Hoe fokt Indorado

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jantjes

Hoe fokt Indorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 08:11

Wie weet hoe Indorado fokt en hoe duur een dekking van hem is?

IvysToeter

Re: Hoe fokt Indorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:15

Ik zag heel toevallig je bericht.
Bij ons op stal staat een jaarling van Indorado X Now or never.
Ik zal kijken of ik ergens een foto heb, maar ik gok van niet (sorry)
Want dat was niet mijn meest favo veulen.... hihi

jantjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 08:17

Dank je wel voor je antwoord.
Ben zeer nieuwsgierig hoe die fokt.
Heb nodig vermogen, koel karakter en maat nodig voor mijn felle en kleine Quattro merrie !!! Uiteraard ook betaalbaar ....

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:21

Nou die jaarling bij ons is niet zo heel makkelijk, maar dat ligt ook voor een deel aan de moeder.
Maar als ze gewoon flink veel in de hand komen is het vast een makkelijk ding.
Ik geloof dat indorado zelf een vrij forse hengst is? en vorig jaar was er bij ons iemand op stal (die er best wel verstand van heeft) en die zei dat het veulen van indorado het eerste veulen was dat hij zag dat er niet zo zwaar gebouwd uitzag.
snap je het nog?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:30

Ik rij een Indorado x Goodtimes x Tolbert x Courville xx, moeder kant is goed pittig en dat vind je ook terug in de merrie, maar ze heeft het vermogen en het koele karakter van de vader. Eerst vond ik het niet een super paard maar nu wel, ze wil echt voor je werken, ookjal doen haar spieren haar pijn, ze gaat gewoon door om het zelfde te bereiken als de ruiter. We hebben rustig aangedaan met haar, ze is nu 8 en heeft 2 veulens gehad en nu rij ik met haar in het L springen, gaat echt super met haar, ze had gewoon eerst ff tijd nodig, maar nu si klaar voor het echt werk.
Vind het een super paard
Ze heeft trouwens fijn beenwerk, dus niet zwaar gebouwd, maar ze heeft wel aardig een front.
Afbeelding
Afbeelding
Indorado op de hengstenshow
Afbeelding
Ryp
Afbeelding
Voor meer foto's kijk maar ff in me profiel, daar staan ook foto's van haar jongen.

Denk dat Indorado een heel goede keus voor je paard is, volgens mij is het dekgeld 1.600 weet het niet zeker.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:51

Citaat:
Heb nodig vermogen, koel karakter en maat nodig voor mijn felle en kleine Quattro merrie !!! Uiteraard ook betaalbaar ....

dekgeld: 1600 euro (+ 6%btw)

Vermogen en maat zit wel goed. Qua karakter hoor ik dat ze pittig genoeg zijn, maar zelf vind ik dat juist fijn.

Meer info over Indorado: www.keros.be

jantjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 10:06

dank je .... hier heb ik wat aan!!!
Trouwens weinig al goedgekeurde hengsten valt me op.
Hoe komt dat????

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:22

Zeker in vergelijking met stalgenoot Indoctro heeft Indorado veel minder kansen gekregen in de fokkerij. Desondanks komen van Indorado toch een stel extra presterende springpaarden zoals Milano, Oranta en Lanapoule. Maat en vermogen kan Indorado zeker toevoegen, qua karakter is de gemiddelde Indoctro (voorbeeld) geschikter dan een gemiddelde Indorado. Dat zijn doorgaans wat makkelijker te bewerken/rijden paarden. Maar Indorado vind ik absoluut een interessante fokhengst/springpaardenleverancier.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:27

Afbeelding
Dit is een Indorado x Aram die ik gereden heb. 1.80m groot maar heel fijn te rijden. Had veel vermogen en een goede techniek maar miste wat voorzichtigheid.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:53

MissHIS schreef:
Zeker in vergelijking met stalgenoot Indoctro heeft Indorado veel minder kansen gekregen in de fokkerij. Desondanks komen van Indorado toch een stel extra presterende springpaarden zoals Milano, Oranta en Lanapoule. Maat en vermogen kan Indorado zeker toevoegen, qua karakter is de gemiddelde Indoctro (voorbeeld) geschikter dan een gemiddelde Indorado. Dat zijn doorgaans wat makkelijker te bewerken/rijden paarden. Maar Indorado vind ik absoluut een interessante fokhengst/springpaardenleverancier.

Echt helemaal met je eens

jantjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:57

nou sjonge jonge.... allemaal lovende worden.
Moet ik dan maar een potentiele goedgekeurde Indorado gaan fokken??
Heb een Quattro merrie uit de bekende Amelusi stam van Roelofs.
Als dat niet springen wil?????

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:59

Wij hebben 2 jaar geleden ook een veulen van Indorado gehad. Die was al verkocht toen die nog maar 3 maanden was. Die is naar Belgie gegaan. Het was een hengst en ook wel met een grof fundament. Hij was heel mooi aan de maat. We hebben nu dezelfde merrie weer drachtig van Indorado!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:00

whahah doe je best en wie weet
Radison is een goedgekeurde Indorado hengst en er loopt nu in de test een Indorado x Ahorn.

jantjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:11

Maar eh .... fokt indorado geen ocd en andere enge dingen dan???

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:16

dat zou ik niet weten, onze merrie is helemaal goedgekeurt, maar ik weet niet hoe het met de andere zit.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:36

Ik heb mijn Indorado destijds op een grote kliniek laten keuren en daar zeiden ze dat het meestal hele gezonde paarden zijn. Die van mij was toen ook 100% goed.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:58

Ik ken een Indorado die echt een heel moeilijk karakter heeft. Vooral onder het zadel is ze enorm wif en het beleren viel nog niet echt mee. Het is wel een eerlijke merrie, maar gewoon schrikkerig en ontzettend gevoelig.

De moeder van de merrie is heel makkelijk in de omgan en koel.

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:17

ik had een merrie indorado x elberton..

als 3 jr en super lief en braaf, geweldig springen en lopen.. mooi sluiten enz

tot ze 6/7 jr werd en er inenen een knopje omging, uit het niets omhoog gaan en schrikken enz

alles laten onderzoeken niets aan de hand.. de kliniek vertelde wel dat Indorado's meestal wat moeilijker karakter hebben vooral als ze echt aan de bak moeten..

Kan nog 2 andere indorado's en die hadden (toevallig) allebei een kieste in hun voor hoeven....

Iets om rekening mee te houden??