[TI] Goed gekeurd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Goed gekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:50

Op verzoek van de eigenaars het volgende verslagje:

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. De hengstenkeuring van het Deutsche Pinto-Zuchtverband e.V.
Plaats van al het gebeurene was de PSI-Halle in Ankum. Beter bekend als het trainingscomplex van Paul Schockemöhle. Een zeer kwijlbaar object alleen zo jammer dat er geen enkele weide in de buurt te bekennen was.
Het was vroeg opstaan op onze vrije dag om op tijd bij de PSI-Halle aan te komen. De hengsten Gulliver O'Britain en Allart van de Asheuvel waren de dag ervoor er al naar toe gebracht en stonden lekker in een dikke laag stro nog wakker te worden.
We waren ruim op tijd aangekomen en konden dus eerst nog alles uitzoeken (secretariaat, tijden, etc.).

Allart was als eerste aan de beurt voor de monstering op het harde. Vlak voordat hij moest zeek het van de regen maar toen we Allart moesten voorbrengen was het gelukkig weer op gehouden met regenen Allart was erg braaf en liet zich goed zien

Daarna was het de beurt aan Gulliver in de binnenbak. Omdat Gulliver al als dekhengst bij het NSvT is goed gekeurd hoefde hij 'alleen maar' voorgesteld worden. Hij liet zich, zoals altijd, goed zien en showde dat het een lieve lust was. De jury was erg over hem te spreken en dat had dan ook het resultaat dat Gulliver na zijn voorstellingsronde en de goedkeuring van de jury als nieuwe dekhengst werd toegelaten

Een uur later was Allart weer aan de beurt voor de monstering in de binnenbak. Waarbij Noelle en Roy hem voorbrachten. Ook hier liet hij zich goed zien. Eerst aan de hand in stap, daarna aan de hand in draf en vervolgens mocht hij nog los waarbij de jury graag zijn galop wilde beoordelen. Na een paar fikse sprintjes, een paar rare sprongen en een paar goede gallopades mocht ie weer naar stal toe en was het afwachten geblazen.... Lang afwachten want de uitslag kregen we pas de volgende dag te horen

's Avonds op zaterdag was er een groot showprogramma waar zowel Gulliver als Allart aan mee hebben gedaan. Vooral de show van Gulliver viel erg goed bij het Duitse publiek.

Zondags zijn Roy en ik niet mee geweest maar kregen natuurlijk wel gelijk de uitslag van Allart door gebeld:
Winnaar in de categorie Tinkers en reserve kampioen over alle rassen DPZV neemt een stuk of 6-7 verschillende warm- en koudbloedrassen op zolang ze maar bont zijn en aan de rasomschrijving voldoen
En de uitnodiging om begin november mee te doen aan de Bundeschampionat, zeg maar de Duitse Nationale Kampioenschappen

Kortom: een zeer geslaagd weekend waarbij beide hengsten hun deklicentie hebben gekregen en nu legaal in Duitsland mogen dekken. Dus kom maar op met al die Duitse merries!

Helaas geen foto's van de dag zelf dus want we hadden het te druk om daar nog aan te denken
Meerdere foto's van beide hengsten zijn hier te vinden: http://www.obritain.nl

Angeliekje

Re: Goed gekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:55

Wauwww wat geweldig voor Noelle! En wat goed dat Allart in Duitsland wel goedgekeurd is nu met een super titel erbij!! De halfbroer van mijn merrie is dus nu ook reservekampioen!

Rianavaplu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:38

Hoi Hoi!!!!

Natuurlijk ook vanuit hier heel veel felicitaties voor Noelle en Herman!! _
Wat komen die Duitse merrie's goed weg met zulke mooie hengsten!!

Heel veel groetjes en liefs van Rian en Caitlin

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:10

Gefeliciteerd met dit resultaat!

Mag ik vragen waarom voor het DPZV verband is gekozen en niet voor het ECHA? De meeste Duitse Tinkerhengsten zitten namelijk bij het ECHA (ook van het ICS). Het DPZV telt daarentegen weinig Tinkerhengsten.
Ik hoor van veel Duitse Tinkerfokkers dat de kwaliteit van de hengsten in Dld. nogal tegenvalt, en eerlijk gezegd vind ik dit ook van wat ik gezien heb.

Wat waren de keuringsrichtlijnen van het DPZV?
Geen kritiek hoor, gewoon nieuwschierige vragen..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:24

Wil je van mij heel hartelijk Noelle en Herman feliciteren, te gek voor ze en natuurlijk heeft dld er twee mooie aanwinsten bij.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:39

heeej wat supergaaf om te horen!!!
Tinkers veroveren langzaam aan ook duitsland nu

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 07:54

Monique_2 schreef:
Gefeliciteerd met dit resultaat!

Mag ik vragen waarom voor het DPZV verband is gekozen en niet voor het ECHA? De meeste Duitse Tinkerhengsten zitten namelijk bij het ECHA (ook van het ICS). Het DPZV telt daarentegen weinig Tinkerhengsten.
Ik hoor van veel Duitse Tinkerfokkers dat de kwaliteit van de hengsten in Dld. nogal tegenvalt, en eerlijk gezegd vind ik dit ook van wat ik gezien heb.

Wat waren de keuringsrichtlijnen van het DPZV?
Geen kritiek hoor, gewoon nieuwschierige vragen..

Waarschijnlijk het ECHA juist niet vanwege de connectie met het ICS en de invloed die familie H. binnen het ICS nog heeft. Noelle en de familie H. schijnen in het verleden nogal flink gebotst te hebben.
Dat het DPZV weinig hengsten telt is misschien wel een voordeel voor Allart en Gulliver. De Tinkerhengsten van het DPZV zitten vooral in het zuiden van het land en met Allart en Gulliver erbij zitten er nu een stuk of 4-5 in het noorden van Duitsland. Kortom: minder concurrentie

Richtlijnen? Eigenlijk geen idee daar zou je Noelle even voor over moeten mailen die heeft zich daar wat verder in verdiept.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:51

hier staan de rassen welke eronder vallen + korte omschrijving: http://www.dpzv.de/Betreuterassen/rassen.html

Tinker

Seit Mai des Jahres 2005 sind die irischen
und englischen Tinkerpferde- und Ponys
eine anerkannte Rasse in Deutschland.
Es handelt sich um kaltblutgeprägte Pferde
mit eher kompaktem Körperbau, deutlichem
Kötenbehang und gelassenem Temperament
bei gutmütigem Charakter. Stockmaß von
ca. 1,35m bis ca.1,60m.

vertaling:

Sinds mei 2005 zijn de ierse en engelse tinkerpaarden en pony's
een erkend ras in Duitsland.
Het betreft koudbloedige paarden met een compacte lichaamsbouw,
duidelijk beenbehang en een gemoedelijk temperament met een goedmoedig karakter. Stokmaat van 1.35m -1.60m
(hé 10 cm kleiner dan in NL )

nog Gefeliciteerd

... vind t wel jammer dat Duitsland allerlei (soms alleen"provinciaal" gebonden) verenigingen telt en minder aparte stamboeken voor 1 bepaald ras. Het maakt t zo ingewikkeld (of ligt dat aan mij )

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:20

Gefeliciteerd!!! Leuk dat Allart en Gulliver goedgekeurd zijn.

Ik zal Noelle ook wel even een mailtje sturen om haar persoonlijk te feliciteren

calimerootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:32

gefeliciteerd met jullie paardjes. Hartstikke goed zeg. Als ik ooit nog eens een mooie merrie tegen kom koop ik mss ook wel een tinker.