merries van Sir Sinclair en waarmee dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

birken187

merries van Sir Sinclair en waarmee dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:56

Ik heb merrie van 3 jaar, een Sir Sinclair x Kennedy x Variant en wil haar dit jaar laten dekken. Ik heb van de Iron Spring Farm het advies gekregen om een opwaarts gebouwde hengst te gebruiken.

Wie heeft er nog meer een merrie van Sir Sinclair, en door wie laten jullie haar dekken?

texela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:50

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:30

Ik ken iemand met een Sir Sinclair merrie en die laat haar dekken met Johnson.

lauranaomi

Re: merries van Sir Sinclair en waarmee dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:36

Hoi hoi.
Waar heb je mee gedekt???Ik ben zeer benieuwd???En hoe ben je aan het advies gekomen.Men zegt dat je nooit bij een hengstenhouder moet gaan vragen,die zeggen altijd hun eigen hengst!!!(zou ik ook doen hoor)
Laat aub wat weten!Gr Fabienne

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:35

Hey, dat is toevallig! Er zwerft hier ergens een topic van mij rond over Sir Sinclair. Dit omdat wij met een week of drie een driejarige uit de fokkerij krijgen, een Sir Sinclair x Rabiat Z. Zij is nu ongeveer zes weken drachtig van Oldenhoff's Voice. Helaas kan ik je niet precies vertellen waarom er voor Voice is gekozen, want daar beslist de fokker over. Wel hebben wij dit jaar een zeer fijn hengstveulen van Voice gekregen, dus de ervaringen met hem zijn tot dusver goed.

birken187

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 07:05

lauranaomi schreef:
Hoi hoi.
Waar heb je mee gedekt???Ik ben zeer benieuwd???En hoe ben je aan het advies gekomen.Men zegt dat je nooit bij een hengstenhouder moet gaan vragen,die zeggen altijd hun eigen hengst!!!(zou ik ook doen hoor)
Laat aub wat weten!Gr Fabienne

Wij hebben dit jaar niet gedekt, omdat we er gewoon niet uit kwamen en het inmiddels al laat in het seizoen was. Verder had de merrie het gewoon nodig om op de wei nog verder te groeien. Dit had ze echt nodig. Ze is namelijk van klein paardje opeens boven ons uitgegroeid. Volgend jaar dekken wij vroeg met een duitse hengst.

Ik weet dat wanneer je een hengstenhouder in de buurt benaderd, je altijd het beste zijn eigen hengst kan gebruiken. We hebben echter een mail gestuurd naar Amerika, naar de Iron Spring Farms. Hier staat Sir Sinclair nu. In Amerika winnen zijn kinderen regelmatig op de keuringen. Omdat zij veel kinderen van hem zien, hebben zij een goede indruk van wat er in zijn kinderen verbeterd kan worden. Zij hebben, net als in Duitsland, een fokkersadvies.

Na het advies dat wij een opwaartsgebouwde hengst moesten gebruiken, hebben wij onze merrie nog eens goed bekeken. Ze is inderdaad een merrie met veel kracht in de beweging. In stand heeft ze een mooie hals, die misschien iets langer zou mogen zijn. Maar zodra ze gaat lopen, maakt ze geen front zoals Jazz-kinderen bijvoorbeeld doen, maar loopt eigenlijk te diep. Dit terwijl ze wel gewoon op het achterbeen vertrekt.

Ze is nog niet zadelmak. Het is dus geen ruiterfout, maar zo is haar beweging op de wei.

Op hun site kan je ook een filmpje bekijken van Sir Sinclair. Ik kan niet anders zeggen dat ze erg veel meegekregen heeft van haar vader. Ze heeft eigenlijk weinig van haar opa Kennedy.
Ik kan dus weinig ander zeggen als dat ze goed naar de hengst en zijn kinderen gekeken hebben om tot een goed advies te komen. Bij mij hadden ze in ieder geval gelijk

lauranaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:11

Leuk voor je,kben zeer benieuwd volgend jaar.
Aardige mensen daar van Iron Spring.
Bij ons op stal staan meerdere Sirs en lijken allemaal op elkaar.
Die van mij is alleen wat kleur betreft uitzonderlijk nl schimmel.een volle broer dit jaar geboren is bruin!die van mij is 10 maart 2005 geboren dus zit er wel over te denken om dr vlg jaar te laten dekken in juni of juli.Wat groei betreft is het niet zo erg want een paard van 170 is voor mij te groot.de meningen zijn er verschillend over om een twee jr te laten dekken,maar mijn ervaring is goed hiermee.
Gr Fabienne