dna

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

dna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:26

Ik weet niet of er al een topic over is.
Om na te kunnen gaan of mijn paard de echte vader is van een veulen (jaar van de A) gaan ze hun DNA vergelijken.

Wie weet wat ze nodig hebben? Heb je genoeg aan wat haren of moet het haren zijn met een haarzakje? Hoe lang is dat houdbaar?
Of kan het ook op een andere manier?

Wie kan mij er meer over vertellen???

Groetjes

mynique

Re: dna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:17

Weet niemand het???

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:41

Je moet haren uit de manenkam trekken met een stukje haarzakje eraan ... en volgens mij is het in een plasitic zakje levenslang houdbaar, wij hebben onze paarden via DNA laten indentificeren en dat is naar mijn weten maar eenmalig...

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:18

Zoals Kajanus al zei, moet je haren uit de manenkam trekken met het haarzakje eraan, dit kun je het beste doen met een pincet. De haren kun je het beste in een gesloten envelop bewaren. Het beste is eigenlijk dat je de haren eerst in een plastic zakje doet en daarna in een envelop (zo blijven de haren bij elkaar en bij opening van de envelop raken er niet gelijk een deel zoek) Het is wel belangrijk dat je de haren doog/ buiten het zonlicht bewaart, anders kun je de haren niet lang bewaren. Je kunt ook bloed af laten nemen voor DNA onderzoek, maar dit geld niet altijd. Omdat niet bij alle paarden bloed is afgenomen voor DNA, maar alleen wat haarmonsters.