Wie heeft ervaring met nakomelingen van IPS Painted Black?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chouke

Wie heeft ervaring met nakomelingen van IPS Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 14:26

Mijn merrie is een Bentley X Zandigo (v. Amor) X Duc de Normandie.
Ze is eigenlijk te klein 1m 55. Ik zou dus een groter veulen willen.
Goed kwaliteiten: mooi exterieur, braaf, leert snel, goede stap en draf.
Te verbeteren: te klein, galop heeft weinig afdruk.
Het is de bedoeling dat er een dressuurpaard uitkomt.
Wat betreft karakter is het eigenlijk een makkelijk paard, niet bang, heeft wel consequente hand nodig.
Ik dacht aan Painted Black, heeft iemand daar ervaring mee. Of heeft iemand een ander advies?
Graag onderbouwen.

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:38

Ik heb een tijdje terug een painted black uit een keur merrie van dutchboy gezien...

goede moederlijn.....

wat viel dit paard me tegen, miste de lange lijnen, de maat en beweging......

AFSCHUWELIJK

Voor de maat moet je volgens mij ook niet bij PB zijn.....

Flemmingh, geeft maat, beweging, en goed karakter...al moet je wel om de lende en rug partij denken....

Plaats eens een foto van je merrie..??

Kwa afstamming zou IK meer gaan kijken naar een springhengst met goede beweging.....OF bv hengsten zoals Prestige of Uptown, Kigali, Riverman ....

Megacarmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:55

hej ik heb een painted black , ze heeft erg veel uitstraling en loopt egt super painted black heeft ook een goed karakter ! Je kan kijken op www.uytert.nl heb je allemaal verschillende hengsten staan ! En neem ook eens een kijkje in mijn profiel daar staat ze ook in
Groetjes

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:10

Heey, painted black is geloof ik niet echt een hele grote hengst, oogt wat klein vind ik. dus daar zou ik wel opletten .. wel een SUPER exterieur.. mar misschien ben ik een beetje verblind doordat anky erop rijd, want er zijn nog zat ( misschien wat minder bekende ) mooie hengsteñ! ik zou even goed rondzoeken

veel succes

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:12

Tsja voor jouw merrie zou ik wel verder kijken. Niet dat Painted black uberhaubt kleintjes geeft, maar als je merrie wat bekniopt is zou ik het niet zo gauw doen. Plaats anders eens een foto van je merrie.

Ikzelf heb een super bewegende bijna 3 jarige merrie van PB. Die meet nu 1.68m komt uit een merrie van 1.69m en die merrie komt uit een e-pony lijn. Dus wat de maat betreft heb ik nergens last van gehad. Voor foto's zie mijn profiel. Ze had alleen iets meer knie in de galop mogen hebben, maar dit paard is kwalitatief zo goed dat ze echt niet weg gaat! zo super goed bewegen.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:40

Ik zou Painted absoluut niet nemen als je voor maat wilt gaan... Je kunt natuurlijk uitzonderingen hebben, maar over het algemeen geloof ik niet dat hij vergrotend fokt..

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:41

Upper class !!!! zou ik op deze merrie zetten is langgelijnd, groot, Super galop iets mindere maar correcte draf met snel achterbeen, en een goede stap!
Verder past hij imo wel op jouw merrie! Pb zeker niet doen...