stamboom OELISA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_oud

stamboom OELISA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 10:53

Goedemorgen iedereen,

Ik had even een vraagje, een tijdje geleden heb ik een paard gekregen! Bij het uizoeken hiervan heb ik verder niet gekeken naar de stamboom, al had ik een paard gehad zonder stamboom had ik dit ook best gevonden. Veel van haar stamboek snap ik ook niet! Ik heb haar stamboom op deze site gezet: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=4

Haar moeder kan ik op één of andere manier niet toevoegen!
Kan iemand mij iets meer vertellen over haar stamboom of helpen om haar moeder er ook bij te plaatsen..

Groetjes Lisa..

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 11:10

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:13

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 11:41

ander topic.. ik zou graag wat mer willen weten over de stamboom.. dus als iemand dat een beetje uit kan leggen.. ??

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:05

Lisa schreef:
ander topic.. ik zou graag wat mer willen weten over de stamboom.. dus als iemand dat een beetje uit kan leggen.. ??

Je hebt een op Darwin ingeteeld paardje en een van de negetatieve uitkomst van inteelt bij dit product is, verkleinen.

Inteelt wanneer de match goed is geeft vaak verkleining.

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:24

ceasario schreef:
Lisa schreef:

Je hebt een op Darwin ingeteeld paardje en een van de negetatieve uitkomst van inteelt bij dit product is, verkleinen.

Inteelt wanneer de match goed is geeft vaak verkleining.

Zou je me kunnen vertellen.. wat je daar precies mee bedoeld? Ik snap je uitlge namelijk moeilijk.. sorry..

ceasario

Re: stamboom OELISA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:20

Heb jezelf niet eens afgevraagd waarom dat je "pony" geen 168 cm is.
Of was de moeder ook een pony.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:28

Ik denk niet dat ze al 'zover' is.

@Lisa, erg simpel uitgelegd als volgt: Als je op een hengst inteelt (direct familielid x direct familielid) versterk je de eigenschappen van het paard waar je op inteelt. In het geval van jouw pony is op Darwin ingeteeld. Inspecteur verkleint ontzettend (ong. 3cm op het gemiddelde). Darwin verkleint ook tevens (ong. 2 cm). Dat heeft dus o.a geresulteert in het feit dat jouw paard/pony slechts 156 is.

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 10:43

Sammie schreef:
Ik denk niet dat ze al 'zover' is.

@Lisa, erg simpel uitgelegd als volgt: Als je op een hengst inteelt (direct familielid x direct familielid) versterk je de eigenschappen van het paard waar je op inteelt. In het geval van jouw pony is op Darwin ingeteeld. Inspecteur verkleint ontzettend (ong. 3cm op het gemiddelde). Darwin verkleint ook tevens (ong. 2 cm). Dat heeft dus o.a geresulteert in het feit dat jouw paard/pony slechts 156 is.

aha.. de hoogte maakt mij niet zoveel uit.. ik ben zelf ook maar klein.. verder heeft de inteelt geen problemen met zich meegebracht..