Welke leeftijd castreren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dammi

Welke leeftijd castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:35

Ik heb een Irisch Cob hengstje van 9 maanden oud gekocht , hij staat in de opfok. Nu krijg ik verschillende adviezen over de leeftijd van castratie. Ik wil niet dat hij "slungelig" uitgroeit als ik hem met een jaar laat ruinen. Maar wat is de andere kant van de medaille als ik hem met 2 of zelfs met 3 jaar laat ruinen? Het is tot nu toe een relaxed veulen en "koel in de kop". Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet van Ineke

Utixo

Re: Welke leeftijd castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:54

Utixo is lang hengst gebleven, omdat hij nog erg iel was en zijn ballen nog niet goed gedaalt waren. Toen hij 2,5 jaar was is hij geruind. Nadeel is nu wel dat ik een echte "happer" heb, hij hapt naar alles wat los en vast zit. Maar goed, dit had ook zo kunnen zijn als hij vroeg geruind was. Ik vind het altijd moeilijk, het ene paard groeit goed uit bij vroeg ruinen, de andere doet het er wat beter mee om laat geruint te worden. Maar zolang je veulen nog geen echte hengsteneigingen vertoont, zou ik hem lekker even hengst laten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:57