Van Gogh of Upgrade??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ophrah

Van Gogh of Upgrade??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 13:09

Dat zal je altijd zien. Ga ik vorige week naar de hengstenshow bij hans horn om Van Gogh te bekijken. Krijg je na een auto rit van 2 uur te horen dat Van Gogh geblesseerd is en dus niet springend getoond zal worden.. FLINK BALEN dus!! Maar toch nog wat mooie hengsten gezien. Vooral Upgrade!! Wat een exterieur heeft die hengst en wat een uitstraling. Lopen en springen was ook heel goed. Maar toen er 3 veulens van hem de ring in kwamen was ik helemaal weg van ze! wat een plaatjes. en ze bewogen zo makkelijk en dat terwijl de merrie's niet echt speciaal waren.. Maar je begrijpt het al nu komt de twijfel. Van Gogh Heeft super cijfers gehaald op de hengstenkeuring alleen ik heb hem zelf nog niet zien springen. Upgrade heeft hele gewone cijfers gehaal op de keuring maar was toen nog erg jong en is veel verbeterd. Ik weet het echt niet meer. Ik heb zelf een fedor merrie met zeer goede spring manieren. ze heeft een wat te kort voorbeen en ik been dus op zoek naar een hengst die hoogbenige veulens geeft.
Nou als er iemand is die wat advies kan geven of eventueel afstammelingen heeft van upgrade dan hoor ik dat graag!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:42

Is toch simpel? Dan bel je die eigenaar van de hengst op en maak je een afspraak zodat je hem in het echt tijdens het springen kan bekijken.

Zou wat wezen als je alleen een paar schoenen mocht kopen op basis van een bezichtiging in de etalage van de winkel. Het is niet meer dan normaal dat je even mag 'passen'.
Zo'n hengsthouder heeft er echt geen probleem mee als jij zo'n hengst nog een keer wilt zien.

en heeft die dat wel, kan je je gerust nog een keer achter de oren krabben of je hem wel dat dikke dekgeld gunt

ophrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 13:47

ja maar Van gogh is nog enkele weken geblesseerd. Dus mag voorlopig nog niet springen. en wij willen eind april beginnen met dekken. En daarbij komt nog eens de auto rit kijken van meer dan 2 uur heen en 2 uur terug. .

Montreux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:13

Was er ook op de hengstenshow. Lange rit en helaas was er veel blessure leed. Lupicor werd ook niet onder het zadel getoond en daar waren wij voor gekomen. Maar goed. Van Gogh is toch die bernstein-afstammeling. Ik let altijd op bernsteinafstammelingen omdat mijn merrie dezelfde bloedlijn heeft. Is een superbloedlijn aangezien er ramiro x alme inzit. Dit gekruist met Numero Uno levert naar mijn idee een superfokprodukt op. Het feit dat hij verrichtingskampioen 2005 was zegt naar mijn idee al genoeg. Maar goed je moet ook naar de merrie kijken. Wie weet past Upgrade hier wel beter bij??

Urenzo

Re: Van Gogh of Upgrade??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:43

Dat hadden wij nou met L'Esprit.
Maar Daan Horn nog gesproken na die tijd, hij stuurt ons een dvd toe, waar wel het één en ander op te zien is.
Stuur anders even een mailtje, misschien staat Van Gogh er ook wel op!

ophrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:27

ja ik heb vorige week maandag al een mailtje gestuurd maar van gogh stond niet op de normale dvd en ze zouden proberen een dvd te maken van Van Gogh. Dat Van Gogh de verichtings topper is van 2005 is heel erg mooi. Maar ik wil een paard toch wel zelf zien springen of nakomelingen van hem zien.. Sam R had destijds ook super cijfers maar in de tijdens de hengsten show van 2004 vond ik hem ook niet zo speciaal. dus daarom vind ik het zo moeilijk. K hoop dat die dvd op tijd binnen is voordat ik moet beslissen..

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:46

Ik vind persoonlijk Upgrade helemaal niets. Zie ik veel liever Van Gogh.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 11:09

Citaat:
Ik vind persoonlijk Upgrade helemaal niets. Zie ik veel liever Van Gogh.

Kan je deze mening ook ondersteunen??? Waarom vind je upgrade niks???