Informatie over Salvatore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 12:29

Heeft iemand hier informatie over Salvatore? Deze hengst is een nakomeling van Cavalier x Leandro x Lorenz. Net goedgekeurd bij KWPN dit jaar. Ik heb hem op een hengstenshow gezien en wil hem misschien gaan gebruiken voor mijn Palfrenier x Triton x Safari merrie. Vond de hengst qua type prima bij mijn merrie passen en ook zijn springmanieren spraken mij erg aan!

Nu mijn vraag: zijn er meer mensen die deze hengst gezien hebben en zo ja: wat vinden jullie ervan? En heeft er misschien ook iemand de cijfers van deze hengst van het keuringsrapport bij KWPN? Alles is welkom! Alvast bedankt.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:39

De cijfers van het trainingsrapport:
Stap: 6,5
Draf: 6
Galop: 7,5
Aanleg dressuur: 5
Afdruk: 8
Techniek: 7,5
Vermogen: 8
Aanleg springen: 8,5

Stalgedrag: De hengst zuigt lucht. Eerlijke betrouwbare hengst, fijn om mee te werken, makkelijk in de omgang.

Algemeen: Salvatore is een voldoende ontwikkelde, voldoende rijtypische hengst met een verticale aangezette hengst. De rug is wat diep. De croupe hoog, kort en zou wat hellender moeten zijn. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is lang. Het beenwerk vertoont voldoende kwaliteit.

Eigenaren: J. van Kooten te Montfoort en R. Tewis te Westdorp

Aldus het KWPN

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 15:40

TequilaRos schreef:
De cijfers van het trainingsrapport:
Stap: 6,5
Draf: 6
Galop: 7,5
Aanleg dressuur: 5
Afdruk: 8
Techniek: 7,5
Vermogen: 8
Aanleg springen: 8,5

Stalgedrag: De hengst zuigt lucht. Eerlijke betrouwbare hengst, fijn om mee te werken, makkelijk in de omgang.

Algemeen: Salvatore is een voldoende ontwikkelde, voldoende rijtypische hengst met een verticale aangezette hengst. De rug is wat diep. De croupe hoog, kort en zou wat hellender moeten zijn. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is lang. Het beenwerk vertoont voldoende kwaliteit.

Eigenaren: J. van Kooten te Montfoort en R. Tewis te Westdorp

Aldus het KWPN

Dankjewel! Zonde dat ie luchtzuigt. :S
Zijn er nog mensen die deze hengst gezien hebben?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:46

Ach het is niet de erste ggk hengst die lucht zuigt en het zal zeker de laatste niet zijn.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 22:48

Sammie schreef:
Ach het is niet de erste ggk hengst die lucht zuigt en het zal zeker de laatste niet zijn.

Gelukkig is het niet erfelijk. Lachen

poet
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:20

Salvatore komt uit stam 104a uit deze stam komen ook de hengsten celano, corland, caretano Z deze stam is met andere stammen zoals 242, 776, 474A, 18b1..het beste van holstein

Zoro

Berichten: 1348
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:08

TequilaRos schreef:
De cijfers van het trainingsrapport:
Stap: 6,5
Draf: 6
Galop: 7,5
Aanleg dressuur: 5
Afdruk: 8
Techniek: 7,5
Vermogen: 8
Aanleg springen: 8,5

Stalgedrag: De hengst zuigt lucht. Eerlijke betrouwbare hengst, fijn om mee te werken, makkelijk in de omgang.

Algemeen: Salvatore is een voldoende ontwikkelde, voldoende rijtypische hengst met een verticale aangezette hengst. De rug is wat diep. De croupe hoog, kort en zou wat hellender moeten zijn. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is lang. Het beenwerk vertoont voldoende kwaliteit.

Eigenaren: J. van Kooten te Montfoort en R. Tewis te Westdorp

Aldus het KWPN



Dat is mij anders nooit opgevallen dat ie luchtzuigt in die tijd dat ik daar werkte :S Volgens mij klopt dat niet helemaal..
Hij is indd heeel makkelijk in omgang, met rijden en in de stal..
Ik vind het een mooie springhengst alleen ik ben een echte dressuurtrut Tong uitsteken dus voor mij geen salvatore bij onze fokmerries Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 23:12

Zoro schreef:

Dat is mij anders nooit opgevallen dat ie luchtzuigt in die tijd dat ik daar werkte :S Volgens mij klopt dat niet helemaal..
Hij is indd heeel makkelijk in omgang, met rijden en in de stal..
Ik vind het een mooie springhengst alleen ik ben een echte dressuurtrut Tong uitsteken dus voor mij geen salvatore bij onze fokmerries Haha!

Had hij toen niet een band om? Misschien doet hij het alleen wel in bepaalde situaties..
Fijn dat hij zo makkelijk in omgang is, dan komt dat vast goed in combinatie met mijn merrie. Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:09

marije1987 schreef:
Sammie schreef:
Ach het is niet de erste ggk hengst die lucht zuigt en het zal zeker de laatste niet zijn.

Gelukkig is het niet erfelijk.

Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:12

Sammie schreef:
Gelukkig is het niet erfelijk.

Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.


Inderdaad...

cathy
Berichten: 157
Geregistreerd: 20-07-04

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:34

Ik heb Salvatore 3 weken geleden op stal gezien. Hij had geen band om en was idd supermak

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 00:06

Mireille1970 schreef:
Sammie schreef:
Gelukkig is het niet erfelijk.

Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.


Inderdaad...

Zou het wel erfelijk kunnen zijn dan? Ik wist het eigenlijk niet, maar het leek me vanzelfsprekend dat het niet zo was. Bloos

Zoro

Berichten: 1348
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:01

Nou na mijn weten ik heb nog nooit een band bij salvatore omgezien ook niet als ie naar een andere stal of zow ging.. tenzij die band onzichtbaar is natuurlijk

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 20:54

Ik heb wel gekozen voor Salvatore bij mijn merrie(v. Palfrenier). Raf is vandaag voor de 2e keer drachtig gescand van Salvatore, ze zit nu op dik 5 weken. Veulen komt dus rond 15-20 mei, ben heel benieuwd!

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re: Informatie over Salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:29

Heb Salvatore nog in handen gehad tijdens mijn stageperiode bij Reini Tewis. Hij zat toen nog in Exloo en ze waren bezig met verhuizen naar Westdorp. Hij werd toen klaargemaakt voor de hengstenkeuring, waar hij dus niet werd goedgekeurd, maar gelukkig nu wel. Veel longeren met bijzet en los laten springen. Kan super springen, was destijds wat kopschuw en stootte toen ook nog zijn hoofd. Plek op zijn kop, terwijl hij voor de hengstenkeuring moest! Beetje camouflage helpt hoor. Heb hem dit jaar bij de hengstenshow gezien en is echt mooier geworden. Groetjes Brennie