Hebben jullie een trainingsschema voor je mini?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Hebben jullie een trainingsschema voor je mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 13:39

Ik vroeg me af of jullie een trainingsschema hebben voor de kleintjes.
Om de 'spekkies en blubbertjes' er een beetje af te trainen zodat ze keurig strak in het pak op de keuring verschijnen.
Ik zit er namelijk over te denken om een klein trainingsschema te maken voor Ivy.
Maar ben benieuwd of dat er hier mensen zijn die dat ook hebben en hoe jullie schema er dan uitziet.
Als er mensen zijn met een schema zal het leuk en makkelijk zijn als je het hier plaatst
En misschien kan je er dan ook bijzetten wat ze dan per paardje (per dag) te eten krijgen?

Oh ja, ik wil dus een trainingsschema maken voor Ivy, 94cm, Basis merrie.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:48

Met Room werk ik per dag toch zeker een halfuur intensief.
Dat varieert van voor de kar tot wandelen.
Dingen die je kunt doen:
- voor de kar
- naast de fiets
- longeren met en zonder bijzet
- losgooien
- wandelen, of hardlopen
- in het tuig hijsen en dan een rondje wandelen
Rom krijgt hierbij een halve kilo brok per dag.

Tja genoeg te verzinnen, maar het is moeilijk het echte vet eraf te krijgen en ze daarbij niet schraal laten worden.
Het gene wat je voert, en hoeveel ligt er ook aan wat je pony nodig heeft, waar ze overdag staat en daar te eten krijgt, leeftijd en of ze snel aankomen of niet.
Vind het meestal meer uitproberen wat er bij de ene wel kan, heel moeilijk om dat over iemand anders zijn pony te zeggen.

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:00

Als we ze echt mooi willen hebben voor de keuring:
bijna geen gras of hooi
kaal stuk of op stal (en even buiten op wei)
en voornamelijk krachtvoer

Zo boek je een mooi resultaat, maar we halen ze meestal gewoon uit de wei, zonder training of wat dan ook, wassen en naar de keuring! We willen wel elk jaar trainen, maar het komt er tot nu toe eigenlijk nooit van, vandaar dat we ook minder pony's gaan houden!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:03

Heb een aantal jaar geleden wel een tijdje een trainingsdagboek op de pc bijgehouden; alle vorderingen, met welke shet heb ik wat gedaan, hoe verliep het, etc. erg leuk om dan een paar maandjes verder weer eens terug te kijken; je kunt dan echt zien hoe alles is verlopen, op welke manier je er iets ingetraind hebt, en natuurlijk verbaas je je constant over wat voor grote vorderingen je wel niet hebt gemaakt in die tijd erg handig dus, en leerzaam ook

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:33

Inderdaad geen gras meer weinig hooi, lucerne voer ik als vervanger zodat de darmen wel goed blijven werken. Hardvoer blijft gewoon hetzelfde

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 18:03

hihi geen gras meer dat vind mijn moeder zo zielig.
Dat doe ik dan wel een aantal dagen van te voren dat ik ze dan binnen laat en een uurtje per dag op het gras ofzo.