Tiffy schreef:Ik had hem al op de hengstenkeuring gezien, voor de overige info wil ik gewoon een boekje. (Dit als voorbeeld, de VDLstud stuurt ze via IDS).
De meeste hengstenhouders hebben het momenteel erg druk met o.a. het verzenden van sperma, dus dan schiet het versturen van zo'n boekje er gewoon bij in. Gewoon nog een keer bellen als je niets hoort deze week.
Wat ik aan VDl zo irritant vind is dat ze de dekgelden zo geheimzinnig houden...
Als die mystiek, ik wil toch echt eerst weten waar ik over praat voordat ik mijn keuze ga bepalen. Prijs maakt weldegelijk uit, zeker gezien dat er meerdere geode hengsten verkrijgbaar zijn....
En ik ben dus zo'n merrie-eigenaar die echt eerst een boekeje (met prijs!) wil lezen voordat ik de hengstenhouder rechtstreeks benader....
Ik heb gekozen voor Rubiquil; die hengst zelf staat ergens in Zeeland, ikzelf zit midden in Friesland, ik ben dus niet naar de stal van Rubiquil gereden voor zo'n foldertje (kom nou!). ze hebben het uiteindelijk toch toegestuurd, en welnu, ik ben klant....
Kortom, soms levert gewoon een stukkie folder toesturen weldegelijk omzet op....
Als 'verkoper' mag je niet zo arogant zijn er van uit te gaan dat alleen de mensen die eerder al een veulen hebben gefokt serieus zijn...dAt is een domme, weinig commerciele houding die geld kost....
Zulke hengstenhouders geef ik weinig kans....
Ik ben dus echt wel geinteresseerd in VDL (mn Farrington), maar hun duidelijk ongeinteresseerde houding in mij en mijn kleine beetje omzet maakt dat ik niet via hun zaken wil doen.....
* gut, dit is wel heel erg off topic....sorry*