Ik liet mijn merrie dus voor de derde keer insimineren. 1e keer niet hengstig genoeg, 2e keer niet gepakt nu dus voor de derde keer maar naar de hengstenhouderij gebracht.

Mijn merrie stopte dus spontaan er mee met hengstig zijn. Ze was enorm afgevallen en het ging echt niet meer goed met haar.

Ze dachten eerst dat ze een soort koliek had dus hadden ze dus de dierenarts er bij gehaald, maar die kon dus niks vinden. Haar flanken zijn helemaal op getrokken alsof ze al een week geen water heeft gedronken en ze ziet er gewoon weg niet meer uit. Zelfs dat beetje haar op haar lijf valt gewoon uit van de stress.

Het is haar eerste keer om haar drachtig te krijgen ze is 4 jaar dus een mooie leeftijd naar mijn zin maar ik had niet op zo'n tegenvaller gerekend.
Ik weet ook niet hoe het allemaal gaat oplopen in de kosten want ze staat nu een week op de hengstenhouderij en is nu nog steeds niet geinsimineerd.

Ze gaan haar morgen weer opvoelen en dan haar hengstig spuiten.
Het ziet er naar uit dat ze onwijze heimwee heeft naar huis en naar mijn andere merrie toe. Ze was ook erg blij om mij weer te zien. Ik denk dat als ze het spuitje heeft gehad dat ze maar naar huis toe moet komen en dat we het gewoon nog een keer thuis gaan proberen. Lukt dit niet dan moet ik er helaas mee stoppen want ik ben niet van plan om mijn merrie te verwaarlozen hier door.
Ik (hoop) wel dat er misschien meer mensen zijn die dit ook ooit een keer hebben mee gemaakt of die mij misschien eventueel tips kunnen geven wat te doen. Ik ben de wanhoop naar bij en kan de keuring van 13 juni ook wel op mijn buik schrijven. Ik heb daar al zo lang naar gewerkt met haar en ze zag er gewoon op en top uit maar nu is het een heel zielig beestje om te zien en zeker niet de moeite waard om er naar toe te gaan.
ik hoop dat ze snel weer een beetje aan sterkt.
Wie kent dit?????

Groetjes, Prima Donna.
[Edit] titel [/edit]