wat vinden jullie van deze hengst : warkant van't gestelhof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

wat vinden jullie van deze hengst : warkant van't gestelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:47

deze hengst interreseert me heel erg , ik vind hem mooi , en ook omdat hij heel veelzijdig is hij kan goed springen en dressuur, ben op zoek naar een hengst die goed kon springen voor mijn spring gefokte merrie, maar omdat ik toch graag dressuur rij, vond ik dit wel interresant.

Ik ken niet zoveel van de bouw dus ik kan geen min op plus punten zien , maar misschien kunnen jullie me helpen,wat vinden jullie van hem ?

Warkant Van't gestelhof
Ferro x Furioso x Grandduel
zwart- 1m72 - 1999
hij kreeg een :
8.7 stap ,8draf ,8galop,9rittigkeit(weet niet wat dit is),9springen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor meer info over hem : http://www.gestelhof.be/ dan naar hengsten en dan op warkant klikken(en dan op meer info).op de site vind je dan clipjes en meer foto's en meer info over hem.

bedankt, vicky

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:04

Hay!
Quirinake hier op bokt heeft een jaarling van Warkant uit 2005.
Mss kun je hem even PB'en

Verder vind ik Warkant een hele aansprekende hengst en heeft kwaliteiten in zowel dressuur als springen!

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 01:00

ik heb je teruggepm'ed

Ik vind Warkant ook een zeer leuke hengst met veelzijdige capaciteiten. Dit weekend heeft hij zelfs nog een parcours van 1.50m gesprongen! Terwijl hij ook al vele overwinningen op dressuurvlak op zn palmares heeft staan dit jaar.

En zijn karakter is ook uit de duizend, op stal is hij zooo lief! Heb er geen moment spijt van dat ik Warkant gekozen heb

edit: wat voor merrie de hengst nodig heeft is volgens mij een merrie met voldoende lengte in de hals en in de rug. Warkant zelf is nogal compact, daarom

edit 2 : Warkant is sinds 5 april dacht ik te lezen op de site, goedgekeurd bij het KWPN ook.

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:02

Misschien wel de beste Ferro zoon die er is

haan

Re: wat vinden jullie van deze hengst : warkant van't gestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:48

Quirinake schreef:

edit 2 : Warkant is sinds 5 april dacht ik te lezen op de site, goedgekeurd bij het KWPN ook.

Ik wil me er niet mee bemoeien (maar ik doe het wel ik kan het even niet laten) maar hij is NIET KWPN goedgekeurd, hij voldoet alleen aan de medische eisen, maar dat houdt niet in dat je er een KWPN papier bij krijgt.

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:53

Mooie hengst die toch wel super loopt in de sport ...
Maar je moet inderdaad wel wat kennen van de nakomelingen e.d.
Volgens mij zet je hem ook het best op een langgelijnde merrie ...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:09

haan schreef:
Quirinake schreef:

Ik wil me er niet mee bemoeien (maar ik doe het wel ik kan het even niet laten) maar hij is NIET KWPN goedgekeurd, hij voldoet alleen aan de medische eisen, maar dat houdt niet in dat je er een KWPN papier bij krijgt.

Ik schrok al!

Maar goed, heb wel eens een zoon van deze hengst gezien dat was werkelijk een plaatje! Ik weet niet wat er achter moederskant zat..

De hengst zelf vind ik op stand niet zo aansprekend. Volgens mij is ie voor wat bodemnauw (zo lijkt het op deze foto althans...) en hij is inderdaad wat kort. Ook het schouder mag wat schuiner gelegen zijn.

Ik zou em op een wat lange merrie gebruiken, met voldoende hals

Maar als ik dan naar de foto onder de man kijk, geeft het alweer een heel ander beeld

Als ik jou was zou ik gewoon langs gaan om em te bekijken en eens naar nakomelingen van verschillende merries gaan kijken

@Liselot: ik denk niet dat het de beste Ferro-zoon is die bestaat...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:40

haan schreef:
Quirinake schreef:

hij is mss wel alleen goedgekeurd medisch dan bij het kwpn MAar zijn veulens zijn wel aanvaard door het kwpn, dus een kwpn papier krijg je wel bij je veulen dan als je wil.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:44

bedankt voor de reacties en de informatie:

mijn conclusie is dus dat je hem niet op een compacte merrie zetten.Kga iemand vragen wat ze van mijn merrie vinden want ik ken niet zoveel van exterieur enzo.
Maar warkant blijft toch op mijn nummer 1 om op mijn merrie te zetten gewoon omdat mijn merrie toch soms een b*tch kan zijn , en dat Quirinake zegt dat hij een vriendelijk karkater heeft dat telde voor mij ook enorm.

