Tauber v/h Kapelhof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Junooo

Tauber v/h Kapelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:56

Ik mag heel misschien een van onze merries laten dekken... Was wat aan het rondkijken naar hengsten en op een bepaald moment kwam ik bij Tauber v/h Kapelhof uit, een pikzwarte DarcoxPinkus hengst die door Ludo Philippaerts wordt gereden... Hij deed het al heel goed als jong paard (won het LRV kampioenschap voor jonge paarden en had zilver op het WK van zangersheide), en de laatste jaren heeft hij enorm veel snelheidsrubrieken gewonnen... Het is een BWP-hengst, maar bij zangersheide goedgekeurd.
Volgens mij past de hengst goed op de merrie in kwestie... het is een 3-jarige Ferro-dochter uit een moeder zonder papieren. Van bouw vrij slungelig (hoewel dat ook aan de jonge leeftijd kan liggen), dus ik zocht een nogal compacte hengst. Ze heeft ruimte genoeg in haar gangen, maar wel een vrij zenuwachtig karakter. Ook zou ze een breder front moeten hebben.

Heeft er misschien iemand ervaring met Tauber v/h Kapelhof? Ik heb er eigenlijk nog nooit veulens van gezien...

Junooo

Re: Tauber v/h Kapelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:58

Ahja, mocht er iemand nog andere ideeën hebben... ik sta er altijd voor open
de hengst moet zeker hebben:
- goed, rusitg karakter. Hoe mooi ik Clinton of Baloubet wel vind, het is de bedoeling dat ik met het veulen kan rijden dus te veel karakter hoeft ook niet.
- liefst niet groot, en een compacte bouw (maar wel een breed front)
- goed gestelde benen vererven, en 100% gezond zijn
- veel vermogen is niet echt nodig... het veulen zal geen grote prijzen moeten lopen maar gewoon op lrv-niveau meedraaien
- een jonge hengst is geen probleem... ik moet waarschijnlijk zelf het dekgeld betalen, dus ene die al grote prijzen gelopen heeft is wat te duur vrees ik.
- voor mij maakt het niets uit, maar mijn vader gaat waarschijnlijk sneller te overtuigen zijn met een zwarte hengst, een hengst met veel volbloed, of een hengst die heel snel is in barrages
- Liefst vers sperma verkrijgbaar in België, of niet te ver van de grens.

Junooo

Re: Tauber v/h Kapelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 19:33

Niemand met ervaring met de hengst? Of andere suggesties?