Hoe fokt Corland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Piet

Hoe fokt Corland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 07:51

Wie heeft of kent er nakomelingen van Corland? In welke opzichten vallen ze positief dan wel negatief op? Wat voor soort merrie past het best bij deze hengst? Dus op welke punten verbetert hij, maar ook op welke punten mag de merrie zeker niet tekort schieten? Geeft hij souplesse door? Alle info is welkom.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:42

Souplesse geeft hij door, maar de merrie moet echt geen weke rug hebben, want dat geeft hij ook nog wel eens door, merrie moet niet overbouwt zijn, want hij geeft zelf nog wel eens een hoge kont. De merrie hoeft niet persee maat te geven, want hij geeft wel maat.

Verders vind ik dat hij een mooie hals geeft, beweging en springtechniek, langelijnde paarden. Maar het karater is niet altijd heel erg makkelijk, ze kunnen zulke schatten zijn in de hand, maar zwijnen onder het zadel, maar als je het paard voor je gewonnen hebt, doen ze alles voor je, zijn wel paarden met karakter.

besita

Re: Hoe fokt Corland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:56

heb zelf en corland X Nimmerdor uit de molga stam een wereldbok al zeg ik het zelf . Ik heb al veel paarden op stal gehad maar dit is de beste vijfjarige tot nu toe . Een chique schimmelmerrie met een droomkarakter ,staat altijd klaar ,veel bloed maar geen paard die overal kabouters ziet . Veel vermogen ,super voorzichtig en niet spooky ,je kan het parcours vanop de zijlijn volgen met je ogen dicht ,je hoort ze van de vloer ketsen en haar benen tegen haar borst klappen .Enige minpunt : een doodgewone draf maar gecompenserd met een super galop .
als driejarige:
Afbeelding
Afbeelding
nu:
Afbeelding

Junella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:23

Ik rij een Corland stermerrie.
Een super karakter! Doet alles voor je.
Nergens bang voor maar ook absoluut geen sufferd.
Met een mega goede galop, voorzichtig in het parcours.
Ik vind het echt een wereld paard!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:27

Wij hebben ook een Corland. Dat is een Corland x Wisconsin x Cadmus xx. Hij is nu 3. Zijn stokmaat is nu 1.63. En hij is 2e bezichtigingshengst bij het NRPS. Op de nationale veulenkeuring in Ermelo was hij 7e van de hengstveulens. Volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=64823

We zijn nu bezig met beleren en hij is echt goud eerlijk! We maken hem nu ruin en hij gaat van het zomer wel voor ster!

Afbeelding
Afbeelding

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:31

Hij kan ook al synchroon lopen met de voorbrenger

_Piet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 14:55

Ik krijg het gevoel dat Corland goed lijkt te matchen bij Nimmerdor-bloed. Komt dit doordat Corland (te)veel lengte fokt, wat dus goed past bij de over het algemeen wat vierkantere Nimmerdor-nafok? Of zijn er andere redenen?
Een merrie met veel lengte zou dus minder goed passen?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:08

deze corland heb ik ook gefokt :Corland x landfriese II
Afbeelding
Net als Libero dat past ook goed bij nimmerdor