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:48

hier is laatst al een topic geweest als je even zoekt zou je hem zo vinden denk ik. was een uitgebreid topic een paar weken geleden over!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:40

Omiratje schreef:
bedankt voor de reacties en de informatie:

mijn conclusie is dus dat je hem niet op een compacte merrie zetten.Kga iemand vragen wat ze van mijn merrie vinden want ik ken niet zoveel van exterieur enzo.
Maar warkant blijft toch op mijn nummer 1 om op mijn merrie te zetten gewoon omdat mijn merrie toch soms een b*tch kan zijn , en dat Quirinake zegt dat hij een vriendelijk karkater heeft dat telde voor mij ook enorm.

En dat is ook zo Hij stond braafjes in zn stal, Louis zette een halster op, haalde hem uit de stal en zette hem tussen twee touwen. Hij heeft geen verkeerde voet gezet, het was zelfs niet te zien dat ie hengst was aan zn manieren Hij bleef netjes staan maar natuurlijk wel, zoals alle hengsten, als je hen een hand geeft, beginnen ze er wel wat met te spelen
Daarna lekker buiten gehaald, op stand gezet buiten voor de camera, hij stond stil, keek in de verte en vervoerde geen vin, hij begon niet lastig te doen ofzo en dan moet je weten dat we nog voorbij de bok zijn gestapt waar ie dekt, en daar was ie zelfs niet vervelend

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 15:55

ik geloofde je vande eerste keer hoor Quirinake
leuk dat hij zo een fijn karakter heeft zo leer ik altijd maar bij over hem.

maar ik zet toch een foto van mijn merrie wat vinden jullie van haar rug kort-lang ?
Afbeelding
volledig recht met haar nek heb ik niet,het lijkt altijd alsof ze weigert er geod op te staan

misschien is dit een betere van haar totaal:
Afbeelding

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:11

ja ik weet wel dat je me geloofde maar ik wou hem nog eens extra aanprijzen qua karakter

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:13

Ik zou voor jouw merrie een hengst gebruiken die net even wat luxer overkomt en zeker royaal gebouwd is.... Wel eens gedacht aan een Duits gefokte hengst?

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:43

Ik vind deze hengst ook mooi. Ik heb hem ook uitgezocht omdat ik hem op de filmpjes heel mooi vond springen, en dressuurmatig vond lopen.
Mijn merrie heeft een heel lange rug, en ik vond altijd dat daar een ferro of negro bij moest.
Goed om te horen dat deze hengst zo'n lief karakter heeft.
Weet een van jullie hoe zijn mond is? Mijn merrie wordt namelijk enorm heet, en drammerig.
Wat bedoelen jullie, met de afstammelingen worden door het Kwpn aanvaard ?
Mijn merrie is Kwpn, en ik veronderstel dat het veulen dan in het Register A wordt bijgeschreven .
In het avatar van mij zie mijn merrie, die hopelijk gedekt gaat worden door Warkant.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:24

op de site van gestelhof staat dat de vuelens van warkant aanvaard worden in het KWPN...

Hoe warkant in de mond is weet ik niet, maar de keren dat ik hem irl gezien heb, en dat is veel is hij erg rustig onder alle omstandigheden. 8 april was ie te zien op het dressuurgala in moorsele en er was heel veel drukte en onder deze omstandigheden blijf hij ook erg rustig. Nuchter karakter, iets wat hij niet van Ferro heeft denk ik

Als ze een vuelen gekregen heeft van Warkant, zeker foto's plaatsen Een halfzusje of broertje van mijn Forpreza

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:31

Omiratje schreef:
ik geloofde je vande eerste keer hoor Quirinake
leuk dat hij zo een fijn karakter heeft zo leer ik altijd maar bij over hem.

maar ik zet toch een foto van mijn merrie wat vinden jullie van haar rug kort-lang ?
Afbeelding
volledig recht met haar nek heb ik niet,het lijkt altijd alsof ze weigert er geod op te staan

misschien is dit een betere van haar totaal:
Afbeelding

wat voor afstamming heeft je merrie en wat wil je. dressuur, springen of allround?

Junooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:09

De hengst is intussen wel aanvaard voor KWPN hoor...

