welke hengst bij deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

welke hengst bij deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:34

Hallo,

Ik wil in de toekomst graag eens met mijn merrie gaan dekken. Heb me er totaal nog niet in verdiept maar zou graag jullie mening eens willen weten. Ze is op dit moment 11 jaar en heeft al twee veulentjes bij een vorige eigenaar gehad ( helaas kan ik er niet achter komen waar die zijn ivm geen papieren ) ze heeft zelf geen papieren maar is zeer waarschijnlijk een kruising draver x arabier. Ze is 1,56m en is smal gebouwd. Haar minpunt is haar stap en ze de achterhand zou een stuk sterker mogen.
Hier een foto van haar;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de reden dat ik met haar een veulen wil fokken is dat ik nog een tweede paard wil aanschaffen, maar deze merrie heeft regelmatig last van een oude blessure ( een val waardoor ze haar bekken/heup gekneus heeft gehad ) en hierdoor zal ze toch eerder op rust gaan, ze wordt nou al niet meer intensief gereden en het lijkt me hartstikke leuk om een veulen van haar te hebben, daar ik papieren niet belangrijk vind en het veulen toch bij mij blijft.

Demini

Re: welke hengst bij deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:46

misschien handig om even te vermelden wat je doel is? Dressuur, springen, iets anders....
Jouw merrie zou vooral meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn en daarbij heeft ze een horizontale halsrichting. Dit zijn punten die ik zeker mee zou nemen in je keuze. Over de hengst kan ik pas iets zeggen als ik je richting weet.

Bereid je alvast maar voor op een hoop kritiek dat je beter een veulen kunt kopen dan fokken, maar trek je er niet te veel van aan, als je echt graag van jouw merrie een veulen wilt en er echt tijd in gaat stoppen dan moet je het lekker doen, maar voor de verkoop fokken heeft weinig zin, dan kost het je meer dan het je gaat opleveren waarschijnlijk, tenzij er wel zo een topper uit zo komen! Je weet maar nooit, kan zomaar eens gebeuren haha

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:49

Sorry helemaal vergeten erbij te schrijven. Zelf rijd ik dressuur / recreatief, dus dat zou ik dan ook met haar veulen willen gaan doen ( over een hele tijd )

Ik wil niet met haar fokken omdat ik nu een tweede paardje erbij wil hebben. Ik weet dat er tijd in gaat zitten en geld maar dat heb ik ervoor over. En je weet natuurlijk nooit wat je krijgt. Voor de verkoop doe ik het zeker niet, het is echt de bedoeling dat het veulen bij mij blijft. ( ik weet natuurlijk nooit wat over 10 jaar is maar dat is nou de planning ).