Hengstenshow Tean-Nijhof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

Hengstenshow Tean-Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 17:50

Wie, oh wie gaat er naar de hengstenshow van team-nijhof en wil voor mij een verslag je maken van de hengsten?
Door een aantal tegenslagen verhindert om morgen zelf te gaan.
Ben vooral geïnteresseerd in Johnson en Dolany.
Alvast mijn hartelijke dank!

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:46

Ich bin dabei...

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 20:02

Sehr gut Herr Bas

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:06

zou je dan ook voor mij kunnen kijken naar Down Town?? Vanuit brabant best een eind rijden voor maar 1 hengst

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 08:56

Wij gaan ook heen en komen helemaal uit de kop van Drenthe. Je moet er wat voor over hebben. De camera gaat mee, dus fotoverslag volgt of vanavond nog of morgen.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:01

Ik ben geweest, was een zeer vermakelijke middag, erg genoten van Mr. Blue met een 10 jarig frans meisje erop. Larino gaf ook weer een show met Peter Geerink( springen over de motorkappen van een dikke mercedes en BMW), als vanouds. Ben erg gecharmeerd van de nieuwe hengst Down Town en Florencio was natuurlijk weer helemaal top, Changementen om de twee passen.

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:39

er is donderdag en vandaag een merrie bij ons geinsimineerd met Down Town.. Ben echt heel benieuwd!

sylvm

Re: Hengstenshow Tean-Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 05:33

Voor dressuur vielen Florencio en Dayano in mijn smaak. Maar heb opgemaakt met welke springhengst ik ga kweken. Die Cicero heeft mijn hart gestolen!! Naar't schijnt was die in Zwolle ook zo opvallend. Weet iemand zijn dekprijs? Ik kon nergens een folder of informatie over hem vinden. Hij staat ook niet in de folder van Nijhof..

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:53

sylvm schreef:
Voor dressuur vielen Florencio en Dayano in mijn smaak. Maar heb opgemaakt met welke springhengst ik ga kweken. Die Cicero heeft mijn hart gestolen!! Naar't schijnt was die in Zwolle ook zo opvallend. Weet iemand zijn dekprijs? Ik kon nergens een folder of informatie over hem vinden. Hij staat ook niet in de folder van Nijhof..

Helemaal mee eens!!!!

De dekprijs van Cicero is 750 euro en staat ter dekking bij de Roshoeve in Geel (belgie). Ik neem aan dat hij ook via Nijhof verkrijgbaar is. Kijk maar eens op www.stoeterijvanpaemel.be en je krijgt gigantisch veel info over de hengst, moederlijn, vaderlijn, videos, en veulenfoto's etc.
Ik vond het ook een erg interessante hengst met een zéér goede achterhandtechniek!
De veulens laten dat ook zien. Nieuwschierig?
Cicero van Paemel is geboren in 2000, Carthago x Randel Z xGraphit, goedgekeurd bij het AES en BWP en is 1.69m groot. Ik denk zelf dat hij nog is groter is.
En hij heeft voor een Carthago ook een erg mooi achterbeen. Hij heeft niet zo'n lang achterbeen als Tjungske en Cartano.....

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:31

amati schreef:
er is donderdag en vandaag een merrie bij ons geinsimineerd met Down Town.. Ben echt heel benieuwd!

Ben heel erg gecharmeerd van Down Town! Wat voor merrie heb je laten insimineren door hem?

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:10

Zat er nog iemand langdurig vast in de modder? Wij waren op tijd weg, maar het leek erop alsof het wegslepen nog lang zou gaan duren.

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 15:20

Heel graag een verslag van de plus- en minpunten van de hengsten aub?