Ik ken er een veulen van uit een Saygon-moeder. Heel mooi merrieveulen. Spijtig genoeg mankte ze op de dag van de veulenkeuring. Ze loopt goed, en is heel gemakkelijk en lief in de omgang.

Bij ons in België krijgt Warkant nogal veel commentaar over zijn stap, maar dat merk ik nergens terug bij het veulen. Warkant heeft bij een paar wedstijden nogal moeilijk gestapt uit zenuwen (wat ik normaal vind voor een jong paard), maar heeft ook al meermaals getoond dat hij met deze gang weinig problemen heeft.
om een echte grote prijzen springer te worden denk ik niet dat hij genoeg vermogen heeft... volgens mij is hij nog net iets beter voor dressuur als voor springen.

Dit jaar won een Warkant-hengstveulen het nationaal BWP veulenkampioenschap, en vorig jaar werd er een hengstveulen van hem tweede.

CoolCorrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:05

Mijn merrie heeft als afstamming Vico van Alme Z, en moederskant een Amor merrie die Zdressuur heeft gelopen. Zelf heeft ze nooit in de sport gelopen, waarom weet ik niet. Toen ik haar kocht, was ze 2 jaar manegepaard. En daarvoor heeft ze 4 veulens gehad. Een van die veulens heeft een veulen van Montechristo, die nu samengesteld loopt.
Haar karakter is enorm drammerig, daarom wilde ik een rustiger hengst. En ze heeft een heel lange rug.

Wordt een veulen van Warkant dan nu in het veulenboek of register A ingeschreven?

Ik wou de dressuurkant van haar ietwat verbeteren? Zelf springt ze voor mij goed genoeg. Als dat verbeterd wordt, is dat meegenomen. En buiten in het terrein, moet het veulen evengoed als zijn moeder zijn. Beter is ook goed. Maar ik vond het heel prettig als de remmen ietwat gingen verbeteren.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:07

Junooo schreef:
De hengst is intussen wel aanvaard voor KWPN hoor...

Ik ken er een veulen van uit een Saygon-moeder. Heel mooi merrieveulen. Spijtig genoeg mankte ze op de dag van de veulenkeuring. Ze loopt goed, en is heel gemakkelijk en lief in de omgang.

Bij ons in België krijgt Warkant nogal veel commentaar over zijn stap, maar dat merk ik nergens terug bij het veulen. Warkant heeft bij een paar wedstijden nogal moeilijk gestapt uit zenuwen (wat ik normaal vind voor een jong paard), maar heeft ook al meermaals getoond dat hij met deze gang weinig problemen heeft.
om een echte grote prijzen springer te worden denk ik niet dat hij genoeg vermogen heeft... volgens mij is hij nog net iets beter voor dressuur als voor springen.

Dit jaar won een Warkant-hengstveulen het nationaal BWP veulenkampioenschap, en vorig jaar werd er een hengstveulen van hem tweede.

idd, er is veel gedaan over zijn stap, ik heb hem idd al zien stappen in telgang..maar ja, die spanning zit erop. Ik heb hem wél al goéd zien stappen en toen was hij ontspannen ipv gespannen. Dus hij kan het wel. Heeft ook te maken met de manier van rijden denk ik, het zal niet van zichzelf gekomen zijn maar het is volgens mij wel ingereden.. Of warkant niet genoeg vermogen heeft om een grote springer te worden weet ik niet, maar hij heeft toch onlangs parcours 1.50m foutloos gesprongen... Is toch hoger dan de gemiddelde springer vind ik

Junooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:32

Die stap komt volgens mij ook vooral door de zenuwen...
Wat het springen betreft, ik beweer niet dat hij niet goed springt hoor. Hij kan waarschijnlijk zelfs internationaal mee bij een paar jaar. ik denk alleen niet dat hij dat tikkeltje extra heeft om bijvoorbeeld grote prijzen of wereldbekers te gaan winnen. Niet dat daar iets mis mee is...

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:20

Ik vind het een hengst met een attent, vriendelijk ogend hoofd.
Lichaam is wat kort, achterbenen staan wat ongelukkig op de standfoto (bovenste foto).. ik weet niet hoe deze zijn IRL?
Ben verder geen kwpn mens en oordeel enkel naar de foto. Maar zou de hengst graag in "het echie" willen zien om er een oordeel over te geven.

Foto kan erg vertekenen namelijk