Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

caitton schreef:Ik ken geen nakomelingen van hem maar heb hem een paar keer in duitsland en ook in Nederland zien lopen en hem daar ook meegemaakt op stal. het is echt een super mooie en beste hengst en als het past zou ik er als ik jou was zeker mee dekken. De eigenaar is ook heel aardig maar spreekt wel duits
Nou dan ga ik ook ermee dekken (ja ik bedoel mijn merrie hoor en met die hengst he
)
want wie fokt nou zo iets.
Dit bewijst maar weer dat je er geen verstand van hebt ( zie ook ander topic over di caprio)
wat de eigenaar betrefd wilde ik alleen maar mee zeggen dat zij je veel informatie over valido kan geven.Christina dek jij maar met veel welsh bloed daar wordt de fokkerij binnen het NRPS zeker niet beter van. Maar dat is jou keus. En als je verder in generatie kijkt en dan bedoel ik verder als 2 generatie's dan zit er genoeg bloed in valido.
er kan ook op een andere manier met elkaar gecomuniseerd worden zonder lelijk te doen , erg onsportief

Cristina schreef:caitton schreef:Ik ken geen nakomelingen van hem maar heb hem een paar keer in duitsland en ook in Nederland zien lopen en hem daar ook meegemaakt op stal. het is echt een super mooie en beste hengst en als het past zou ik er als ik jou was zeker mee dekken. De eigenaar is ook heel aardig maar spreekt wel duits
De eigenaar is heel aardig![]()
![]()
Nou dan ga ik ook ermee dekken (ja ik bedoel mijn merrie hoor en met die hengst he
)
Is die Valido's boy EASP ?? Waarom ...hij is toch al in DLD goedgekeurd, dan kan hij toch gewoon in NL dekken. Wat een onzin zeg.
Dekt hij niets meer in Dld??
Maar er zit toch niet meer als ca. 25 procent ox in ,de rest is welsh (cob) en zelfs Wildbahnstute en Wildbahnhengst zit erin?? Mag dat dan dat die oerpaardjes bij de EASP. Ik heb thuis nog ergens een halfbloed Ijslandhengst uit Gomel ox Is dat misschien ook iets voor het EASP ??![]()
Ik durf er nl .niet mee naar het NRPS, bang dat ze me uitlachen
caitton schreef:Ik ken geen nakomelingen van hem maar heb hem een paar keer in duitsland en ook in Nederland zien lopen en hem daar ook meegemaakt op stal. het is echt een super mooie en beste hengst en als het past zou ik er als ik jou was zeker mee dekken. De eigenaar is ook heel aardig maar spreekt wel duits

caitton schreef:Christina jij met je halve ijslander die lachen we ook uit bij het EASP.want wie fokt nou zo iets.
Dit bewijst maar weer dat je er geen verstand van hebt ( zie ook ander topic over di caprio)
wat de eigenaar betrefd wilde ik alleen maar mee zeggen dat zij je veel informatie over valido kan geven.Christina dek jij maar met veel welsh bloed daar wordt de fokkerij binnen het NRPS zeker niet beter van. Maar dat is jou keus. En als je verder in generatie kijkt en dan bedoel ik verder als 2 generatie's dan zit er genoeg bloed in valido.
en nu begin je ook al BOKT.nl te verzieken Cristina schreef:dat Valido's boy, vol zit met welsh cob bloed

Cristina schreef:Citaat:Ik bedoel hiermee niet dat ik Welsh Cob bloed niet goed vind hoor, maar voor een stamboek dat het alleen maar heeft over pony's met "zoveel mogelijk Arabisch bloed" verbaast het mij gewoon.
Dan moet je je toch eens meer verdiepen in het fokdoel
.Citaat:Ook om het feit dat Di Caprio du Bois afgekraakt wordt vanwege zijn welsh bloed.![]()
Dat er hier mensen zijn die dat doen, wil nog niet zeggen dat het EASP dat ook doet.
.Citaat:Ik moet zeggen dat ik Eckley een super achterbeen en prachtig voorbeen gebruik vond hebben. De Duitsers hebben o.a. mede hierdoor hun succesvolle EK pony's kunnen fokken. En goudhaantje heeft in NL ook vele goede sportpony's gefokt. Ik persoonlijk vind dit een prima basis.
Het EASP kijkt naar de takt in de beweging. En wat de basis betreft denk ik dat het EASP die mening volledig deelt.
Citaat:Maar als ik Valido's boy goed bekijk op foto's vind ik dat hij meer op een Welsh(cob) type lijkt als op een Arabisch volbloed.
Maar buiten dit alles vind ik het een prachtig beest. Ik heb hem jaren geleden op de Hengstenkeuring in Handorf onder het zadel gezien, .....en klasse hoor. !!! Maar om nou te zeggen een pony met veel arabische uitstraling.....nou nee
.
caitton schreef:Christina jij met je halve ijslander die lachen we ook uit bij het EASP.want wie fokt nou zo iets.

, maar een vertegenwoordigster van jullie stamboek
(jij weet wie ik bedoel) brengt dit totaal verkeerd over. Da's jammer want ik heb nooit gezegd dat het een verkeerd stamboek is. Komt zo kinderachtig over als ze constant iedereen in de haren vliegt. 
Cristina schreef:Citaat:Ik geloof direct dat jij helemaal gelijk hebt, maar een vertegenwoordigster van jullie stamboek
(jij weet wie ik bedoel) brengt dit totaal verkeerd over.
Dat onderschrijf ik volledig.Citaat:Da's jammer want ik heb nooit gezegd dat het een verkeerd stamboek is. Komt zo kinderachtig over als ze constant iedereen in de haren vliegt.