Blij als het achter de rug is hebben jullie dat nou ook.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vonnie

Blij als het achter de rug is hebben jullie dat nou ook.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:20

Mijn merrie is 1 mei uitgeteld maar ik heb nu al de zenuwen. Heb allemaal een slecht voorgevoel en daar hou ik niet van Afgelopen week alleen maar getobt met moeder. Vorige week had ze bijna Einsuzh hier heeft ze ontsteking remmers voor gehad en antibiotica. Vanmorgen haalde ik haar uit de stal en toen zakte ze achter elke keer door godver het is altijd wat. . Maargoed vorige week was het veulen in de buik nog super actief en dat is nu niet meer. Afgelopen zaterdag kwam ik in de stal en toen dacht ik dat ze bezig was, heel haar stal stond op zijn kop en ze lag een partij te kreunen helemaal plat lag ze ook ik kon er gewoon bij gaan zitten. Toen heb ik er snel iemand bijgehaald en hebben we ze omhoog gejaagd en toen ging het weer. Maar sinds afgelopen zaterdag zet ze haar stal elke keer zo op zijn kop. Is het veulen dan aan het draaien of is dit normaal gedrag. Ik krijg met de dag meer medelijden en ik denk niet dat ik haar nog ooit laat dekken maarja daar kan ik over een paar weken ook weer anders over denken. Sinds een dag of 5 heeft ze ook uiers gekregen. Ze zijn nog niet helemaal vol gelukkig anders krijg ik helemaal de stuipen. Wie heeft hier ervaring mee???

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:34

Het kan zijn dat het veulen idd aan het draaien is, dan wordt het weer een tijdje rustig en dan komt het naar buiten... Maar als je het zeker wil weten even de DA bellen en vragen... bellen mag altijd

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:38

Ja ik heb het ook wel

Mijn pony is nou voor t eerst drachtig en tjah we hebben er allemaal nog niet zo heel veel verstand van dus ik hoop maar dat er gewoon zo ineens een gezond veulentje naast ligt

En m'n paard is ook drachtig rond dezelfde tijd.... dus erg spannend allemaal!!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:55

Ik heb het gelukkig al allemaal achter de rug, veulen is nu twee weken oud, en ik ben al lekker terug aan het rijden!!
Veel succes, en kijk het veulen er niet uit hé?!

MyWup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:14

nou, mijn merrie is al 19 dagen over tijd,daar krijg je ook de kriebels van, en slapeloze nachten!!!
ik hoop dat ze deze week nog bevalt!!!

tonie

Re: Blij als het achter de rug is hebben jullie dat nou ook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:36

nou ik weet niet eens wanneer mijn merrie bevallen moet, ik kan je vertellen dat dat helemaal frustrerend is..,..

ze heeft slappe banden kan haar staart optillen terwijl dat anders nooit kan want ze wordt panisch als ik normaal aan haar staart kom.

uier is bezig maar niet van die tinker uiers die ik hier op bokt voorbij zie komen, dus ja.....

verder is haar buik sind zondag veranderd van vorm dikke bobbels in haar liezen...

en tot slot komt er slijm uit haar vulva. maarja zegt allemaal niets schijnt het kan vannacht komen maar ook over een week...

pffffffffffffffffffff stress en slapeloze nachten

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:41

hm de verhalen komen me bekend voor, die van mij loopt ook anderhalve week overtijd en ben het inderdaad een beetje zat.
bij mij staat de stal al een maand elke dag op de kop.
ze gaat ook vaak liggen.
volgens de DA niets aan de hand, veulen is nu goed gedraaid banden helemaal slap uier zo goed als vol, nu nog wachten tot het veulen zin heeft om er uit te komen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:46

Vorig jaar kwam mijn merrie's eerste veulen, en ow, wat heb ik lopen stressen. En elke dag voelen of het er nog wel zat (en hopen dat het leefde, ik was zo bang dat het fout zou gaan)
De bevalling is niet volgens het boekje gegaan, was een hele zware, maar ze heeft wel een geweldige zoon op de wereld gezet. En tja, nu begint het toch weer wel te kriebelen hoor
Eind van de maand wordt ze waarschijnlijk weer gedekt

Heel veel succes met wachten!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:42

Iedereen inieder geval sucses gewenst! Ik zelf maak me ook zorgen over mijn merrie,vandaar dat er regelmatig topics van mij voorbij komen.Ik weet nu igg dat ze echt drachtig is ookal was ze vorige week hengstig,ze heeft wat meer uier gekregen en is weer dikker geworden.Maar ik hoop dat de bevalling goed gaat,dat is het allerbelangrijkste dat merrie en veulen er gezond uit komen.

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:53

hier nog zo'n zenuwleider, Mijn pony heeft longontsteking gehad terwijl ze drachtig was gelukkig goed afgelopen, zij is 10 april uitgerekend en is de laatste dagen oershagerijnig ! het uier komt nog nog niet echt op gang maar dat kan ook op het laatste moment gebeuren.

Ik ben dus ook mega zenuwachtig !

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:53

Ja en nee, het kost veel energie, maar is ook altijd wel erg leuk!

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 20:37

Wat een herkenbare reacties ik ben blij dat ik niet de enigste ben. Ik ben 33jr en ik lijk wel een kleuter. Waar ik een stal huur die heeft een camera gekocht voor in haar stal zodat hij haar nog beter in de gaten kan houden (buiten de wacht o mat ofzoiets die ze om krijgt dadelijk). Ik sta nog niet zo lang daar maar dat vond ik wel kei lief . Altijd fijn als je weet dat je merrie ergens staat waar je weet dat ze meeleven. Verder is het op het moment rustig de uiers zijn niet dikker geworden en ik zie het veulen bijna niet meer bewegen maar ze zeggen dat het dan goed licht dus dat neem ik dan maar aan. Ik hou jullie op de hoogte allemaal succes in ieder geval

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:00

Nou ik zal ook heel blij zijn als het achter de rug is hoor!! Ik begrijp het helemaal dat je het zat bent. En ik hoop dat er een mooi en gezond veulentje wordt geboren. Dat van de stal dat ze daar zo'n bende van maakt dat herken ik wel bij mijn eigen merrie. Vorig jaar bij haar veulen elke dag weer een troep een maand van te voren tot aan de bevalling terwijl ze normaal altijd heel erg schoon is op stal! Dit jaar is ze ook weer drachtig en ik heb helemaal de kriebels in mijn buik en wou dat ik haar nooit had laten dekken. Vorig jaar is haar veulentje namelijk doodgegaan na bijna 2 maanden. Heb hier allemaal nachtmerries van en zit maar steeds te denken wat er dit jaar allemaal weer mis kan gaan. Maar ik moet nog ff geduld hebben nog 10 weken ong. Gelukkig gaat tot nu toe alles nog goed en probeer ik dus maar positief te blijven. Jij ook gewoon positief blijven!!!!!!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:55

Hallo,

Ik heb een paintmerrie die al 23 dagen over de datum is en ze heeft nu een geboortesingel op en een camera in haar stal.
Mijn andere twee merries zijn 1 mei en 15 mei uitgeteld maar die van 1 mei, krijgt haast al eendikkere uier dan de paint.
Ik ben het wachten ook een beetje moe.
Tis altijd leuk als het er eenmaal is, maar de tijd dat je op moet letten ervaar ik ook als heel zwaar.
Dus jullie zien, je bent niet alleen.
Liefs Lisa