Ik wil mijn merrie laten dekken. Dat wilde ik vorig jaar al doen en toen heb ik de keuze gemaakt voor Florencio
. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat ik zelf zwanger was, in een verbouwing zat en ik het risico niet wilde lopen dat ik er een heel georganiseer bij zou krijgen als ze bijvoorbeeld niet 1.2.3. drachtig zou worden. Nu is alles weer rustig en hoewel ik had besloten om weer lekker te gaan starten, moet ik op dat besluit terug komen omdat ze sinds gisteren geblesseerd is, en ik wel kan inschatten dat ik de komende maanden aan de hand moet stappen
. Ik heb vandaag weer eens alle informatie over Florencio doorgenomen en sta nog steeds achter deze keuze, maar omdat het toch nog 2 weken duurt voor mijn merrie hengstig wordt, vind ik het wel leuk als jullie ook suggesties hebben
. Ze is een Dukaat (Ulft) x Irak (Wachtmeester). Ze heeft een goede galop en een goede stap, maar haar draf valt nog te verbeteren. Ze is erg nerveus van aard
, schrikachtig en eigenwijs, maar zeer werkwillig. Gaat niet in verzet, maar moet juist bezig gehouden worden. Dan ontspant ze ook en schrikt ze niet meer overal van. Gewoon een hete merrie zeg maar. Kan erg goed springen, en heeft in de dressuur geen moeite met de zwaardere oefeningen. Wie heeft suggesties en wie vind het leuk om mee te denken over een hengst die hier bij past? Oh ja, haar stokmaat is 1.64 m. Zelf ben ik ook niet groot
, dus ik hoef niet per se een groot veulen, maar op zich is het best leuk om te weten welke hengsten ook maat doorgeven! En ook niet onbelangrijk: qua bouw is ze: niet echt langgelijnd, eerder vierkantsmodel dan rechthoek. Hoewel voldoende lengte voor verzameling. Niet echt hoog op de benen (oud bloed hè), maar wel zeer chique hoofd. Voldoende lengte in hals, diepe borstkas, aflopend kruis.