NRPS hengst/ mijn merrie door te laten dekken welke hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal99

NRPS hengst/ mijn merrie door te laten dekken welke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:25

ik heb een merrie van 1.55 ongeveer, ze is bijna 5 jaar.
ze is bont zoals je kan zien.

ik ben opzoek naar een hengst tussen de 1.60/ 1.70m.
die goed kan springen en ook goede gangen door geeft.
ik zou aan haar willen verandere misschien iets langere nek.
en verder zou ik het niet zo weten.

hier een paar foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat ik jullie genoeg geinformeerd heb, als er nog vragen zijn over de merrie hoor ik het graag.

groetjes van chantal

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:28

vergeeft dat ik wou weten welke hengst jullie er op zouden zetten van de NRPS.

ik hoop snel iets te horen.

groetjes van chantal

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:39

Zit er een papier bij je merrie?
Waarom wil je fokken? Wat wil je met het fokken bereiken?
Ga je het veulen houden?

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:19

zitten geen papieren bij.
met het fokken wil ik berijken dat er een mooi veulen komt om zelf te houden en om het te laten groeie zodat ik hem zelf ken gebruiken

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:48

Een springhengst die goed kan lopen en iig vrij ook heel goed springt vind ik de net aangekeurde babalouba(daar staat mijn merrie nu dus ook). Komt uit een super moederlijn. In de IDS-die vandaag aangekomen is staat er toevallig een heel artikel over.

Verder vind ik Triple een hele fijne hengst met nette bewegingen(was vorig jaar exterieurkampioen van zijn jaargang).

Heb zelf een twee-jarige uit mijn merrie van Royal highness. Die kan ook best lopen, fijn springen en lijkt ook voldoende maat te krijgen en meer paard te zijn als mama(moeder is 1.58 en erg iel).

Ik ga nu naar de trein, zal op de terugweg nog even in mijn geheugen graven.

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 17:12

he gomir kun je me iets meer over de hengsten vertellen of weet je op welke site ze staan dat ik zelf kan kijken hoe de hengsten zijn.

groetjes van chantal

Hollyleaves

Re: NRPS hengst/ mijn merrie door te laten dekken welke heng

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:15

Kijk eens op www.romantico.nl
Is een erg leuke hengst, Romantico.
De anderen mogen er ook wezen trouwens.

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 17:54

sylva heel erg bedankt die hengst kende ik al, maar was aan het verder kijken want. ik heb liever geen bruin.
maar toch heel erg bedankt.

groetjes van chantal

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:36

Romantico op een kleine merrie zou ik niet doen, die vergroot dan vaak niet genoeg.

Triple staat op de site van van Erp. Geloof www.qvanerp.com

Royal Highness kun je info over vinden op www.heinpeeters.nl
Zie mijn profiel voor wat foto's van mijn merrie + uk

Babalouba is online nog weinig over te vinden, als het goed is komt binnenkort de website www.staldelangevos.nl online.
Op de NRPS-site kun je ook wel het een en ander vinden van hem

Mijn internet heeft er thuis uitgelegen tot vanmorgen, vandaar mijn late reactie
Ik moet nu naar mijn werk, maar misschien kom ik vanavond(na 11 uur) nog wel online. Dan kan ik je ook nog wel het een en ander vertellen over de hengsten

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 13:00

he gomir, heel erg bedankt voor alle informatie de hengsten zijn erg mooi.

groetjes van chantal

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:06

Ik ben zelf helemaal weg van Numero Uno. maar ik weet natuurlijk niet of je KWPN erop wil zoja dan zijn Ferro, Farrington, Voltaire en Uppercute aanraders! Allemaal mooie hengsten; Farrington is alleen wel dressuurmatige hengst maar in zijn bloedlijn zit aardig wat springvermogen!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:34

Jij noemt wel wat op Pinda_timo Numero Uno is aardig duur, Ferro en Voltaire is alleen nog diepvries van en dat zal ook wel niet in de uitverkoop zijn dit seizoen

Ik zou het persoonlijk zonde vinden om op een kleine merrie zonder papier zoveel uit te geven aan dekgeld...
(en met Numero uno ga je op zo'n merrie niet vergroten en een fijn karakter voor eigen gebruik blijft ook een verrassing ben ik bang )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:52

