Welke hengst? Merrie = Jazz x wisconsin x Cadmus xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Welke hengst? Merrie = Jazz x wisconsin x Cadmus xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:28

Ok ik ben benieuwd door welke hengst jullie deze merrie zouden laten dekken. Het is dus een Jazz. Voledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=36344

Positieve dingen zijn:
-haar beweging in het algemeen
-Dat ze luxe is.

Negatieve kanten die verbeterd kunnen/moeten worden:
- Haar stokmaat. Die is 1.60
- Karakter
- exterieur.
- Staat meer in het vierkantsmodel.
- Haar halsrichting is horizontaal.
- En haar kootstand is week.

Een foto: Meer duidelijke foto's heb ik niet.
Afbeelding

Wij zelf zaten te denken aan Jet set D. Maar mijn pa wil die liever niet gebruiken omdat die al zoveel nakomelingen heeft.

Ruchet

Re: Welke hengst? Merrie = Jazz x wisconsin x Cadmus xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:27

Santano (Sandro hit x Silvano) ! Grote hengst met een super karakter.

Dayano (Dolany x Linaro) Jonge tallentvolle hengst.

Don schufro (Donnerhall x Pik bube) top karakter

Bij de IJzerenman op de site staan ook een stel fijne hengsten.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:35

Leuk, uit de lijn van Portella
Dan zit je met een goede merrielijn, dus je kan een potje breken

Tja, als je JetSetD al niet wil gebruiken omdat hij al zoveel gebruikt wordt.... dan wil je wel heel exotisch gaan fokken met je JAZZ

Goede karakters vind je makkelijker bij hengsten van Duitse komaf.
De dingen die je graag wilt 'verbeteren' komen overeen met hoe een hengst als Rubiquil fokt. Ook veel gebruikt, misschien iets minder als JetSetD..
Don Schufro als hierboven gesuggereerd is echt top. En zeker weten niet veel gebruikt, want dekgeld liegt er niet om. Maar als je het betalen wilt.... superhengst.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:21

Je zoekt dus een grote langelijnde en goed in het rechthoeksstaande hengst met een goed karakter en een verticale hals, + steilere kootstanden.
Upper class iets... Is groot heeft super karakter, goede maar een iets minder gespierde verticale hals, is mooi langgelijnd. Beweging is korrekt. Kootstand is ook goed.
Ik zou kwa hals niet voor santano gaan, is iets horzontaler.
Ro-lex is ook een langere hengst met een perfekt karakter! Geeft goede nakomelingen! de combinatie Rolex x jazz is vaak een succes!!!Loopt zelf als een van de weinig van de R-jaargang succesvol lichte tour!

Jet set zou ik ook niet doen, wordt het karakter echt niet beter van hoor

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:44

Flemmingh-->lopen er ook veel van
Dayano
Santano, heeft korte hals, beetje zwaar aangezet zou ik niet doen.
Sorento,

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:31

Flemmingh hebben we ook al 3 jaar gebruikt. Kwamen wel goede veulens van maar niet spectaculaire.

Wij zaten nu te denken aan San antonio. Is een duitse hengst van Sandro hit. Mooi groot.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:01

tenerife schreef:
Santano, heeft korte hals, beetje zwaar aangezet zou ik niet doen.

Heb Santano vandaag in het echt mogen bewonderen, en wat jij hierboven beweert, dat zie ik echt heel anders.
Beest heeft een wonderschone bovenlijn en is in beweging best aardig voor een Sandro Hit. Karakter is ook heel netjes.

Er liep ook een Sandro Hit x Jazz, die Undigo. Die kon heel best lopen maar oei oei oei wat een ***** karakter. "Happen naar de baas?!".
Maar de aanparing van een Sandro Hit met een Jazz is dus wel succesvol kwa exterieur en beweging. Vandaar dat ik op deze merrie best Santano zou durven proberen. Ik vond Santano een mooie hengst met een prima karakter en dito uitstraling. Lijkt me een fijn paard.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:10

Upper Class zou wel iets zijn voor deze merrie.

Een aanraden is ook Johnson, deze hengst heeft zeer sterke eigenschappen, tevens fokt hij super veulens. Op mijn werk zijn er al 2 geboren en beide zeer goed qua bouw en ze hebben echt een flinke nek erop staan . De hengst staat bij Team Nijhof voor als je meer info wilt.

Quattro die tevens ook bij Team Nijhof staat heeft ook zo zijn sterke eigenschappen, 1 nadeel is echter zijn hals, daar zal hij niet veel verbetering aan inbrengen omdat hij tevens een erg steile hals heeft.

Volgens zeggen fokt Sandreo zeer goed maar ik denk niet dat het een goede hengst is voor op jouw merrie.

Groetjes

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:02

RhealLover schreef:
Een aanraden is ook Johnson, deze hengst heeft zeer sterke eigenschappen, tevens fokt hij super veulens. Op mijn werk zijn er al 2 geboren en beide zeer goed qua bouw en ze hebben echt een flinke nek erop staan . De hengst staat bij Team Nijhof voor als je meer info wilt.

Lijkt me niet zo verstandig. De merrie is ook al een jazz.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:10

wooopss overheen gekeken sorry

domdomddom van me ach jah blond eey

Rhodium (Ferrox G Ramiro Z x Voltaire) zou ook nog wel iets kunnen zijn weet niet hoe hij fokt, hoor er wel goede maar ook slechte verhalen over