Junooo schreef:De hengst is intussen wel aanvaard voor KWPN hoor...
Ik ken er een veulen van uit een Saygon-moeder. Heel mooi merrieveulen. Spijtig genoeg mankte ze op de dag van de veulenkeuring. Ze loopt goed, en is heel gemakkelijk en lief in de omgang.
Bij ons in België krijgt Warkant nogal veel commentaar over zijn stap, maar dat merk ik nergens terug bij het veulen. Warkant heeft bij een paar wedstijden nogal moeilijk gestapt uit zenuwen (wat ik normaal vind voor een jong paard), maar heeft ook al meermaals getoond dat hij met deze gang weinig problemen heeft.
om een echte grote prijzen springer te worden denk ik niet dat hij genoeg vermogen heeft... volgens mij is hij nog net iets beter voor dressuur als voor springen.
Dit jaar won een Warkant-hengstveulen het nationaal BWP veulenkampioenschap, en vorig jaar werd er een hengstveulen van hem tweede.
idd, er is veel gedaan over zijn stap, ik heb hem idd al zien stappen in telgang..maar ja, die spanning zit erop. Ik heb hem wél al goéd zien stappen en toen was hij ontspannen ipv gespannen. Dus hij kan het wel. Heeft ook te maken met de manier van rijden denk ik, het zal niet van zichzelf gekomen zijn maar het is volgens mij wel ingereden.. Of warkant niet genoeg vermogen heeft om een grote springer te worden weet ik niet, maar hij heeft toch onlangs parcours 1.50m foutloos gesprongen... Is toch hoger dan de gemiddelde springer vind ik