Quarters/Paints?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gr00viejjj

Quarters/Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 20:12

Quarters en Painters.. compact gebouwde paarden, veel bespiering, heerlijke gangen, onvoorwaardelijk vertrouwen, zeer intelligent..

Wie deelt dit met mij?

Authentic

Re: Quarters/Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:28

Ikke.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:37

Ik ook, het zijn prachtige beesten, de Quarters helemaal, want ik ben niet zo van de vlekken

doemaarwat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:41

iik , Kijk ik heb 0k paint genaam ( mister )

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 13:17

Foto's?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:28

Gr00viejjj schreef:
Foto's?

In het topic in mijn onderschrift (verhuizing foto's) staan een aantal foto's van mijn Quarter merrietje, en in m'n profiel staan er ook nog een heleboel van Stacey.

2Morrow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:33

ik heb er ook 1 naja het moet een paint kruising iets zijn alleen is dat iets nooit achterhaalt:P
Het zijn schatten van beesten maar o zo slim. soms iets te

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:07

Ja die uitspraak deel ik ook wel!

Annefie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:49

Ik ook ! Schitterende beestjes !!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:54

Ja, Quarters en Paints (ook de Paints) zijn schitterende dieren, waarbij een Quarter doorgaans toch wat makkelijker en koeler is qua character.

Overigens: ook de Quarter is ontstaan uit kruisingen en kan men niet altijd achterhalen wat. Het enige verschil met Paints is dat er bewust op de vachtkleur is doorgefokt (Overo) en er voor de Tobiano idd nog ander bloed van buitenaf is toegevoegd.

Nog steeds worden er bij de Quarters Crop Outs geboren, die tegenwoordig bij de Quarters ingeschreven mogen worden, maar voorheen bij de Paints moesten worden ongebracht.

Toch een punt uit het eerste bericht van de TS: een Quarter is niet klein en niet altijd compact, kijk maar naar de Hunter en Pleasure paarden.

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:56

Hier nog iemand die de mening deelt, al heb ik n quarter x appaloosa kruising. Appart karaktertje

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:52

Ik heb geen quarter en geen paint (helaas helaas! ) maar ben heel blij met mijn pony.

Gr00viejjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 08:38

Cassidy schreef:

Toch een punt uit het eerste bericht van de TS: een Quarter is niet klein en niet altijd compact, kijk maar naar de Hunter en Pleasure paarden.

Didn't say anything at all over "klein" zijn.
Weet dus niet hoe je daar dan bij komt

Vergeleken met andere rassen zijn Quarters en Painters wel degelijk compact en stevig gebouwd. Of.. vind jij ze zo ieltjes en rank?

Dit topic gaat overigens ook niet over de hele achtergrond van de Paint & Quarter, enkel een oproepje voor mede fans van deze paarden, maar toch bedankt voor de informatie.

Charissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:23

ikke ook, het zijn erg leuke en mooie dieren!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:09

Ik denk dat we toch even moeten kortsluiten wat jij onder compact verstaat. Compact voor mij is een klein en breed paard, het type bulldog.

Als jij onder compact breed en niet langgelijnd verstaat en dat in vergelijking met KWPN of bijv. volbloed, moet ik je helaas teleurstellen.

Voor jou een link naar een website met een dekadvertentie voor een Quarter Horse hengst: Indian Artefacts

http://www.whatiwork4.com/

Noem jij dit een compact paard?

Nog een paar, ook een Quarters: compact paard?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en volg even deze link (Paint): compact paard?

http://tspaints.com/SabrinaHUS3YOs.JPG

Ook binnen de Warmbloedfokkerij heb je compact paarden, en binnen de Quarter en Paint fokkerij paarden die dat NIET zijn. Dat is het enige wat ik met mijn bericht duidelijk wilde maken.
Wil je een bepaald type naar voren halen, wees daar dan duidelijk in. Cutting en Reining paarden zullen doorgaans compacter zijn dan de Pleasure en Hunter gefokte Quarters en Paints. Je hebt het ouderwetse Bulldog type en de Halter gefokte paarden. Ik kan je foto's laten zien van paarden die Foundation gefokt zijn en er erg tenger uitzien, en paarden die moderne bloedlijnen hebben of zelfs veel volbloed voeren en waar je het niet aan afziet.

Indian Artefacts is toevallig een paard met een Quarter Papier omdat hij zijn ROM heeft gehaald. Bekijk de stamboom, en je ziet dat hij driekwart Engels volbloed is. Bekijk zijn uiterlijk en je ziet een Engels volbloed.

Het is helemaal afhankelijk van het paard.

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 19:28

Cassidy, je kunt hier lang en breed over praten.. Ja! Ik vind de Quarter een compact paard en dat blijf ik echt zo vinden.. ongeacht hoeveel sites je geeft, hoeveel foto's je plaatst en wat je ook aan informatie geeft..

Ik heb mijn mening.. jij hebt jou mening.. ik vraag me af waarom je iemand zo graag wilt overtuigen dat jou mening de enige, echte, goede zou zijn

Geloof me, dat lukt je niet dus neem er de moeite ook niet voor..

