hoe lang nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juudje86

hoe lang nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:05

mijn merrie is 10 mei uitgerekend.

ze is lekker dik, en haar uiers worden nu ook voller. zal het dan nog lang duren voor het veulen komt.

met rijden heeft ze nergens last van. rij nu 3 keer per week 30-40 minuten. moet ik nu nog rustiger aan doen, af gewoon afwachten?

ik vind het zo spannend, voor het eerst dat ik een drachtige merrie heb!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:22

Je merkt nog helemaal niks met rijden? Mijn merrie is al wat kortademig e.d. dus ik ben overgegaan op stap en drafritjes en niet meer lessen.
Over hoe lang het nog duurt is geen zinnig woord te zeggen vrees ik.

tonie

Re: hoe lang nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:23

ik denk 10 mei lijkt met een mooie dag

is het vast beter weer dan nu........

ja helaas is niets van te zeggen ik denk al weken dat het komt, maar helaas nog steeds niets

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 08:06

ja met rijden is ze ook kort ademig, maar ze heeft geen moeite met werk heb tot 2 weken terug nog gelesd. nu rij ik telkens maar een half uur lekker draven en stappen en een kort galopje als ze wil, en dan in verlichte zit.

heb zelf zo'n idee dat het 2 weken eerder komt. vorig jaar heeft ze met 7/8 maand een miskraam gehad.

ik heb nu besloten om haar niet meer echt te rijden. alleen een paar keer per week een klein ritje van een paar min. totaan de bevalling en dan weer op pakken.

ik had op internet gelezen, dat zodra de uiers voller worden het 2 weken het nog 2 weken zal duren, 5dagen voor het veulenen vullen de tepels zich, en ongeveer 3 dagen voor de geboorte vormt zich een wasachtig laagje rond de tepels. als er melk uit de uiers begint te druppelen, wordt het veulen de komende 24 uur geboren.

klopt dit zo'n beetje?

had woensdag gezien dat haar uiers voller werden, dus dan zal het veulen met 2 weken geboren worden?

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:22

juudje86 schreef:
ja met rijden is ze ook kort ademig, maar ze heeft geen moeite met werk heb tot 2 weken terug nog gelesd. nu rij ik telkens maar een half uur lekker draven en stappen en een kort galopje als ze wil, en dan in verlichte zit.

heb zelf zo'n idee dat het 2 weken eerder komt. vorig jaar heeft ze met 7/8 maand een miskraam gehad.

ik heb nu besloten om haar niet meer echt te rijden. alleen een paar keer per week een klein ritje van een paar min. totaan de bevalling en dan weer op pakken.

ik had op internet gelezen, dat zodra de uiers voller worden het 2 weken het nog 2 weken zal duren, 5dagen voor het veulenen vullen de tepels zich, en ongeveer 3 dagen voor de geboorte vormt zich een wasachtig laagje rond de tepels. als er melk uit de uiers begint te druppelen, wordt het veulen de komende 24 uur geboren.

klopt dit zo'n beetje?

had woensdag gezien dat haar uiers voller werden, dus dan zal het veulen met 2 weken geboren worden?

was dat maar waar...dan zou het wel makkelijk zijn,maar iedere merrie doet het weer anders hoor.
Om ons lekker in spanning te laten.....

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:52

alles wat je leest over de voortekenen van de geboorte zijn gemiddelden.
mijn merrie was 15 maart uitgerekend, 4 weken voor die datum kreeg ze een uier.
op 6 april is het veulen geboren, ze had niet gekegeld, niets wees erop dat het die nacht zou komen.
wacht maar af tot de uitgerekende datum, vanaf dan is het gewoon erg goed opletten.
dus ook zonder die voortekenen kan een merrie bevallen!!
jouw veulen wordt in elk geval met wat mooier weer geboren dan die van mij!!!!
succes!!

shantihdior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:28

kan ook eerder dan de uitgerekende datum..
mijn merrie disanka toen drachtig van dior was uitgerekend op 16 juli.maar ze kwam toch mooi op 5 juli.
niks zo onvoorspelbaar als een merrie.ahhaha
maar ook het weer speelt een grote rol.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:30

juudje86 schreef:

Bouw je het wel netjes af?

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:53

ja reed nog maar 3 keer per week een half uurtje. en vorige week 2 keer gereden. gisteren een klein buitenritje voor namelijk gestapt, ze wou gewoon niet meer draven. en denk dat ik van de week weer een stapritje maak.

ik heb de afgelopen maanden al beetje bij beetje afgebouwd.