die voor heel veel doeleinden geschikt zijn.

Maar zit je er over te denken met hem te gaan dekken?

van_mees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:08

ik weet het nog niet.
mijn nicht zit er wel over te denken.

gr. van_mees

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:53

Alice Naber heeft er anders ook 2 op stal staan, dat lijkt me ook niet voor niets ?!

Mijn eigen veulie heeft ook een super karakter, zeker geen doetje, maar goudeerlijk (en kan super bewegen !)

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:18

Ga eens bij Romantico op stal kijken, dan weet je of hij bij jou merrie past. Je kunt dan meteen zijn nakomelingen bezichtigen. Die leuke Popcorn bijv.

lazy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:59

heeft iemand ook foto´s van zijn nakomelingen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:50

Zeker geen verkeerde hengst. Geeft mooie exterieurs door maar fokt wel verkleinend en wordt ook vooral gebruikt voor e-pony's te maken. Nakomelingen bewegen goed. Misschien geen bewegingsexperts maar wel goed bewerkbare gangen en de karakters zijn in de meeste gevallen zeer goed.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:06

De nakomelingen zijn wel koel in de kop maar ontzettend werklustig... Althans die ik daar op de manege heb zien lopen! Heb er zo geen foto's van, maar zou nog een keer die kant op dus als ik er aan denk zal ik er een paar maken.
Ze kunnen ook leuk springen trouwens...

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:46

Net stond er zo'n grote grof-puin container bij de buren aan de overkant, ben ik eventjes met Badje heen geweest, moest haar tegenhouden anders had ze er in gestaan Het grote enge knipperlicht wat er aan hing (zodat auto's er in het donker niet tegenaanrijden) was leuk speelgoed

foto's kun je in mijn profiel zien (zijn wel een beetje oud, ze is nu bijna 2 jaar )