Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:gekocht op de bonte paardenveiling in Tolbert misschien?? Daar werd ook een paard met inteeltlijnen verkocht.
Verder een aparte site. ES, europees stamboek is niet officieel erkend. Volgens dat stamboek mag je met je hengst dekken zodra het Z is, of tot de kleurenfokkerij behoort. En bont = kleurenfokkerij, dus met je 5-potige bonte ezel mag je ook dekken.
Ik ken iemand die had met Runner gedekt (niet van deze stal)volgens de hengstenhouder ene goedgekeurde hengst. Nou,mooi niet dat er papieren van het NRPS bij dit veulen te krijgen waren. Ik heb die hengstenhouder nog eens verteld dat ES of NES (niet hetzelfde) neit officieel erkend waren, maar hij beweert van wel. Dus laat je er niet intuinen, neem liever een goedgekeurde bonte hengst.
Citaat:Daarnaast kan ik je vertellen, dat hun ons een bonte merrie verkocht hebben die een volle zus van deze SHADOW is, en gedekt zou zijn door een ZOON van Shadow (INTEELT dus). Wil je geloven dat de eigenaaresse HEEL raar opkeek toen er een APPALOOSA hengst veulen uit geboren werd?