En nogmaals: Dit topicje was een oproepje voor mede-liefhebbers van Quarters en Painters.. Niet om discussie aan te gaan over het woordje "compact".

Jij verstaat het jouwe onder het woordje "compact", ik het mijne.. en dat is het. Dus ik zie het probleem niet echt

Ik ga hier dus ook verder niet meer op in want ik vind het eerlijk gezegd nogal doelloos Niet rot bedoeld voor jou hoor, maar wel de waarheid want iemands mening kun je niet veranderen, wat je ook doet.

@ de anderen die mijn mening delen: Share It With Ya All

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:41

Tjsa ik vind wel dat Cassidy een punt heeft, dus om dan te blijven zeggen dat Quarters per definitie compacte paarden zijn, nee niet echt. Er zijn heel veel verschillende westernonderdelen, en omdat QP(A)'s worden beschouwd als dé westernpaarden zijn er ook veel verschillende types bij de QP(A)'s.

Maar ik ben wel een liefhebber van de kleinere gespierde Quarters.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:58

Gr00viejjj schreef:
En nogmaals: Dit topicje was een oproepje voor mede-liefhebbers van Quarters en Painters.. Niet om discussie aan te gaan over het woordje "compact".

Jij verstaat het jouwe onder het woordje "compact", ik het mijne.. en dat is het. Dus ik zie het probleem niet echt

Ik ga hier dus ook verder niet meer op in want ik vind het eerlijk gezegd nogal doelloos Niet rot bedoeld voor jou hoor, maar wel de waarheid want iemands mening kun je niet veranderen, wat je ook doet.

Ook goed hoor, het is jouw feestje en jouw topic. Laat ik alleen wel even stellen dat ik mezelf ook onder de liefhebbers van Paints en Quarters tel, al past dat misschien niet in je straatje. Ik heb er namelijk zelf twee staan. Ik moet helaas toegeven dat ik breder kijk binnen een discussie, en bij het woord "Quarter" meer zie dan dat compacte paard wat jij voor ogen hebt. Of kijk je niet naar het papier en val je gewoon voor een compact paard? Dan kun je ook naar andere rassen kijken, daar komen ook compacte en koele paarden voor, met super gangen en een heerlijk character.

Roep je het woord Quarter en het woord Paint, wees er dan op voorbereid dat alle stromingen binnen dat ras langs kunnen komen, en niet alleen dat ideaalbeeld wat jij voor ogen hebt. Wat dat betreft moet je wel degelijk het woord""compact" definieren, anders weet een ander niet waar je het over hebt.

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:19

*Zucht*

Kijk eens naar alle andere reacties dan. Geen enkel iemand die zo doordramt als jij

Nogmaals: Iemands mening en beeld kun je niet veranderen dus bespaar je de moeite nu.
En aangezien je zelf 2 Quarters hebt behoor je dus ook tot de liefhebbers en past dat precies in dit topic.. dus kom niet aan met "dat past niet in jouw straatje".. DAT zijn namelijk jouw woorden en niet de mijne

Maar een discussie over het woordje "compact".. kom op zeg haha. Zulke discussies voeren kinderen van 13.. toch geen volwassenen? En dan ook nog gepikeerd gaan reageren.. Nee nee, daar doe ik niet aan mee.

Dit topic kan gesloten worden.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:20

En een aantal foto's van mijn quarters:

Mijn nu 12 jarige merrie: wel klein, wel breed, maar lang in de rug. Foto van 4 jaar geleden, met veulen van Docs Golden Partner (op de foto een week oud).

Afbeelding

Veulen op leeftijd van 1 jaar en 3 jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:21

Nou kijk aan!
En die eerste vind ik nou een mooi, compact gebouwd paardje!

(duidelijkheid, IK vind dat compact)

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:22

In welke andere topics dram ik door? Ik probeer een discussie aan te gaan, maar dat lukt alleen als mensen mee discussieren. Meteen om een slotje roepen als een discussie die jij het gestart een kant uitgaat die jouw niet zint is pas echt kinderachtig!

Gr00viejjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:24

Cassidy schreef:
In welke andere topics dram ik door? Ik probeer een discussie aan te gaan, maar dat lukt alleen als mensen mee discussieren. Meteen om een slotje roepen als een discussie die jij het gestart een kant uitgaat die jouw niet zint is pas echt kinderachtig!

Lees nu eens je eigen woorden lief.. Jij start een discussie die compleet off-topic is.
Dit is geen topic over de verschillende meningen betreffende compacte paarden, dit gaat over liefhebbers van een bepaald ras.

Je dramt gewoon weer door nu en hakt er weer op in op een niet bepaald vriendelijke manier.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:24

Gr00viejjj schreef:
Nou kijk aan!
En die eerste vind ik nou een mooi, compact gebouwd paardje!

(duidelijkheid, IK vind dat compact)

Kijk, nu komen we ergens. En mag ik nu foto's hebben (mag van het internet) wat jij nog meer onder compact verstaat?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:25

Gr00viejjj schreef:
Je dramt gewoon weer door nu en hakt er weer op in op een niet bepaald vriendelijke manier.

Nee, jij wilt een discussie over een ras. En daar zitten nuances in. Dat is alles wat ik duidelijk wil maken.