welke hengst voor mn stravinsky merrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SJAKIETJUH

welke hengst voor mn stravinsky merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:21

hallo,

ik heb helaas nog geen foto's van de merrie kunnen maken, maar weet wel dat ze nog een beetje achter gebleven is. nou leek het mij een goed idee omdat ik met de tijd een springpaardje wilde hebben om er vast een te fokken. en misschien wordt de merrie er ook wel wat voller van.

het is een 3 jarige zwarte merrie, een stravinsky x superieur, ze heeft geen korte of weke rug, ze heeft een sterke achterhand en ze heeft voldoende maat is nu rond 1.70 m

wat is een leuke springhengst voor op zo'n merrie?
had zelf cartano in gedachte, maar wil wel meer keuze heb me eigen nooit zo in springhengsten verdiept, waar ik nu dus wel mee bezig ben, maar dacht misschien weten jullie iets leuks

Suzanne F.

Re: welke hengst voor mn stravinsky merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:29

Waarom een springhengst??

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:31

Suzanne F. schreef:
Waarom een springhengst??

omdat ik met de tijd graag een springpaardje wil rijden, en om hem nou zelf te fokken of te kopen...eigen fok is altijd leuker, en als de mogelijkheid er is...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:39

Eeeh ja.
Maar waarom dan met een Stravinsky een springpaard willen fokken?

Das misschien net zoiets als iemand met een Krack x Gribaldi die er Libero H op wil zetten...

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:11

Dat denk ik ook...

Als je uit deze lijn een goed springpaard wilt fokken, ben je al gauw een paar generaties verder En dan is het uiteindelijk veel duurder.

Waarom koop je niet gewoon een leuk springpaard?

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:50

achter de merrie zit dan wel stravinsky, maar ze heeft ook een moederkant... superieur, en daar zit ook wel wat springen achter.
en ach een leuk springpaard voor mij is anders dan een of ander internationaal springpaard nietwaar??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:53

Kies dan voor een leuke allrounder. Stel dat ie zn benen breekt over een kruisje, kan je er altijd nog beetje mee dressuren.
Zoiets als de nu net gekeurde Van Gogh, Numero uno x bernstein. Of Numero Uno zelf of Solitair.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:08

Rivermen is ook een goede allrounder... leuk dier!

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:04

Het lijkt me ook een goed idee om een allrounder erop te zetten. Dan krijg je (hopelijk) een paard dat het fijn kan doen als dressuurpaardje, maar ook een leuk sprongetje kan maken. Numero Uno ofzo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:10

Numero Uno geeft karakterpaarden.

Ik denk dat Stravinsky zelf idd meer aanleg voor de dressuur heeft dan voor het springen; hij immers altijd op de renbaan gelopen voordat hij een dressuurcarrière is begonnen. Maar zou blijken dat hij springtalent zou hebben dan was hij waarschijnlijk in de springsport uitgebracht.

Strav's vader Revlon Boy heeft vele nakomelingen in de military (top)sport lopen.
Volgens mij kun je met een halfbloed heel veel kanten op.

Mijn Strav is vorige week geïnsemineerd met Sydney, een springhengst met superbeweging.

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:33

Misschien Haarlem, is een zwarte voltaire x irco polo, dus springen, maar komen ook leuke dressuurpaarden van, kijk maar naar nothing compares van esther oomen en dat paardje van tera brugmans! Volgens mij is hij onlangs afgekeurd, maar dat heeft te maken met indexen en zal uiteindelijk wel weer herroepen worden. Haarlem is zwart, de moeder van jouw merrie ook, grote kans dat je weer een zwarte krijgt, die er en leuk uit ziet en kan springen!!!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:39

ha ha Haarlem is niet eens KWPN ggk meer! Zal wel door zijn goede nakomelingen komen niet dus!

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:13

Haarlem is voor Oldenburg nog zeker wel goedgekeurd, dat het KWPN zo'n hengst niet op waarde kan schatten zegt niks over hengst zelf. Haarlem is een goede allrounder waar fijne spring- en dressuurpaarden van komen. Weet niet of dat op deze merrie past zo zonder foto's maar anders is het zeker wel een optie...

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:47

marcolemar schreef:
ha ha Haarlem is niet eens KWPN ggk meer! Zal wel door zijn goede nakomelingen komen niet dus!

Binnen het falende indexsysteem van het KWPN zijn de nakomelingen van Haarlem niet goed genoeg. Heel wat fokkers, handelaren en ruiters denken daar heel anders over...

On-topic: Zou voor een all-round gefokte en fokkende hengst gaan. Zonder foto en verdere info van de pedigree is een hengstenkeuze vooralsnog een slag in de lucht...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:53

jongleurtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:13

waarom geen springpaard gebruiken voor een stravinksy merrie ?

Ook onze stravinsky merrie wordt binnenkort gedekt door een springhengst ( o'brien ) volgens van uytert moet deze combinatie best kunnen .....

we willen graag een allround paard die zowel springen als dressuur kunnen lopen.

Daarbij net wat sjakie zegt we hoeven geen internatinale springtopper te fokken maar gewoon een leuk paard toch ?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:18

leonora2 schreef:
maar komen ook leuke dressuurpaarden van, kijk maar naar nothing compares van esther oomen

Inderdaad, dat is een erg leuk paard! Erg mooie uitstraling en dan nog mooi lopen ook...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:02

Suzanne F. schreef:
Hmmm zou geen Haarlem x Stravinsky xx fokken eerlijk gezegd. Dat is afgekeurd x op wacht.

Als je nou gewoon voor jezelf een braaf paard wilt fokken wat dressuurmatig leuk kan lopen en ook nog een sprongetje kan maken? Niet voor de verkoop, niet voor de fok...
Als je fokt om een wereldkampioen jonge paarden ofzo te fokken zou ik het ook niet doen maar als het puur voor jezelf is, why not?

Heb zelf een Haarlem x Seclusive Z xx (gekocht voor Haarlem afgekeurd werd overigens) dus die zou op papier ook waardeloos zijn. Maar als ik er nu een leuk paard aan heb wat boeit mij het dan dat het f*ckin' KWPN er anders over denkt?

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:23

haha wel verschillende meningen op dit topic hoorr, wel grappig om te zien hoe ieder erover denkt.
ik ga zeker verder erover nadenken over de opties die jullie geven...
iig bedankt!!