Welke hengst vererft maat? (voor een ChampusxLaicka (Ferro))

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veteris

Welke hengst vererft maat? (voor een ChampusxLaicka (Ferro))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 18:05

Hallo allemaal,

In een eerder topic vroeg ik al om suggesties voor een hengst voor Laicka. Die keuze is gemaakt (wederom Lord Sinclair) en ik ben nu nog op zoek naar een passende hengst voor haar dochter Pride (Champus x Ferro x Amor). Dit hoeft geen KWPN-er te zijn. Volledige pedigree zie:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=33990

Het eisen pakket is eigenlijk hetzelfde:
met stip op nummer 1: de hengst moet maat vererven
2: niet al te smalle voeten aangezien mevrouw deze zelf al heeft
3: mag misschien iets meer lengte in het lichaam

Voor de rest is er eigenlijk weinig. Bewegingstechnisch hoeft er eigenlijk niets verbeterd te worden het is een copie van moeders. Oke voor het ideale mag er misschien iets meer lengte en knieactie in het voorbeen.

Tevens is alle informatie over Champus welkom ik kan er namelijk maar bar weinig over vinden!

O ja nog even een foto'tje:

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Groetjes

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:11

Ey, leuk, een Champus! Heb zelf een Champus merrie gereden, mv. Saros, erg hete tante, maar fijn bewegen en enorm veel lossigheid. Verkocht naar Zweden en springt daar nu met een meisje, gaat erg goed! Zal morgen even wat foto's plaatsen, server ligt er nu uit.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:46

Oscar fokt maat door!

Veteris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 10:59

hey remember leuk eens iemand die ook een champus heeft gereden! ik ben benieuwd naard de foto's.