Rubert R

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

misssixty

Rubert R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:44

Wie heeft er wat meer informatie over de nakomelingen van Rubert R.
Het is een jonge zoon van Mermus R van Stal Roelofs.

Ik weet dat Rubert dit seizoen niet ter dekking staat, en zit er over na te denken mijn merrie in 2007 door Rubert te laten dekken.

Ik ben benieuwd

valori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:47

Ik ken een aantal nakomelingen van hem, die zijn nu 3 jaar en het karakter lijkt goed. In type zit wel wat verschil, maar ze hebben ook een moeder, Ik denk dat hij wel wat bloed nodig heeft. Ook op de verkoopdag heb ik goede veulens gezien, met veel beweging. Roelofs heeft zelf een hele mooie schimmel van Rubert laten zien, die ook in de VSN heeft gelopen en de 2e bezichtiging heeft gehaald. Ik vind het ook een mooie hengst.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:53

weet je misschien waarom rubert niet ter dekking staat dit jaar?

misssixty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:04

@ Kimbery:Omdat ze hem dit jaar voornamelijk in de sport gaan uitbrengen..

@ Valori: Wat bedoel je precies met: Ik denk dat hij wel wat bloed nodig heeft..."????

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:17

Rubert R

Vader - Mermus R
V/M - Joost
V/M/M - Abgar XX
V/M/M/M - Wagner

Bruin, born 1998, height 1.69 m, Zangersheide

Rubert R is het geslaagde product van een doelgerichte lijnenteelt op de hengsten Joost en Abgar XX. Deze komen zowel van vaders- als van moederskant voor bij de pedigree van Rubert R. De vader van deze zeer aansprekende jonge hengst is de zeer goed fokkende hengst Mermus R die zijn prestatiegenen heeft gekregen van o.a. Burggraaf, G.Ramiro Z, Joost, Abgar XX en Rigoletto. De moeder van Mermus R is de bekende PRESTATIE merrie DW Termie. Zij is tevens de moeder van Odermus R.

De moeder van Rubert R is de merrie Cubertha die onder de naam Cuba zeer veel nationale successen heeft behaald in het 1.40 m onder verschillende ruiters en op latere leeftijd in de fokkerij is gekomen. Rubert R is met veel overtuiging goedgekeurd bij Zangersheide. Hij liet hier onder het zadel zien dat hij over zeer veel natuurlijk talent beschikt. Rubert R is zeer voorzichtig, springt snel van de grond, heeft veel vermogen en is zeer goed te rijden. Ook beschikt deze talentvolle aansprekende hengst over veel bloed. Uit de stam van Rubert R komen vele zeer goede springpaarden o.a. V.I.P., Balaboeska R, Cuba, Ferrari, Winston, Zebulon, Laurin Rubertha, Evert R, Adventure R, Royal Beach Cupido en het dressuurpaard Grand Seigneur.

Rubert R wordt verder doorgereden en uitgebracht in de sport. Rubert R kwalificeerde zich in 2003 o.a. voor de Wereldkampioenschappen te Lanaken en werd 8e bij de vijfjarigen. Hij maakte veel indruk bij de fokkers. Deze bruine zeer aansprekende lang gelijnde hengst springt opvallend. Hij heeft al op zesjarige leeftijd tijdens het internationale concours te Wierden, de kwalificaties voor de Grote Prijs, gesprongen (1.40 /1.45 m) en dit met zeer veel gemak. Rubert R wordt nu verder opgeleid voor de grote sport. De kinderen van Rubert R zijn royaal gebouwd en staan zeer goed in het rechthoeksmodel en beschikken allemaal over zeer veel uitstraling. De Rubert R kinderen die zijn gefokt bij Stal Roelofs en hier ook zijn uitgetest, lieten dan ook zeer veel indruk achter bij het vrijspringen. Enkelen lijken over zeer veel talent te beschikken met een zeer fijn en werkwillig karakter!

Gestationeerd bij Stal Roelofs te Den Ham.

valori

Re: Rubert R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:57

Ik bedoel merries met een flink percentage volbloed, die wat fijn gebouwd zijn. Er zijn overigens niet heel veel nakomelingen van hem (helaas).