[TI] Mijn Tinkerhengst is erg gespierd.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Mijn Tinkerhengst is erg gespierd.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 23:24

Mijn Tinkerhengst Maxolo is erg gespierd.....

Maxolo is nu 4 jaar oud, (heeft een stokmaat van 1.43m in dec. 2005) en ik doe tot nu toe bewust helemaal niks met hem. Heb hem vorig jaar in april al wel zadelmak laten maken en voor de kar laten beleren. Dit pakte hij erg goed op en was erg braaf voor een 3-jarige hengst.

Nu is het zo dat ik na die tijd niks meer met hem heb gedaan. Hij komt nu (bijna) dagelijks buiten in de losgooiweide. Als het slecht weer is (veel regen) sla ik weleens een dag over. Hij heeft wel een redelijke ruime box van 4 x 4 meter.

Nu is het zo, het valt me op dat hij zo vreselijk gespierd is, ondanks dat ik hem niet in het werk heb. Het is gewoon 1 bonk spier over zijn hele lijf. Ik ben van plan om het rustig aan te doen met hem, zodat hij nog een beetje door kan groeien, want dat doet hij nog steeds. Na het afspenen stond hij tot hij 8 à 9 maanden oud was bij volwassen paarden en heeft daardoor een groeiachterstand gehad, die hij nog steeds aan het inhalen is.

Natuurlijk kan ik hem zelf wel gaan longeren, het tuig opdoen en de losgooiweide glad laten trekken, hem onder het zadel laten rijden etc. etc.

Maar vraagje: Wat zouden jullie doen in zijn en mijn situatie en waarom ??

Hier een foto van Maxolo....

Afbeelding

Pellie

Re: Mijn Tinkerhengst is erg gespierd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:46

tsja, lang leve de testosteron hè?

maar wat is je vraag nu precies? of je iets met hem moet gaan doen of niet? ik denk dat het altijd handig is om een berijdbare hengst te hebben, dus vanuit dat oogpunt zou ik wel iets met hem gaan doen ja. qua leeftijd kan het nu ook mooi.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:55

Ik weet niet waarom je bewust niets met hem gedaan hebt want hij staat nu blijkbaar al een jaar op non-actief? Je zou lekker met hem kunnen gaan mennen zodat ie zijn energie kwijt kan. Of gaan rijden. Je wilde hem niet meer verkopen geloof ik dus ga er fijn mee aan de slag. Ik vind het een snoepie en zou hem zó willen hebben en fijne bosritten gaan maken

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:50

Tsja als je wil wachten tot hij helemaal door de groei heen is moet je nog 4 jaar geduld hebben....

Ik persoonlijk zou er een zadel op leggen en lekker mee gaan rijden
Ik vind het trouwens een verschrikkelijk leuke tinker....qua maat,kleur,model=helemaal mijn smaak!!!!!!!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:02

Ik vind Maxolo erg mooi geworden zo. Ik denk wel dat hij inderdaad misschien wat meer beweging kan krijgen. Zo kan hij een beetje zijn "ei" kwijt en krijgen zijn spieren misschien wat meer vorm.

Ik zie trouwens wel van wie Angel haar sokken heeft Ik zal zo wel een foto plaatsen van haar sokken

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:11

Als je de mogelijkheid hebt Dienie zou ik met hem gaan mennen.
Omdat je dan zijn rug e.d. het minst belast en hem toch lekker in conditie kan houden. En hij kan nog lekker door groeien...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:48

Ik zou er ook mee gaan mennen en af en toe rijden
Heb ik met Snowdon ook gedaan en die is ook nog aardig uit de kluiten gewassen ondertussen.

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:03

eh ik vind hem redelijk normaal gespierd die van mij is nog grover heb ik het idee.
(ik zal zodra ik kan, er een recent fotootje op zetten.)

maar die van mij doet bijna nix zo af en toe eens aan de longe hij heeft dan ook een beetje meer vet.
als ik de mogelijk heden had dan zou ik hem graag aan het werk willen zetten maar helaas gaat dat niet op.
dus als je het mij vraagt ga met hem bezig en idd mennen is een goede oplossing

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:29

Hij ziet er goed uit hoor voor zijn leeftijd
Ik denk ook wel dat je een beetje met hem mag gaan gymen.
Tis een prachtig paardje!
Beter in de spieren als roos op die leeftijd