Ik zal nog even wat info geven over de drie hengsten die ik genoemd heb. Heb ze alledrie in het echt gezien en me bij alledrie aardig verdiept in de achtergrond. Ik geef je wel een samenvatting van mijn info, anders kom ik vannacht niet meer aan slapen toe

Royal Highness: loopt nu Z onder Angelique Hoorn. Was vorig jaar geloof ik vijfde op de stallion show in Zwolle(1.10). Dit jaar net buiten de prijzen, maar hij sprong iig de tweede dag erg goed(eerste dag heb ik niet gezien).
Erg fijn paard in de omgang, nuchter karakter en wil altijd werken!
Voor een springpaard ook goed lopen en op de sprong is hij vooral achter heel goed. Paard heeft veel vermogen en is voorzichtig genoeg.
Zijn vader heeft zich ruimschoots bewezen in sport en fokkerij. Verder vind ik het wel mooi dat je twee keer Courville vrij vooraan tegenkomt.

Triple: Vond ik fijn bewegen aan de hand en onder het zadel. Niet spectaculair, maar wel heel correct. Springen heb ik niets op aan te merken. Wil graag over het hout, is voorzichtig en bukt mooi op de sprong. Vouwt het voorbeen mooi vlug weg en opent achter goed. Veel vermogen en is vlug van de grond.
Verrichtingscijfers zijn iets minder dan die van Royal Highness, maar wel goed.
Zijn vader staat op dit moment hoog in de indexen voor het springen en het Zeus-bloed voorin de stamboom vind ik zelf ook erg interessant. Verder zie je nog Jus de Pomme en Farn in de moederlijn.

Babalouba Erg aansprekend paard. Super bewegen aan de hand en springen leek los ook zeker goed genoeg. Mooi paard om te zien, correct op de benen en mooi groot oog erin. Maakte op mij een hele goede indruk, leek me een eerlijk paard.
Op papier absoluut het interessantste paard. Komt uit een super moederlijn! Volle zus van de moeder heeft internationaal gelopen en op haar beurt alweer twee internationaal springende kinderen en een nationaal lopend kleinkind.
Van de moeder van Babalouba kwam vorig jaar de veilingtopper van de veulenveiling prinsjesdag. Een volle broer van babalouba loopt in Amerika in de springsport. Een halfzus van hem loopt inmiddels nationaal. Verder komen er nog een heleboel andere (inter)nationale sportpaarden uit deze moederlijn. (als je slim bent peuter je bij iemand de nieuwste IDS los en lees je het hele verhaal even, via internet kom je ook een heel eind als je wat zoekt trouwens)

Het zijn nog wel alledrie jonge hengsten en over de vererving is daarom natuurlijk nog niet veel bekend.
De oudste nakomelingen van Royal highness zijn nu twee en die lijken voldoende maat te hebben en kunnen stuk voor stuk goed bewegen.
Van triple worden de eerste veulens binnenkort geboren(of ze zijn er al)
Babalouba gaat dit jaar voor het eerst dekken.

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:20

he gomir,

heel erg bedankt, ik vind de hengsten nu na alles gelezen te hebben erg interessant.
maar ga nog even kijken of er nog meer zijn die misschien ook wel heel leuk zijn.

groetjes van chantal

sanneverholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:04

Wellicht Disconto (Diamantino x Fruhlingstraum).. Zelf ZZ-licht dressuur en Z-springen, fokt ook zeer all-round.
Geeft nakomelingen met veel beweging, mooie aansprekende hoofdjes en een zeer fijn karakter.
Heeft afgelopen jaar het KEUR predikaat toegekend gekregen.
Voor meer info, zie www.jboeve.nl

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:51

chantal99 schreef:
ik heb liever geen bruin.

Je weet duidelijk ook niks over kleurvererving bij paarden. Als eerste prioriteit bij zo'n merrie zonder papieren is dat de hengst bij je merrie past, niet of hij een juist velletje aan heeft, want dat is altijd nog een verrassing bij een veulen. Overigs kun je je ook afvragen waarom je een papierloze merrie laat dekken.

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:11

he sanneverholt,

heel erg bedankt, ik vond het wel een mooie hengst.

groetjes van chantal

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:14

he Sammie,

nee ik weet heel weinig over hoe het met de kleur zit en ik laat mijn merrie dekken voor eigen gebruik.

groetjes van chantal

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:16

Sammie,

de kleur maakt me niet heel erg uit, maar heb liever geen bruin.
maar als er een bruine uit komt vind ik dat ook niet erg.

groetjes van chantal