janderegelaa schreef:Waarom denk je trouwens dat ze een groeiachterstand heeft gehad? De moeder is onbekend, er kan wel een C ponietje achter zitten.
De moeder zelf is wel bekend (had foto's enzo maar die zijn verloren gegaan
) maar haar verdere ouders zijn onbekend.
De vorige eigenaresse heeft contact gekregen met de fokker en ik ook trouwens, en ons werd verteld over de groeiachterstand: Bij de fokker heeft ze met een ander, erg dominant, veulen gestaan waardoor ze niet mocht eten van dat veulen. Ze hebben te laat actie ondernomen en de dierenarts erbij gehaald waardoor er al schade was aangebracht.
Misschien is ze ook niet groter geworden doordat ze op jonge leeftijd al eens een veulentje heeft gehad, terwijl ze echt broodmager was.
zie topic: viewtopic.php?f=114&t=566805
Trouwens daarna is ze in de manege gegooid en heeft daar 3 jaar ongeveer gelopen. Ze heeft daar alleen maar lopen bokken en steigeren, totdat de manege houder besloot om haar naar de slager te brengen. De vorige eigenaresse had haar toen godzijdank gekocht en is de eerste 2 maanden er alleen maar afgegooid (als je je handen al iets hoger hield begon ze te steigeren). Daarna kreeg ze het wel helemaal voor elkaar en heeft er eigenlijk alles eruit gehaald wat ze eruit kon halen (kampioen viertal, uiteindelijk tot M2 gekomen zou hierin ook naar de NK gaan maar door verkoop aan ons niet doorgegaan). Ze werd 7 dagen in de week hard getraind, maar ze is altijd (iets) scheef gebleven (heb ik althans op een aantal foto's gezien en ook op een filmpje die ik had gemaakt van haar en vita).
Op dit moment zijn we druk bezig om op de manier van Antoine de Bodt haar recht te richten en haar scheve bekken weer goed te krijgen. Dit is bijna al helemaal opgelost en sinds ze getraint wordt door Nakita loopt ze al geen pas meer kreupel.