Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
).

gomir schreef:De eisen veranderen miv dit jaar wel, maar dan met name de beoordeling.
Je rijdt eerst een 'dressuurproefje', dat kun je prima zelf.
Springen is nu een dubbel(geloof steil-oxer) onder de man en een lijntje uit draf(kruis, steil, oxer) iig los en ik geloof ook onder de man(is voor mij al een tijd terug).
Hoog of lastig is het zeker niet, prima te doen voor een 3,5-jarige hoor
Kun je allemaal vinden op de KWPN-site trouwens. En als het goed is komen een dezer dagen de nieuwe stamboekrichtlijnen ook beschikbaar en heb je de info die op dit moment relevant is
Voor welke richting je het beste in kunt schrijven is helemaal afhankelijk van het paard!
gomir schreef:Als het een fijne allrounder lijkt zou ik haar als springpaard opgeven, anders laat je wsl heel wat punten liggen op het springen. (het is een lennard toch of zit ik helemaal mis? Die zou ik zeker laten springen iig)
Ik heb nog niet meegemaakt dat er voor de drie-jarigen hoger werd gebouwd dan 90-100 cm en dan alleen de uitsprong van het lijntje los en de uitsprong van de dubbel(die hier ook altijd eerlijk gebouwd heeft gestaan).
gomir schreef:Als het een fijne allrounder lijkt zou ik haar als springpaard opgeven, anders laat je wsl heel wat punten liggen op het springen. (het is een lennard toch of zit ik helemaal mis? Die zou ik zeker laten springen iig)
Ik heb nog niet meegemaakt dat er voor de drie-jarigen hoger werd gebouwd dan 90-100 cm en dan alleen de uitsprong van het lijntje los en de uitsprong van de dubbel(die hier ook altijd eerlijk gebouwd heeft gestaan).
Suzanne F. schreef:Dit jaar wordt er voor het eerst gesplitst in dressuur en springen en hoeft een dressuurpaard dus geen parcoursje meer af te leggen. (gelukkig). Votje gaat dit jaar ook IBOB lopen.
Is gewoon beetje B-L proefje.