Ik weet dat hier al een topic over geweest is maar kon die niet terug vinden. Wanneer is de beste tijd om een drachtige merrie naar de kraambox te brengen..
Die van mij is eind april uitgerekend..De kraambox ligt tussen 2 onbekende paarden voor haar.. Dus ze moet wel wennen daar. Wanneer zouden jullie haar daar heen zetten??
Meteen. Die van mij heb ik er al in gezet toen ze vorig winter weer op stal kwam te staan. Ze moeten de stal echt een beetje eigen maken en zich op hun gemak gaan voelen. Dus het liefst vandaag nog. Veel succes!
je zou haar toch ten laatste een maand naar de kraambox moeten doen denk ik. De merrie moet de nieuwe stal als haar "thuis" zien en moet de omgeving vertrouwen om te bevallen. Mijn merrie heb ik ook een maand op voorhand in de kraambox gezet en alles verliep goed.
edit: ik zie dat ze eind april moet, dan zou ik ze toch zo snel mogeljik naar de andere box doen
Net als bovenstaande berichten.. ik zou het idd zo snel mogelijk doen
Wat is er trouwens anders aan deze kraambox in vergelijking met haar eigen box? Is alleen de afmeting groter of zijn er nog meer veranderingen die de bevalling vergemakkelijken?
De kraambox is groter.(3x4) De kraambox is tussen 2 andere paarden , die ze eingelijk niet kent. En waarvan de ene best chagerijnig op andere paarden reageert. Ik ga straks even overleggen dat ik ik haar morgen wel in de kraambox wil hebben.
Zitten er tralies tussen de boxen of zijn ze dicht? Anders kun je misschien overwegen om iets voor de tralies te doen, zodat de merrie niet te veel met het sjaggerijnige paard wordt geconfronteerd.
Die van ons is een week van te voren gegaan, maar staat al heel lang op deze stal en ze verhuizen vaak. Dus vond ze niet erg. Staat nu ook een gezond veulen bij .
Er zit tralies tussen, maar ik heb met de stalhoudster overlegt dat Lenie morgen of woensdag naar de kraambox gaat . Dus ik hoop dat ze genoeg tijd heeft om te wennen..