Volgens mij heeft hij geen echte sportpaarden geleverd, ik ken er niet 1 die in het M/Z uitgebracht is. Maar het kan ook zijn dat de nakomelingen niet in de sport zijn uitgebracht. Ik rij zelf ook een rechtstreekse nakomeling van Romantico en deze merrie is nooit uitgebracht, maar kan ontzettend veel en loopt dressuurmatig goed. Deze merrie heeft echt de potentie wle voor de Z dressuur, maar is nu dus een fokmerrie.
Wel vind ik de nakomelingen allemaal zo'n dakvormig kruis hebben. Dit heeft Romantico zelf ook iets en hij geeft dit heel sterk door. Verder willen er nogal eens kleine paarden uitkomen. Degenen die ik ken en rechtstreeks van Romantico afstammen zijn allemaal E-pony's.
De maat is voor mij een reden om mijn paard niet direct bij hem te doen. Ik heb er wel sterk aan zitten denken omdat hij fijne karakters doorgeeft. Maar ik ben een beetje bang dat ik straks van mijn kwpn-er een ponynakomeling overhoudt. Verder zoek ik liever een kwpn-hengst, dus dit heeft ook meegespeeld.
Maar als jij denkt dat het een goede vader voor je veulen is, waarom zou je er dan niet mee dekken?