Hoeveel ongeveer betalen voor een fries hengste veulen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Hoeveel ongeveer betalen voor een fries hengste veulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 14:20

Omdat Chinouc naar een rusthuis gaat wil ik heel graag een veulen kopen. Ik ben keihard aan het sparen en mijn verwachting is dat in in Oktober serieus kan gaan zoeken.
Maar op welke vraagprijs moet ik gaan rekenen ongeveer. Ik weet dat het afhankelijk is van de papieren, het gaat me dan ook om een ongeveer schatting

En nog een vraagje, kan een veulen of jaarlijk gekeurd worden door een veearts ?

Groetjes
Janneke

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:58

Ik weet wel dat de friezenfokkerij inmiddels ook niet meer loont dus 1000 euro moet lukken voor 1 met een gewoon papier(geen predikaten dus)
Je kan een veulen of jaarling wel laten keuren, klinisch dus niet op de foto, dat heeft nog niet zoveel zin.
Als ik een tip mag geven: het zou mij al een goed gevoel geven als het dier bij een goed adres wegkwam.
Wil je geen volwassen paard dan?

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:19

probeer de zuidlaren paardenmarkt, afgelopen jaar stonden daar leuke veulens bij, misschien niet de top, maar wel met papier..tja en de prijs weet ik er niet van, maar misschien wel beneden het dekgeld van de hengst.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:24

wij verkopen onze hengsten veulens voor ongeveer 2.500 euro, moeder is preferent en verders ook vol papier.

denk dat de zuidlaren markt wel iets voor je is, staan altijd hele leuke veulens

SheMellon

Re: Hoeveel ongeveer betalen voor een fries hengste veulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 15:10

Heel erg bedankt voor jullie tips !
Ik ga de zuidlarenmakrt zeker bezoeken !

@[***] : Ik wil juist expres een jong paard dus 1 jarig of veulen omdat ik helaas mijn paard naar het rusthuis moet brengen. Mijn paard is echt mijn beste maatje en ik heb het daar best moeilijk mee. Ik wil dus liever niet gelijk weer op een ander paard springen maar weer van voor af aan beginnen.