Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Excuseme schreef:Ook hoe ze thuis getrixt worden doet er toe.

Aminatjj schreef:Ik denk dat de moederlijn nog belangrijker is dan de vader ... De moeder geeft dan ook meer door (ik dacht zo'n 70 %, ik kan mis zijn)...

Domburg schreef:Ik hoorde dat één van de merries die voorheen mee gedaan heeft en ook een
goede indruk had achtergelaten
(Quinar x Ramiro) nu een heel best veulen van Ginus heeft. Dat belooft wat voor de toekomst.
Domburg schreef:Eigenlijk zou iedereen ook zelf die paarden mee moeten beoordelen.
Een extra leereffect.
Kijk ook op www.vwf.nl
Citaat:De beoordeling tijdens het springen wordt in zes fasen gedaan: de aanloop, de afzet, de stijging, het zweefmoment, de daling en de landing. Tijdens de aanloop
is de hoogte van de hindernis hetzelfde als de lengte van de afzet.
Het paard zet tijdens de afzet eerst af met zijn voorbenen, waardoor vervolgens de achterbenen op de plek van de voorbenen komen. De rug wordt rond en goed bespierde lendenen zijn bij de afzet belangrijk. Tijdens de stijging is de schoft het hoogste punt en worden de voorbenen omhoog en naar voren gebracht. Na de stijging is het zweefmoment, waarbij de rug niet overdreven rond is. Bij de daling gaat de kont de lucht in en richt het hoofd zich op. Uiteindelijk bij de landing moet de sprong naar voren afgemaakt worden en vervolgens moet het paard doorgalopperen.
Domburg schreef:Dank voor deze gedetaileerde omschrijving.
Op deze wijze wordt er inderdaag naar het losspringen gekeken.
Iedereen heeft nu een gelijk uitgangspunt. Mijn advies :
De quote van de vorige reactie printen en zaterdag a.s., 8 april 2006 in de Manege de Prinsenstad te Delft vanaf 17.oo uur mee gaan beoordelen.
Een uitdaging om te zien of je tot dezelfde conclusie komt.
voor meer zie www.vwf.nl

ceasario schreef:
Maar wat als je het nu niet eens bent met deze stelling ?