vandaag uitgerekend.. geen uier...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

vandaag uitgerekend.. geen uier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 09:31

Tja dat snap ik dus niet, ik zit al een week te waken maar onze pony d'r uier is totaal niets ! ze is vandaag uitgerekend en d'r uier is iets dikker maar d'r spenen staan nog helemaal naar binnen ?!? Het zal dus wel nog wat duren, jullie dit ook meegemaakt ?

Vorige week was haar uier dikker dan nu en de vulva enorm dik wat nu ook weer is afgenomen , ze neemt me lekker in het ootje

CrackerHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:36

mijn pony was vorige week 4 april uit gerekend. ik ga nu al de hele week een paar keer uit mijn bed om te kijken, maar nog steeds geen veulen. uiers zwellen wel op, maar ze kegelt niet en soms slinken de uiers weer
vrijdag was haar vulva ook opgezwollen en nu is het weer normaal.
ik ben dus niet de enige zo te lezen haha. Het veulen mag van mij nu wel komen

MyWup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:11

je kan nooit met zekerheid zeggen wanneer een merrie bevalt!
mijn merrie was 22 dagen over tijd en heeft nooit gekegeld, dat wordt waken dus!!!!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:20

Dat wordt inderdaad waken!

En je weet zeker dat ze drachtig is?

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:21

Op het dikenbuiken topic zijn genoeg merrie's die hier ook last van hebben....... Er zijn zelfs merries die pas uier krijgen na de geboorte...

Weet je wel zeker dat ze drachtig is??

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:31

De mijne was 5 april uitgerekend en nu nog niks noppes nada hoor. geen slappe banden geen mega groot uier. dat wordt weer wachten. vorige keer 19 dagen over tijd

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 11:55

Ja ik weet zeker dat ze drachtig is, het veulen is zeer actief de laatste dagen en d'r buik gaat in een punt hangen , nee hoor 100 % zekerheid !

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:58

Puntbuik is een goed teken! En idd, niet alle merries hebben een vol uier of kegelen voor de bevalling. Misschien op andere signalen letten? Losse banden?

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 12:01

D'r billen beginnen aardig te drillen , maar waar moet je precies voelen ? en waarom is een puntbuik goed ? zit het er dan aan te komen ?

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:03

De haflingermerrie bij mij op stal heeft al een paar dagen een puntbuik en losse banden maar nog geen goede volle uier. Moet ik de eigenaresse vertellen dat ze moet blijven slapen of wachten tot ze volle uier heeft. Mijn eigen merrie was lekker op schema, liet op zaterdag melk lopen en op zondag is het veulen geboren.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:04

Sommige merries (maar dus niet allemaal) krijgen een puntbuik als de bevalling nadert. Of de banden los zijn kun je vaak zien als de staartwortel er "bovenop" lijkt te liggen; de staart geeft dan ook nog maar heel weinig weerstand. Soms zie je dat ook de heupen heel erg uit lijken te steken. Vulva gaat van "rimpelmondje" tot ontspannen en gerekt.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:05

Paulien heeft nooit gekegeld en ook niet echt duidelijke spenen.. Ook had ik niet het idee dat ze los genoeg was...
Wat heel wat merries hebbenis dat ze onrustig worden.. daarna rustig.. onrustig en dan rustig blijven tot vlak voor de geboorte..
Ook staart zwaaien en naar links of rechts klemmen zijn tekens.. Zwaar ademen (Denkt nu even aan eigen merrie).. En ook de laatste dag had ze kringen rond dr spenen..

@Brennie Een volle uier kan opeens komen met de geboorte.. Als de rest er dus wel klaar voor is zou ik goed opletten..
@Katoo71.. Mij is verteld dat je de staart zonder tegenwerking zo op de rug kan leggen.. Dit heb ik niet uitgeprobeerd ivm het idee van paardvriendelijkheid..

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:10

Jaaa Pauk, allemaal van die subtiele signalen bij elkaar! Lee had ook nog: gapen, met haar hoofd langs haar voorbenen wrijven, schrapen en gaten graven in de paddock en veel "rekken".

CrackerHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:17

Merilyn schreef:
De mijne was 5 april uitgerekend en nu nog niks noppes nada hoor. geen slappe banden geen mega groot uier. dat wordt weer wachten. vorige keer 19 dagen over tijd

ha nog 1 die van mij was 4 april uitgerekend en heeft ook totaal geen kenmerken die duiden op een bevalling

mijn andere merrie is 30 april uitgerekend, als ze maar niet op elkaar wachten