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:52

Het is een merrie met aardig wat klassiek en tuiger bloed dus ben aardig benieuwd wat deze combi oplevert!
[img] http://www.mijnalbum.nl/foto=mpdsy8s4[/img]
dit is de merrie met haar veulen van dit jaar, een merrieveulen van Amati.
Ziet ergoed uit dit veulen kan al aardig lopen maar na 4 veulens van Amati eens kijken wat ze doet met Down Town! Ik denk dat we haast een van de eerste veulens hebben van hem!
Als het goed is dan wordt een dochter van haar binnen 2 weken gedekt met Johnson! Daar was ze ook drachtig van maar ze heeft verworpen met 9 maanden dracht.
Dat was een mooi donkerbruin merrieveulen met 3 sokjes en een piepklein kolletje en al ontzettend groot!
Dus die gaat terug...
Ben dan wel heel benieuwd naar de veulens van volgend jaar, als het goed is begin maart een down town veulen en eind maart een Johnson veulen als alles goed gaat

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:32

monnes schreef:
Zat er nog iemand langdurig vast in de modder? Wij waren op tijd weg, maar het leek erop alsof het wegslepen nog lang zou gaan duren.

Gelukkig niet. We zijn dan ook iets eerder weggegaan. Dus heb Verdi, Johnson, Larino en Florencio niet meer onder het zadel gezien helaas. De foto's die ik gemaakt heb staan op EV en op mijn site. (zie link in onderschrift)

cart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:41

Ik ben ook helemaal weg van Cicero van Paemel. Hij was volgens mij ook de beste hengst in Zwolle. Ik denk dat hij een perfecte match is met vele Hollandse merries. Hij heeft enorm veel vermogen, kantelt mooi boven de sprong en heeft een spectaculaire achterbeen techniek!
Ik laat er dit jaar ook van dekken!!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:56

Ik heb al 2 merrieveulens/jaarlingen van hem!
Voor foto's, zie profiel, of stuur maar een pm voor meer info, ik heb massa's foto's van ze
De combinatie met mijn kwpn-merrie is idd goed uitgepakt
Fijn dat hij een goede indruk naliet op de show!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:07

Ook wij hebben onze merrie door Down Town laten dekken, een Rilke merrie.
En als het goed is gegaan verwachten wij ook begin maart een Down Town.

monnes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:31

Iemand nog gelet op het achterbeen (links achter) van de moeder van Dayano?Nam wel erg veel zand mee..

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:27

monnes schreef:
Iemand nog gelet op het achterbeen (links achter) van de moeder van Dayano?Nam wel erg veel zand mee..

zowel links als rechts(stond prachtig op de hoek vd lange zijde). zooo nauw...

Hypo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:36

Heeft iemand misschien foto's gemaakt?

gait

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:06

Ik heb ook al van verschillende mensen gehoord dat Cicero getrixt is. Anderen hadden hem een paar x eerder gezien en hattie lang niet zo gesprongen dan in zwolle en bij nijhof.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:01

gait schreef:
Ik heb ook al van verschillende mensen gehoord dat Cicero getrixt is. Anderen hadden hem een paar x eerder gezien en hattie lang niet zo gesprongen dan in zwolle en bij nijhof.

Welke hengst niet zo vlak voor een show
Soms zei je ze in de lucht nog bijna een halve meter naar achter springen van de paal af

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:58

gait schreef:

Kijk maar eens op de site van Cicero www.stoeterijvanpaemel.be
daar staan vele filmpjes van diverse concoursen.

Dan kun je zelf oordelen en hoef je niet te reageren met : ik heb gehoord.....

Daar kunnen we helemaal niks mee!!!

hanneliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:48

Op de site van team nijhof staat nu een foto impressie met o.a. larino over 2 auto's,omroeper Bert de Ruiter op larino en het 10 jarige meisje op Mr Blue.

cart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:35

TICKELS schreef:
gait schreef:

Kijk maar eens op de site van Cicero www.stoeterijvanpaemel.be
daar staan vele filmpjes van diverse concoursen.

Dan kun je zelf oordelen en hoef je niet te reageren met : ik heb gehoord.....

Daar kunnen we helemaal niks mee!!!

Groot gelijk!
Ik ken de hengst al een tijdje, en heb hem al veel parcoursen zien springen. Op die site staan vele videos van Cicero. Moet een ferm paard zijn dat je 20 parcoursen kan blijven trixen. Alle parcoursen en alle sprongen die ik van dat paard heb gezien, waren dezelfde.

Mensen zijn soms toch raar. Ze dekken dan liever van een Cornet Obelensky, die constant weigert en balken neemt, dan van een paard dat elk parcours uit de kunst springt!

Maar ja, de tijd zal wel uitwijzen wie gelijk heeft zeker...