[TI] Ik verzorg nu een schat: Aedan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schattebol

Ik verzorg nu een schat: Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:36

Aan de mods: ik weet niet of het hier thuis hoort of bij verslag van de .... Maar het gaat over een tinker dus.....

Een tijdje geleden was ik nog van plan om een tinker te kopen, maar de verbouwplannen in ons huis hebben deze aankoop uitgesteld.

Toch was ik al eens gaan kijken naar Indezz haar kroost. Nog eens bedankt hiervoor En sindsdien had ik echt wel de kriebel te pakken.
Ik wou en ik zou een tinker hebben

Maar ja, manlief zag dat nog niet zitten. Kwam ik op het idee om eventueel iemand te zoeken met een tinker en te vragen of ik hem mee mag verzorgen en berijden. Maar bij ons in Belgie zijn er nog niet zo heel veel tinkers en ken persoonlijk ook niemand met ene

En toevallig kwam op een advertentie: Half pension gezocht voor Tinker.Wel 30 km enkel van mijn deur,Maar ja

Ik deze opgeslagen in mijn favs en enkele dagen later zie ik hier op bokt iemand met dezelfde nickname als het paard dat een half pension zocht. AEDAN. Ik heb dan maar een pm gestuurd en wat gemaild en het resultaat:

Ik mag vanaf maandag ( gisteren dus) Aedan verzorgen en berijden 3 maal per week. En dit voor een proefperiode van 1 maand. deze periode is zowel voor Aedan, zijn bazinnetje en mij. Voor mij voor de afstand. Of ik dit kan blijven volhouden. En voor Aedan en Sara omdat ik eigenlijk niet zo een top dressuur ruiter ben en zij zijn dat wel. Ik ken de basis en thats it....

Nu vandaag was mijn 2 de dag. Ik heb op hem gereden. zalig was het. Nu meer dan ooit staat mijn besluit vast. Hij liep ontspannen zei Sara me. Dat was een goed teken. En hij is zo lief en zacht en knuffellig ( dit woord bestaat waarschijnlijk niet, maar dan heb ik het nu uitgevonden )
Ik moet eerlijk bekennen ik word verliefd op hem

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

En Sara bedankt voor de kans

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:09

Ja, en zo begint het. Over een tijdje wil je er toch zelf 1. En dan is het tinkervirus goed toegeslagen. 1 x er mee besmet en je komt er nooit meer van af. Heel veel plezier en geniet er lekker van.

Lucy_1

Re: Ik verzorg nu een schat: Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:20

Leuk Schattebol om zo te kunnen beginnen.....
Ik vond het ook heel gezellig om jullie hier te ontvangen... Het besluit om te wachten is misschien verstandig, maar de kriebel zal ongetwijfeld blijven voor een eigen tinker
Geniet ervan.... ennuh..... heb je al foto's????

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 08:30

Nee, ik heb nog geen foto's. Die komen er wel aan.
En ja de kriebel blijft er zeker. Maar nu met Aedan, hij verzacht de kriebel voor mij....

Aedan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:25

Foto's maken we donderdag op wandeling dan kunnen we iedereen laten meegenieten van de mooie omgeving en Aedan natuurlijk

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:14

Spijtig genoeg was het weer niet zo. Gelukkig geen regen gehad. En het was warm genoeg. Maar de omgeving is nog eens zoveel mooier als het zonnetje schijnt....
Maar het was ZALIG... Mijn batterijtjes zijn weer opgeladen( nog eens bedankt Sara voor het mooie ritje )

Sara heeft proberen een foto te maken terwijl we aan het rijden waren. Ze zal het een van de er wel opzetten denk ik....

Als het dan nog eens heel mooi weer is dan neem ik mijn man en dochter wel eens mee naar de stal en dan gaan we eens wandelen aan de hand met Aedan. en dan zal ik nog enkele mooie fototjes nemen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:08

weer iemand besmet met het tinkervirus

Veel plezier met Aedan

Aedan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:21

en dan hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Het is niet echt makkelijk om vanop een draver die moeite heeft met stilstaan, foto's te maken

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:22

Bedankt!!!

Het is eigenlijk nog vrij goed gelukt, he

het is net of ik hem ocharme in zijn mond steeds zit te trekken, terwijl ik hem even naar het vogeltje wou laten kijken, ocharme

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:12

Wat leuk dat jullie elkaar zo "gevonden" hebben ! Je zit ook echt te genieten op de foto's !!
Inderdaad, weer iemand besmet met het tinkervirus. En let op hoor, dat gaat noooooit meer voorbij !

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:57

En uit ervaring kan ik zeggen voor dit virus wil je absoluut geen antibiotica. Die helpen ook niet. Want onze tinkers zijn soms antibiotica voor ons. Als ik eens een slechte dag heb dan ga ik naar Riona toe. Als ze me ziet en ze begint te hinneken dan is mijn hele dag weer goed. En wat is er nou mooier om met je tinker buiten te rijden, niets toch.